Permalänk
Medlem

xbox 360 vs ps3

Vilket ska man chansa på , vilken maskin har bäst prestanda och vilket av dem ska du köpa ?

Visa signatur

i´am the creator of jet.....

Permalänk
Medlem

Ska köpa PS3, på grund av spelen. Men jag kommer säkert sitta här med båda maskinerna, det skulle verkligen inte förvåna mej.

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Permalänk
Medlem

PS3 utan tvivel!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Avstängd

behövs det verkligen en tredje tråd om samma sak?

ont: båda.

Permalänk
Medlem

Ps3 om den är bakåtkompatibel för ps2:an håller på att ge upp.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Xbox 360 utan tvekan, fast inte innan det finns möjlighet att spela ********* spel.

Permalänk

ps3 kommer väl släppas ca 2 år efter här i Sverige så det beror väl på ifall man orkar vänta...själv blir det nog ps3

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Back_Door_Man
ps3 kommer väl släppas ca 2 år efter här i Sverige så det beror väl på ifall man orkar vänta...själv blir det nog ps3

Öhhh nej? Var har du fått den skräpinformationen ifrån?

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Xbox 360 utan tvekan, fast inte innan det finns möjlighet att spela ********* spel.

illa..

Permalänk
Medlem

skulle inte köpa 360 såvida dom inte slopar sitt system med att kräva online spelarna på pengar

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

självklart 360

Visa signatur

AMD 64 3000+ ,K8N-E-Deluxe ,1024DDR ,Radeon 9800 XT ,Ca 1200GB ,WINXP

Permalänk
Medlem

Revolution

Permalänk
Avstängd

projektledaren för PS3 har sagt öppet till media att den kommer stödja Linux, Windows och Mac Tiger ;-D
Dår kan man få full användning av alla USB portar+ allt annat über.

Permalänk
Medlem

g4bb3: så det sitter hårddisk i?
Lätt att man köper en PS3 om det stöder andra operativsystem

Konsoler är ju chipning ett måste till och att xbox360 har den förslutna burken så det blir det nog inte..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
g4bb3: så det sitter hårddisk i?
Lätt att man köper en PS3 om det stöder andra operativsystem

Konsoler är ju chipning ett måste till och att xbox360 har den förslutna burken så det blir det nog inte..

Det där löser sig nog.

Permalänk
Avstängd

varför inte bara.. köpa spelen? är det verkligen så farligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
varför inte bara.. köpa spelen? är det verkligen så farligt?

Nej, men det är inte värt det...

Och det är ingen idé att du drar en lång diskussion om att företagen förlorar pengar, för det förstår nog till och med du...

Och jag är så äckligt säker på att du själv sitter med massa kopierade spel, men det är en helt annan grej som vi dessvärre inte får prata om här.

Så varför inte sluta "tracka" ner folk som spelar kopierade spel, vad tjänar du på det?
Inte ett jävla dugg.

Och jag är så äckligt säker på att moderatorerna inte bryr sig om ifall du leker duktig.

Permalänk
Avstängd

om det inte är värt att betala för är det väl inte värt att ha överhuvudtaget?

ja, till och med jag förstår att ett företag förlorar pengar om en stor grupp människor stjäl deras produkt.

jag har aldrig haft, och kommer aldrig att ha, ett spel som jag inte har betalat för i min ägo. tro det eller ej men alla människor är inte tattare.

ptja det finns ju en väldigt liten chans att ni tar ert förnuft till fånga och slutar upp med dumheterna. så jag kommer fortsätta "tracka ner" på folk som du tills ni vet bättre.

va?! blir jag inte hedersmedlem för att jag säger nej till warez? fan också.. *börjar ladda ner spel*

jag undrar vad du är så äckligt säker på härnäst

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Du laddar väl säkert inte hem musik heller...

jo då.. via itunes.

det enda jag laddar hem är tv-serier och anime tills det finns att köpa på dvd.

edit: konstigt.. vad hände med ditt inlägg?

Permalänk
Medlem

Jaja.. Jag orkar inte...

Jag är så långt ifrån ensam om att tro att du inte har något som inte är införskaffat på olagligt vis hemma i din trähydda...

Ontopic igen: Xbox 360 verkar ha flest möjligheter... Gillar att Live ska vara gratis också.

harayan: vi gör så här... vi slutar prata med varandra istället.. pallar inte med moral snubbar/tanter som dig.
puss på dig

Permalänk
Medlem

Var snäll och berätta. Vad har Xbox360 uppgetts kunna göra, som PS3 inte har uppgetts kunna göra?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Det kommer att bli en X360, mycket pga Oblivion, resten av spelen blir en anpassning, men det kommer en del andra spel som man längtar efter oxå...

Visa signatur

P4 HT 3.0GHz <-> 512Mb DDR <-> 200Gb HHD <-> Readeon 9800XT <-> 17"

Permalänk
Medlem

Oblivion ska spelas på PC!

Jag kommer inte köpa någon av dom, om jag mot förmodan köper en så blir det en PS3 med nytt OS då jag inte ser någon mening med en xbox...

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog faktiskt köpa en Xbox360 i dagsläget. Jag tycker att den verkar vara "smartare" än PS3. Svårt att förklara vad jag menar, men jag tycker att den verkar vara lite mera genomtänkt i sin helhet än vad PS3 är. Dessutom har jag funnit detta mycket intressanta påstående från en ATI-anställd:

http://www.gamespot.com/news/2005/06/10/news_6127350.html
http://www.bit-tech.net/bits/2005/06/10/richard_huddy_ati/1.h...

Och om detta stämmer så kommer ju egentligen en av PS3ans stora poänger försvinna. Dock kommer många spel ändå locka lite åt Sonyhållet.
Vi får se hur det artar sig senare i år när Nintendo, Microsoft och Sony avslöjar lite mer om sina planer och dyl. I synnerhet är jag nyfiken på vad Nintendo har att erbjuda.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Dessutom har jag funnit detta mycket intressanta påstående från en ATI-anställd:

http://www.gamespot.com/news/2005/06/10/news_6127350.html
http://www.bit-tech.net/bits/2005/06/10/richard_huddy_ati/1.h...

skulle du även lita på pepsi om dom sa att coca-cola suger?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
skulle du även lita på pepsi om dom sa att coca-cola suger?

Notera att jag sade att det var ett intressant inlägg. Fast jag ser inte varför ATI's uppgifter om att de äger skulle vara mindre värda än Sonys och NVidias uppgifter om att de äger. Det handlar om att man ska skapa ett uttryck för att man är bäst. Till och med du borde väl inse att varken PS3 eller Xbox360 kommer att leverara alla dessa TeraFLOPS som de utlovar. Allt handlar om att försöka mygla till sig så balla siffror som möjligt.

Och för att bara svara på din kommentar lite skämtsamt kan jag ju säga att jag tycker att Pepsi MAX rockar!

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Avstängd

var skrev jag att allt som sony/nvidia säger är sant?

och vad *** menar du med "till och med du.."?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
var skrev jag att allt som sony/nvidia säger är sant?

och vad *** menar du med "till och med du.."?

Jag ber så mycket om ursäkt om du tog illa upp. Jag trodde att du hade lite självdistans och insåg att du stångar dig blodig inför alla argument som ens kan vara i närheten av att på något sätt vara nedlåtande emot Sony och deras nästkommande konsoll. Fast om så inte är fallet ber jag om ursäkt.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!