Permalänk

har själv en Maxtor II på 300 GB som funkar fint. Den ser bra ut också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pepsifree
Har precis beställt en 5024 själv från acershop.se
Fick som sagt var ringa för att få en orderbekräftelse,
men sen har det bara fungerat fint. Dom sa att de skickar datorn
imorgon, så det lär väl dröja tills på fredag innan man får den.

Har oxå lite funderingar på vad man bör fixa till när man får hem den. Är det många drivrutiner och liknande som bör bytas ut osv?

Sen tänkte jag passa på att fråga om det är någon som har bra erfarenhet av externa hårdiskar (typ märke osv). Har hittat en LaCie 250Gb USB 2.0 Porsche *BÄST I TEST!* på db.com

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LAC300728EK

Nån som vet om detta är ett bra (pålitligt) märke? Funderar även på en mus oxå (några bra tips?)....

http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_050724_extern_t...

har har vi en liten artikel/test.

Sen vet jag att det ska finnas nån mer... Men ha det i åtanke. Förövrigt tror jag (hört ryktesvägar) att LaCie Porsche e bra grejer. Billigt också

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

Så jävla jobbigt att vänta.

Beställde den igår och skickade sedan ett mail och frågade när dom kommer skicka den. Då sa dom att den skulle gå iväg imorgon (idag). Men dom har inte skickat den än =/...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Så jävla jobbigt att vänta.

Beställde den igår och skickade sedan ett mail och frågade när dom kommer skicka den. Då sa dom att den skulle gå iväg imorgon (idag). Men dom har inte skickat den än =/...

acershop är inte kända för att vara snabba:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limpan_87
acershop är inte kända för att vara snabba:(

Näpp.

Beställde f.ö en väska till den från dustin sent igår kväll. Den skickades imorse.

Om ändå acershop kunde vara så snabba :p..

Permalänk

Beställde min 5021 från dustin klockan 16.00 på måndag hämta ut den dagen efter:)

Permalänk
Medlem

Men jag kom på en sak.

Posten kanske bara kommer till acershop en gång om dagen och hämtar upp, och det kanske vid 17.00 tiden när arbetsdagen är slut och alla paket är packade, kanske är därför jag inte har fått något mail än om att den är skickad.

Skulle ni som har beställt därifrån kunna kolla vid vilken tidpunkt ni fick mailet om att dom hade skickat den? tack.

Permalänk
Medlem

Herregud giix, låt acershop och posten sköta sina jobb, tar inte en dag att få datorn

Jag fick mitt kollinr kl 13:13

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pepsifree
Sen tänkte jag passa på att fråga om det är någon som har bra erfarenhet av externa hårdiskar (typ märke osv). Har hittat en LaCie 250Gb USB 2.0 Porsche *BÄST I TEST!* på db.com

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LAC300728EK

Nån som vet om detta är ett bra (pålitligt) märke? Funderar även på en mus oxå (några bra tips?)....

Tveksamt köp, min kompis sa att några av hans klasskompisar köpt externa hd:ar av samma märke och de hade bara vållat problem. Sattsa på en Maxtor istället.

Permalänk

hmmm....jag lyssnar...självklart verkar det hela lite suspekt när den är nästan 40% billigare än motsvarande konkurrenters ext. hd!

Iomega's 200Gb's disk. 1495:-
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=IOHDD200U2SI

Western Digital 160Gb 1295:-
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=WDXUL1600BBN...

Seagate External Drive 160Gb 1595:-
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SGEX35-160U2

Vill ju helst inte pröjsa mer än 1500:- så då blir det dessa storlekar...

Vilken tror ni på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Herregud giix, låt acershop och posten sköta sina jobb, tar inte en dag att få datorn

Jag fick mitt kollinr kl 13:13

YES

Nu är den skickad

Jag råkar vara en sån person som inte har något tålamod över huvud taget, snart börjar jag väl klaga på posten också

Edit: Men det verkar stå lite fel vikt på det. 0.10kg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
Tveksamt köp, min kompis sa att några av hans klasskompisar köpt externa hd:ar av samma märke och de hade bara vållat problem. Sattsa på en Maxtor istället.

