trögt med 100mbit lina, när kommer 1000?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Min kompis har BB2 = LABS2 och han har 1000 mbit/s fär 895 kr/ månaden och han bor i lund så 1 gbit det fins

Visst har han det, men B² har en gigport i netnod i malmö, så det är internt. Ut på internet får alla dela på samma giglina. Synd att jag förstörde din våta dröm, men så är verkligheten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag sitter på 100 mbit och kommer ofta upp i runt 4-5 mb/s i alla fall. Kör d-link 604, så routern stryper vid dom hastigheterna. Annars går det att komma upp i runt 10 mb/s med lite tur.

Permalänk
Medlem

ska man ha router till 100mbit så krävs det lite rejälare doningar, 604 duger absolut inte Ska man ha en billig och väldigt bra router så är en gammal dator + m0n0wall att rekomdera funkar utmärkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Jag sitter på 100 mbit och kommer ofta upp i runt 4-5 mb/s i alla fall. Kör d-link 604, så routern stryper vid dom hastigheterna. Annars går det att komma upp i runt 10 mb/s med lite tur.

omg.. sikken waste med ett 100mbit om du sitter med en d-link 604!! uppgradera snarast. För ditt och alla andras bästa.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
omg.. sikken waste med ett 100mbit om du sitter med en d-link 604!! uppgradera snarast. För ditt och alla andras bästa.

Nah, ser sällan anledning att ladda hem fortare än 4-5mb/s. Säg att jag vill ladda hem en låt (Har många kompisar som gör egen musik, lix), så går det på långt under en sekund.

Säg att jag vill se ett videoklipp på 20-30 minuter (gör väldigt mycket film själv och har vänner som gör film, så inget olagligt där), så tar det runt en halv minut, vilket inte är att klaga på. En längre film på kanske 90 min tar väl 3-4 minuter. Då är det ju bara att se medan man ladda hem.

Säg mig när jag skulle behöva snabbare tider? Skulle jag få för mig att ladda hem en normalkomprimerad dvd-film (4,7 gb) så tar väl det lite längre tid, men det gör jag väldigt sällan.