Permalänk

jonjak: Gissar att du kör med windows, i linux ser du vad som tar tid, en grov gissning är att du kör på DCHP, testa ställa in ett eget ip-nummer så funkar det nog bättre.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limpan_87
Jag får ca 5000 i 3dmark 03.

Så ni kommer få runt 5000 ni med.

Okej

Min är "på väg till mottagarens serviceställe" nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
Fick YNKLIGA 1899 i 3dmark 05. Får väl testa att köra in omegas.

Får själv ca 1992 i 3dmark05, men då med några program körandes. Tycker det är helt ok poäng för en bärbar

Permalänk

fick 2105 poäng med min 5021:) i 05an.

Permalänk
Medlem

För er som har över 2000 poäng i 3dmark05 kör ni med standard installen? Dvs den för instalerade versionen eller har ni instalerat om era windows med egna OS skvior?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
För er som har över 2000 poäng i 3dmark05 kör ni med standard installen? Dvs den för instalerade versionen eller har ni instalerat om era windows med egna OS skvior?

Kör med min egna install nu. Fast med drivrutinerna jag fick med på skivan.
Men hade nästan samma poäng innan. Ca 2050 något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limpan_87
Kör med min egna install nu. Fast med drivrutinerna jag fick med på skivan.
Men hade nästan samma poäng innan. Ca 2050 något.

Ganska bra iom att det är en 5021 du har. Folk får ju mindre med 5024.

Permalänk

Har fått min 5024 nu, helt udnerbart fin! Inga döda pixlar what so ever.

Är det lönt att göra en clean install xp pro? lr bara onödigt

tacksam för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hägnefelt
Har fått min 5024 nu, helt udnerbart fin! Inga döda pixlar what so ever.

Är det lönt att göra en clean install xp pro? lr bara onödigt

tacksam för svar

Grattis din Ystabo !
Jag skulle gjort det.. gjorde det direkt på min 5021. Blev snabbare o starta osv men inte såmkt bättre prestanda i benchmark osv. =( dock bytade jag aldrig drivare, körde orginal alltid.
Lycka till o grattis till laptopen!

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk

Hehe tackar du!

Men nu är det så att jag inte är så att på det här med att göra en clean install på en dator med redan förinstallerat operativsystem. Jag har alltid byggt mina egna förut och då varit tvungen att själva isntallera allt...funkar det likadant eller? Bara att börja formatera och in med xp pro skivan?.eller stör dom dolda partitionerna det lr något annat?

Kan man få en liten guide hur man ska gåt ill väga vore väldigt bussigt iaf

Tack på förhand och hälsa Staffan Piledahl alltså

Permalänk
Medlem

Twinmos SO-Dimm 512Mb

40Gb Samsung 2,5 tum 8Mb 5400

vet nån om det här passar i 5021WLMi ?

tänkte ha 512 plus ett av dom där 256mb minnena. om det inte blir någe fel

mvh Micke

Permalänk

Jag körde in xp pro skivan och allting verkar kanon. Tog bort allting...partionera om den till två stycken...Men den formatera bara C...Men när jag starta windows formatera jag D där och nu verkar den funka kanon. Ska snart börja lägga in ltie nya fina drivisar

Permalänk
Medlem

Finns det nån möjlighet att ha igång datorn, utan att den går in i vänteläge/viloläge eller nån sån skit, med skärmen helt nerfälld?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treeo
Finns det nån möjlighet att ha igång datorn, utan att den går in i vänteläge/viloläge eller nån sån skit, med skärmen helt nerfälld?

Ja, bara att ställa in.

Permalänk
Medlem

Tror att jag oxo ska ta och beställa en 5024. Funderar på om man ska partitionera HD'n. Hur har ni gjort och till vilka storlekar.

Visa signatur

Vill inte att dagen ska ta slut för imorgon så börjar jag jobba igen

Permalänk
Medlem

Hmm jag har lite problem med touchpaden, eller rättare sakt scroll saken under.
Den funkar nästan alldrig och väldigt ofta krashar det programet som verkar styra detta.
Någon annan som haft samma problem eller har en lösning?

edit:
och vart ställer man in så datorn inte går i väntläge när man stänger den?
editedit:
hittade det vid batteri inställningarna.

Permalänk

Snabb fråga! Är den någon som vet om 5024:an har firewire-kontakt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pepsifree
Snabb fråga! Är den någon som vet om 5024:an har firewire-kontakt?

Ja.

Enligt specifikationerna ska den ha en styck firewire och 4x usb 2.0.