VÄLDIGT OFFT: Är det inte lite ironiskt att det sitter en maxtor i Lacie då..?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk

Lacie kör me Maxtor eller Western Digital.. jag hade tur o fick Maxtor i min mkt kyligare

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk

skapar en ny tråd istället...känns lite dumt och skriva i denna tråd.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en lacie till min 5021 och det verkar vara en seagate i min.

Permalänk

YAY. SItter framför min helt nya 5024. Helt underbar. Kommer väl skriva en liten minrecension.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
YAY. SItter framför min helt nya 5024. Helt underbar. Kommer väl skriva en liten minrecension.

Gör det, ska bli kul att läsa

Permalänk

Sådär, då sitter man framför sin nya 5024 ^^
Verkar vara fler som fått den idag!

Har många åsikter om denna dator, possitiva och negativa!
Men överlag är jag väldigt nöjd, det ända som suger är att jag fått en död vit pixel :`( Snyft. Jag stör ihjäl mig på den!

Körde 3Dmarks 05 direkt efter uppackning, fick 2166 men standard inställningar. Ska blåsa om den ikväll och installera nya drivers, se vad jag får då.

Permalänk
Medlem

Låter den mycket?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimLundqvist
Sådär, då sitter man framför sin nya 5024 ^^
Verkar vara fler som fått den idag!

Har många åsikter om denna dator, possitiva och negativa!
Men överlag är jag väldigt nöjd, det ända som suger är att jag fått en död vit pixel :`( Snyft. Jag stör ihjäl mig på den!

Körde 3Dmarks 05 direkt efter uppackning, fick 2166 men standard inställningar. Ska blåsa om den ikväll och installera nya drivers, se vad jag får då.

Själv får jag min imorgon

Men borde dom inte kunna göra något åt den döda pixeln på garantin? Annars är det ju skitdåligt.

Får verkligen hoppas att det inte är något fel på min, fast med min vanliga otur så är det högst troligt, men jag hoppas som sagt..

Permalänk

ohh grymt, skriv recensioner :). Jag får min imorn antar jag. Dom har skickat iväg den iaf och det stod att den tidigast var kommen 4 Aug vilket är imorn. Kan alltid hoppas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hägnefelt
ohh grymt, skriv recensioner :). Jag får min imorn antar jag. Dom har skickat iväg den iaf och det stod att den tidigast var kommen 4 Aug vilket är imorn. Kan alltid hoppas!

Kan garantera att den är framme imorgon om inte posten är extremt sega.

Min är bara 15 mil ifrån mig nu

Btw, vad står det att ditt paket väger?

Permalänk

7.1kg har jag för mig

hade fel det vägde 7.3kg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hägnefelt
7.1kg har jag för mig

Ok..

Lite konstigt ändå. Poppens paket vägde 6.0, mitt väger 7.3 och ditt 7.1kg, och vi har beställt samma sak

Permalänk

mitt vägde 6 kg. Har inte hittat några döda pixlar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
mitt vägde 6 kg. Har inte hittat några döda pixlar

Tur det.

Men hur funkar det med döda pixlar, går det på garantin?

Permalänk
Medlem

Installerade en Netgear WGT624IS trådlös router igår. Sedan dess har det tagit EVIGHETER att starta upp 5021:an. Hur kommer detta sig? Kan det ha med drivrutiner för det trådlösa kortet att göra? Eller är det nåt som "stör sig" mellan netgear/acer?

Permalänk

Fick YNKLIGA 1899 i 3dmark 05. Får väl testa att köra in omegas.

Permalänk
Medlem

Kan ingen pröva 3D mark 03?

Permalänk

Jag får ca 5000 i 3dmark 03.

Så ni kommer få runt 5000 ni med.