Köra mindra upplösningar på TFT än vad den är gjord för utan interpolering

Permalänk
Medlem

Köra mindra upplösningar på TFT än vad den är gjord för utan interpolering

Lite krånglig rubrik kanske, men jag ska förklara vad jag menar.

Min TFT är gjord för att köras i 1280*1024. Jag vill spela ett spel i upplösning 800*600 UTAN att bilden ska "smetas ut" över hela skärmen. Det ska alltså bli svarta kanter på TFTn och en bild på 800*600 i mitten på TFTn.

Jag minns att jag sett någon meny för det i Windows, men jag lyckas inte hitta den igen.

Tack på förhand.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan undra om du inte skulle kolla inställningarna i skärmen i stället för Windows

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inget eget program för skärmen, tyvärr.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag repeterar...
Kolla inställningarna i skärmen. Inget program utan det du kan göra direkt på skärmen.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

klarar alla skärmar av att göra så?

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem

Kolla i drivrutinerna, kan hända att grafikkortet klarar att göra sådana saker.

Bildskärmsegenskaper - Inställningar - Avancerat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Jag repeterar...
Kolla inställningarna i skärmen. Inget program utan det du kan göra direkt på skärmen.

OJ, måste varit trött Kikade där men inte. Tack ändå!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Kolla i drivrutinerna, kan hända att grafikkortet klarar att göra sådana saker.

Bildskärmsegenskaper - Inställningar - Avancerat

Wow, har kollat där tre fyra ggr de senaste timmarna. Kollade igen nu och hittade det i ATIs drivrutin.

Bildskärmar -> klickade på rätt skärm -> Avmarkerade "Skala bild till bildskärm".

Tack för all hjälp!

Permalänk
Avstängd

hittar det inte på mitt grafikort.. suck. Har senaste ATI drivers och ett 9800pro radeon ATI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlkaStar
hittar det inte på mitt grafikort.. suck. Har senaste ATI drivers och ett 9800pro radeon ATI

Så här ser det ut för mig:
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/scale.png

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Så här ser det ut för mig:
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/scale.png

Kanon. ska kolla där när jag kommer hem. Men kan du då tex köra Halflife2 på 1024x768 med skarp bild och bara en svart ram runt om?

Undras isåfall hur stor ramen blir på min 17" tft skärm. kan ju inte vara så mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlkaStar
Kanon. ska kolla där när jag kommer hem. Men kan du då tex köra Halflife2 på 1024x768 med skarp bild och bara en svart ram runt om?

Undras isåfall hur stor ramen blir på min 17" tft skärm. kan ju inte vara så mycket.

Det borde gå, men det fungerar inte med den inställningen hos mig. Det kan bero på att skärmen har samma inställningar den (fyll ut hela skärmen eller visa med svarta kanter).