Permalänk
Medlem

Lägg in alla bidrag i topic sen, så slipper man scrolla igenom hela tråden

Permalänk
Medlem

När det kommer in några bidrag så

Permalänk

Jag är med! Håller på att lära mig nu. Nån som vet en bra tut?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Jag är med! Håller på att lära mig nu. Nån som vet en bra tut?

http://rhysd.syntesis.org/tutorial/index.php
http://www.pixelfreak.com/tutorial/index.html

Permalänk

Tack, Föresten, ingen som vet hur man ställer in photoshop för att klara det? Skulle gärna vilja leka med lager osv. Har sökt överallt men förjäves.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Får väl bryta trenden med att visa mitt bidrag. Mycket finns det är fixa, men jag låter det vara.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/pixel_final.p...

Lite bild och PS fakta:
Lagermängd: 36
Färger: 221
Arbetstid: 4 h uppdelat i 5-10 minuters delar på en tid från DH (16 juni) tills nu.
Idé med bilden: Tänkte göra en vanlig isometrisk bild på några hus, som senare fick bli en bar. Sen ville jag inkludera ett element, gräs. Därför den gröna plätten till höger med en buske och ett träd. Idén med baren kom jag först på när jag började pula på en skylt, mest ett snabbjobb för att hinna äta innan sova Bilarna fick jag inspiration från nån pixelguide jag hittade. Sedan har jag gjort flera versioner där bland annat en är inspirerad av Eleanor i Gone in 60 seconds.

Resultat: Själv är jag ganska nöjd, finns dock mycket att ändra och göra ännu bättre, men det får duga såhär.

PSD finns om det skulle vara något krångel eller liknande

Permalänk
Medlem

Riktigt tjusigt första bidrag tycker jag.
Kanske vore idé för oss andra att kopiera Zear0x' inlägg och uppge fakta om våra verk när vi så småning om postar dem.

Permalänk
Medlem

papabear Det får ni mer än gärna göra

Permalänk
Medlem

måste man använda den mallen är en pixel bilder som dessa tillåtna?

[Edit] bilderna är hämtade från http://rhysd.syntesis.org/tutorial

Permalänk
Medlem

blafa Det han vill med mallen är att strecken ska gå som linjerna gör, alltså kanter på hus osv.
Det är det som gör bilderna isometriska.

Permalänk
Medlem

kan någon visa en färdig sådan bild?

Permalänk
Medlem

du skickade ju just flera stycken blafa...

vitsen med mallen var även att hjälpa er att hålla proportionerna

Mycket fin bild Zear0x! Bra genomfört och intressant beskrivning.
Jag lägger upp den i Topic nu med en liten beskrivning.

Permalänk
Medlem

detta är INTE ett bidrag Detta första gången jag provar pixla .. gjorde det i pait har inte tillgång till PS på denna datorn...

Ni måste typ förstora upp den lite.. råkade zomma för mycket på paint... ta den typ x2

Hade denna varit godkänd med mallen?
Detta är alldra första gången jag provar pixla den är typ 25% färdig men vad tycker ni för första gången .. vad kan jag gjöra bättre..

Är det en pixel bild överhuvudtaget?

[EDIT] sorry om jag går OT

Permalänk
Medlem

det är bra tycker jag blafa, och du, du kan ju läsa mallen själv istället för att fråga folk om det är rätt varje gång.

Ni behöver inte vara så rädda för att skicka halvdana bidrag eftersom ni har ju trots allt tre chanser!

Happy pixling

Permalänk
Medlem

men jag fattar inte mallen, kalla mig dum men kan någon förklara?

jag e lite trög ibland..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blafa
men jag fattar inte mallen, kalla mig dum men kan någon förklara?

jag e lite trög ibland..

Såg ganska ok ut men det blir inte riktigt samma stil.
Grejen med isometriska bilder är att "kameravinkeln" alltid är snett uppifrån och att det inte finns något perspektiv i bilden. Med det menas att ett objekt som är "närmare" den som tittar (placerade längre ner och åt höger) är utritade lika stort (ex 10 pixlar brett) som ett objekt som ligger mer åt vänster och uppåt (längre bort i bilden).

Som i exempelbilderna du postade från guiden. De murade pelarna i bild1 är ritade lika breda, men hade det varit ett foto hade de pelarna som befinner sig längre bort i bilden ritats ut på mindre pixlar.

Din egna bild du postade följer inte samma mönster och man ser objekten mer rakt på.
Exempel på snabb "översättning":

Permalänk
Medlem

Men jag tror att även hans första bild räknas som isometrisk. Nåja.

Den vinkeln/stilen papabear syftar på har alltid två pixlar horisontellt i taget. Ungefär såhär:
._ . _
|_||_|_ . _
. . . . |_||_|_ . _
. . . . . . . . |_||_|_ . _
. . . . . . . . . . . . |_||_|

(hoppas det syns vad det är på alla datorer/upplösningar/operativ)

Din "översättning" var ju riktigt snygg papabear! Jag ser fram emot att se ditt / dina bidrag

Permalänk
Medlem

tack nu fattar jag

Jag ska öva mer och sen kommer jag nog också med ett bidrag

Permalänk
Medlem

Är det tillåtet att använda animerade giffar?

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Medlem

Det är mycket tillåtet! Bara de håller sig inom de övriga ramarna (färger, upplösning osv)

Permalänk
Medlem

Men nu får ni allt komma med lite bidrag, tråkigt att vara ensam deltagare

Permalänk
Medlem

Det är på väg. Nästan klar med skuggor nu på min bild. Sen har jag bara en bil och nån gubbe samt några små detaljer planerade innan bilden är klar.

Permalänk
Medlem

papabear Bra, håller på med mitt andra bidrag nu

Permalänk
Medlem

jag kommer snart med mitt med obs. detta är min första pixel bild life time

Permalänk

Tävlingen är aktuell fortfarande va? För jag jobbar som ett djur på mitt bidrag, min absolut första pixelartbild ever!

Permalänk
Medlem

Japp! Den är fortfarande aktuell. Kom ihåg att skicka in era bidrag innan 7 augusti! Skicka gärna in bidragen innan dess så att vi kan få lite inspiration

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag.. visserligen inte så bra!

min första ever!

Permalänk
Medlem

blafa Missuppfattat själva tävlingen ? Ditt bidrag har helt fel mått och så är bilden antingen stretchad eller väldigt suddigt gjord.

Permalänk
Medlem

Blafa ditt bidrag har fel mått. Jag tror detta beror på att du försökt förstora den. Har du kvar orginalfilen?

Du bör inte förstora pixel bilder. Annars tycker jag den var fin! Ett förslag är även att spara bilderna i .GIF istället för JPG. GIF passar pixelbilder bättre.

Jag kommer inte lägga in ditt bidrag bland tävlingsbidragen förrän du fixar storleken. Nu bryter den nämligen mot reglerna.

Permalänk
Medlem

Att det alltid ska bli tight med tid! Jobbar för mycket tror jag...