Permalänk
Medlem

G70

Snabb en....

nya 7 serien kommer väl int te AGP???

Permalänk
Medlem

Skulle nog tro att det kommer även till AGP, alldeles för stor marknad till AGP för att strunta i det enligt mig.

Permalänk
Medlem

Tror det är bekräftat av Nvidia att 7xxx kommer till agp också.

Permalänk

När tänker de skrota AGP egentligen?
Borde ju ske snart.
Två olika standarder tror jag stör en del vad gäller utvecklingen.

De var jävligt snabba att gå från PCI till agp... sen uppdaterade de agp ett antal gånger nu så tar de det lugnt för att det är en så stor marknad?!

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
När tänker de skrota AGP egentligen?
Borde ju ske snart.
Två olika standarder tror jag stör en del vad gäller utvecklingen.

De var jävligt snabba att gå från PCI till agp... sen uppdaterade de agp ett antal gånger nu så tar de det lugnt för att det är en så stor marknad?!

Trots allt en väldigt stor skillnad. PCI-bussen har en väldigt begränsad bandbredd, vilket inte är läget för AGP i dagsläget.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nice
Trots allt en väldigt stor skillnad. PCI-bussen har en väldigt begränsad bandbredd, vilket inte är läget för AGP i dagsläget.

När AGP introducerades var det inte så jättemycket bättre än PCI.
Korten använde knappt det heller vad jag vet.
Dock skedde saker och ting snabbt sen när de flesta korten kom ut som AGP.

Dock tror jag att det som hjälpte till var att AGP och PCI fanns samtidigt på alla moderkort.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Ska vi flytta oss från AGP till PCI-e så får det ske nu istället för att mjölka AGP ännu mer och dra ut på tiden i onödan, nästa generation ska vara för PCI-e om den nu ska vara framtiden dvs. PCI-e är bättre än AGP, och det är inte klokt att ha 2 olika tekninker samtidigt, så AGP ska bort enligt mej.

Permalänk

Precis. Bort med AGP eller lansera bra kort med både AGP och PCI-e...
Att klydda till allt som de gör nu är bara irriterande.
Särskilt för oss andra som måste förklara varför folk inte kan köpa ett PCI-e grafikkort och köra på deras moderkort "...men det har ju pci... eller?.."

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Detta är bara en naturlig och oundviklig övergångsfas. Varken Nvidia eller ATI kan helt plocka bort AGP i nuläget eftersom man då skulle förlora en stor del av sina kunder. AGP är gradvis på väg bort och nästa generation grafikkort (dvs generationen efter G70 och R520) kommer säkert inte tillverkas för AGP.

Men samma sak gäller ju för många datorkomponenter, ständiga övergångsfaser. Det är en jävla röra egentligen. Det enda man kan göra är att läsa på ordentligt innan man köper nånting.

Men håller med PCI-E och PCI låter för lika och ökar bara förvirringen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Detta är bara en naturlig och oundviklig övergångsfas. Varken Nvidia eller ATI kan helt plocka bort AGP i nuläget eftersom man då skulle förlora en stor del av sina kunder. AGP är gradvis på väg bort och nästa generation grafikkort (dvs generationen efter G70 och R520) kommer säkert inte tillverkas för AGP.

Men samma sak gäller ju för många datorkomponenter, ständiga övergångsfaser. Det är en jävla röra egentligen. Det enda man kan göra är att läsa på ordentligt innan man köper nånting.

Men håller med PCI-E och PCI låter för lika och ökar bara förvirringen.

Egentligen kan de ta bort det.
Det skulle tvinga folk till att byta moderkort för att kunna fortsätta uppgradera...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if