Permalänk
Medlem

Spray 24 Mbit/s

Snart lanserar Spray 24 Mbit/s... anmäl ditt intresse: http://www.spray.se/abonnemang/adsl/ (spalten till höger)

Permalänk
Medlem

Om dem har tatt bort sin 50GB gräns så kan det diskuteras. Skulle aldrig välja Spray såsom det ser ut nu.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Om dem har tatt bort sin 50GB gräns så kan det diskuteras. Skulle aldrig välja Spray såsom det ser ut nu.

Vart står det?

Jag hade sprat för 1årsen.

Dessutom vill jag påpeka att de har lanserat Fiber för 170kr månad

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Vart står det?

Jag hade sprat för 1årsen.

Dessutom vill jag påpeka att de har lanserat Fiber för 170kr månad

Jo dom tog över Tiscalis nät..

Permalänk
Medlem

Men hur många gånger ska jag behöva säga det, Spray bryr sig inte om du överskrider 50 GB, det finns flera hundra användare som överskrider det och dom har inte hört ett ljud.

Permalänk
Medlem

Okej, då vet jag.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rangwald
Men hur många gånger ska jag behöva säga det, Spray bryr sig inte om du överskrider 50 GB, det finns flera hundra användare som överskrider det och dom har inte hört ett ljud.

Citera gärna 50gb gränsen från Spray

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rangwald
Men hur många gånger ska jag behöva säga det, Spray bryr sig inte om du överskrider 50 GB, det finns flera hundra användare som överskrider det och dom har inte hört ett ljud.

Det kvittar ju vad du eller andra säger, sålänge det står i avtalet så ger det ändå spray full rätt att begränsa eller stänga ner abbonenten om trafikmängden överskrids, och ger iaf mig sömnproblem

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
Det kvittar ju vad du eller andra säger, sålänge det står i avtalet så ger det ändå spray full rätt att begränsa eller stänga ner abbonenten om trafikmängden överskrids, och ger iaf mig sömnproblem

Du får helt enkelt låta bli att tanka under natten så du har lite koll över det hela .

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

Håller med, uppmuntra inte till sådana begränsningar!

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Du får helt enkelt låta bli att tanka under natten så du har lite koll över det hela .

Mjo, men det sätter ju käppar i hjulet för någon sorts srv verksamhet öht, inte så lämpligt att ha uppe en web/ftp-eller något annat bara de gånger man kan sitta och övervaka sin trafikmängd

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Gäller deras begränsningar fortfarande? De gömmer den informationen grymt bra på deras sida. Blev själv lurad av dem när jag beställde deras 8mbit för ett halvår sedan. Det stod ingenstans om att det var 50GB gräns, inte i mina avtal eller någonannanstans. _Sedn hittade jag det i en mycket finstilt text på deras sida under avtal. Skapad efter jag hade beställt. Jag blev så förbannad så jag bytte rätt av till BBB.

Permalänk
Medlem

Jag har pratat med spray om det o de säger att de är i extrema fall man stänger av någon för de tankat för mycket,
Jag hade spray innan o tankade så mycket det gick dygnet runt i 4 månader men de sa aldrig nått så de är nog ganska lungt.

Visa signatur

Asus P48X-X P4 2.66 512 PC-2700 Hercules 9800 Pro

Permalänk
Medlem

50 Gb gränsen har stått i avtalet sedan i december. Men detta är inget som Spray tillämpar men man har det i avtalet utifall att någon skulle mycket grovt överskrida gränsen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rangwald
Men hur många gånger ska jag behöva säga det, Spray bryr sig inte om du överskrider 50 GB, det finns flera hundra användare som överskrider det och dom har inte hört ett ljud.

Ja jag har smällt gränsen för bara nån vecka sen.
Jag har Spray Bredband 8000 de funkar hur bra som helst

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem

Att 50 GB gränsen finns med i avtalet beror nog på att Spray köper bandbredd av skanova på ställen där det inte finns någon annan grosist. Det är nog på dessa ställen den används eftersom skanova har en rörlig MB avgift på sina grosist tjänster.

Permalänk

aha okej jag har Spray men när jag kollar mitt ip nummer så står de att de är skanova jag har.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Citera gärna 50gb gränsen från Spray

http://www.spray.se/abonnemang/adsl/villkor.jsp

Citat:

3.5 Bredband 2000-tjänsten och Bredband 8000-tjänsten är begränsad till en överföringsmängd, totalt mängd av uppladdat data och nedladdat data, på max 50 GB per kund per kalendermånad. Skulle överföringsmängden överstiga 50 GB för en enskild kalendermånad äger Spray rätt till att begränsa kundens nedladdningsmöjligheter och eller uppladdningsmöjligheter eller helt stänga av kundens tjänst.

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante84
http://www.spray.se/abonnemang/adsl/villkor.jsp

Jag har överstigit den gränsen jag har inte märkt av nån begränsning eller att dom har stängt av mitt bredband.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem

Öh, det viste jag inte något om, har då aldrig märkt nått av det iaf.

Angående 24Mbit/s, någon som vet pris? Själv tror jag att ja skiter i att uppgradera, känns ganska onödigt

Månadsavgift: Från 179,50 kr*
Hastighet: 8 Mbit/s

Wtf, jag betalar 380kr/mån.. Nya kunder betalar mindre än vad jag som har haft det i flera år gör. lamt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markus_H84
Jag har överstigit den gränsen jag har inte märkt av nån begränsning eller att dom har stängt av mitt bredband.

Om du läser det en gång till står det att dom har rätt till att begränsa eller stänga av uppkopplingen. Inte att dom alltid gör det.

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

Priset ska enligt rapporter hamna på 399 kr...

Permalänk
Medlem

Nu har dom släppt tjänsten, bara att beställa!

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante84
Om du läser det en gång till står det att dom har rätt till att begränsa eller stänga av uppkopplingen. Inte att dom alltid gör det.

vilket är tillräckligt illa. Oseriösa isper skall man inte stödja, att dom avhuvudtaget har detta skrivet i avtalet är skandalöst, om dom får för sig att tillämpa regeln har du inte ett skit att säga till om.

Permalänk
Medlem

Varför kan inte ISP:erna öka upstream istället? :/ Skulle inte klaga över lägre nerladdning mot högre uppladdning. 24/1 är väl kul om man bara sitter och drar ner en massa semesterfilmer, men om man vill dela med sig av nånting till en kompis som även han har 24/1 så är maxfarten 1MBit/s ju, ingen låg fart som så, men den kunde vara högre

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Om nu Spray skulle stänga av min uppkoppling så säger jag upp de för jag har ingen bidning tid kvar längre då skaffar jag nåt annat.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk

spray internet är ren jävla skit skaffa inte spray

Visa signatur

NF7-S V2,0 Athlon XP2400+Barton-Mobile 133*15 2,0Ghz Overclocked 210*11 2,3Ghz, minne 4500 1024mb, GeForce 7600GS OC 512Mb
461/638

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxi
vilket är tillräckligt illa. Oseriösa isper skall man inte stödja, att dom avhuvudtaget har detta skrivet i avtalet är skandalöst, om dom får för sig att tillämpa regeln har du inte ett skit att säga till om.

Varför ska man det om det står i ett avtav vad som gäller så är det ju bara att följa det! Inte s svårt.

Visa signatur

En trött jäkel.