Permalänk

Okej tack för svaret! Är lite halvtänd på usb-grejer, så det blir nog att köpa till en usb-hubb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av entoke
Hmm jag har lite problem med touchpaden, eller rättare sakt scroll saken under.
Den funkar nästan alldrig och väldigt ofta krashar det programet som verkar styra detta.
Någon annan som haft samma problem eller har en lösning?

edit:
och vart ställer man in så datorn inte går i väntläge när man stänger den?
editedit:
hittade det vid batteri inställningarna.

nämen hej entoke , rittis

ta egenskaper för bildskärm , sedan skärmsläckare , sedan klickar du på inställningar
då kommer du få välja vad som händer när du stänger locket.

Visa signatur

Skriv vad du menar, och mena det du skriver

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det går och beställa 5021:an med bluetooth ???

Visa signatur

ShuttleX SB61G2
P4 2.66 GHz 512 Ram
Connect3d radeon 9600 256 Mb

Permalänk
Medlem

hur stänger man av touchpaden när en usb mus är insatt ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaak
Är det någon som vet om det går och beställa 5021:an med bluetooth ???

Nej, de masstillverkas, det går ej mig veterligen beställa med bluetooth tyvärr, en USB-dongle får bli lösningen om man absolut vill ha det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raskus
Nej, de masstillverkas, det går ej mig veterligen beställa med bluetooth tyvärr, en USB-dongle får bli lösningen om man absolut vill ha det.

Ja, de är ju ändå inte speciellt stora nuförtiden

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Hur löser jag mitt flältproblem??
Den är igång i princip konstant..

Bara öppet några explorer fönster och lite vanliga små program....

Har dragit ner CPUn till 75% oxå och det blir inte bättre!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
Hur löser jag mitt flältproblem??
Den är igång i princip konstant..

Bara öppet några explorer fönster och lite vanliga små program....

Har dragit ner CPUn till 75% oxå och det blir inte bättre!

Är cpun varm?? kolla om det är någon process som tar upp mycket av kraften.
Låter skummt om dom drar igång random när cpun och graffkortet är svalt

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Medlem

Nope... enligt aktivietshanterare eller vad den heter så ligger cpun nivån på max 5%

Permalänk
Medlem

Weei, nu skriver jag från min

Allt ser ut att funka bra också

Permalänk

Såja, nu har jag till slut fixat ihop datorn och den fungerar kanon. Jag började med att göra en clean install som jag strula till med i början men till slut fick att fungera kanon. Efter jag lagt in de flesta drivrutinerna laddade jag ner RM clock utility och undervoltade processorn eller vad man kan kalla det. Kör nu processorn på 0.950 V minimum istället för 1 V och i maximum kör jag 1.3 V istället för 1.45 V och det har inte testat lägre med maximum volten, men kannog sänka ett steg till minst iaf. Körde därefter Prime95 för att se om den var stabil och det var den...sänkte jag volten till 0.9 V på minimum hängde min sig.

Har prövat se Ice age på datorn med endast batteri. Hade cirka 40% kvar efter filmenvar slut så jag är faktiskt nöjd med batteritiden.

Har testat köra 3D Mark 2001 och fick där 14700. Håller nu på att ladda ner 3DMark 05 för att se
vad man kan få där...uppdaterar så fort jag har tid.

Mvh
Freddo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hägnefelt
Såja, nu har jag till slut fixat ihop datorn och den fungerar kanon. Jag började med att göra en clean install som jag strula till med i början men till slut fick att fungera kanon. Efter jag lagt in de flesta drivrutinerna laddade jag ner RM clock utility och undervoltade processorn eller vad man kan kalla det. Kör nu processorn på 0.950 V minimum istället för 1 V och i maximum kör jag 1.3 V istället för 1.45 V och det har inte testat lägre med maximum volten, men kannog sänka ett steg till minst iaf. Körde därefter Prime95 för att se om den var stabil och det var den...sänkte jag volten till 0.9 V på minimum hängde min sig.

Har prövat se Ice age på datorn med endast batteri. Hade cirka 40% kvar efter filmenvar slut så jag är faktiskt nöjd med batteritiden.

Har testat köra 3D Mark 2001 och fick där 14700. Håller nu på att ladda ner 3DMark 05 för att se
vad man kan få där...uppdaterar så fort jag har tid.

Mvh
Freddo

Låter som du gjort ett bra köp Grattis!

Intressant det med att du ställer ner volten, har du noterat någon direkt skillnad på battertiden?

Kanske är helt fel tänkt av mig, men som ni kanske vet så kan man köpa lösa Amd Tuiron cpu:er på t ex shg.biz. Om man skulle sätta i en MT Turion (25W) skulle inte den kunna gå att köra på lägre volt än ML Turion 35W? För visserligen lär man spara en del på batteri genom att byta ut oringal 2800+ ML mot en MT men kan man också sänka volten ett steg till bör det innebära en skillnad i battertid även det!

intressant intressant

Visa signatur

Powercolor Radeon 9700 Pro - Epox 8rda+ - Barton 2500+ @ 3200+ - 1024Mb DDR PC3200 - Antec 1030b -2st hd, 200Gb tot