Permalänk
Medlem

Starta ny sida!

Hej!

Ska starta en sida där man får satsa på två saker, alla som satsat på vinnande saken/prylen etc.. delar på vinstsumman.

Men nu är frågan. Sidan kommer att vara med real money.
Så man måste sätta in riktiga pengar för att man ska få vara med.
Och då vill jag nu veta hur man på säkraste viset kan ta emot pengar på riktigt, sedan kunna se VEM som har satt in pengarna?
och hur jag som ägare ska hantera pengarna.. t.ex ska jag ha dom på ett speciellt konto? osv..

För att göra en lång historia kort.. nån som har nån aning om hur man ordnar ett säkert pengasystem?

Vill kunna hantera dom flesta(läs största) banker i sverige t.ex FSB, SEB, Nordea osv..
Samt VISA, MasterCard, Maestro och PayPal.
Även andra typer av banker/kort om önskemålen blir stora.

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

du kan ju börja med att kolla hur andra gör det tex, bettson multipoker och alla andra, sen kan du ha alla inloggningssaker på en krypterad server, dvs https://, Sen antar jag att du måste ha ett konto för alla pengar som kommer in.

Permalänk
Inaktiv

Måste man inte ha något slags tillstånd, för att få hålla på med betting och spel med riktiga pengar?

Permalänk

Det är inte tillåtet så.. det är bara svenska spel som får syssla med liknande saker.

Permalänk
Medlem

Du borde väl kunna söka tillstånd hos Svenska Spel. Dock tror jag dem vill ha royalties eller liknande; som förövrigt är helt absurt.

Permalänk
Medlem

eller så har du sidan på en utländsk server så är problemet löst.. TROR jag
Annars är det väl bara att regga företagen utomlands, bara och bara..

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk

Det är enligt svensk lag förbjudet att hålla på med organiserade spel om pengar i sverige, dom enda som har tillstånd för det (och dom enda som någonsin kommer få det) är svenska spel och atg, båda företagen är statligt ägda.

Betson och andra liknande företag kommer runt förbudet genom att placera sina servrar i England och andra ställen (platsen beror på vilken lag man vill komma runt), ungefär som det att svenska TV3 sänder från England bara för att dom vill kunna ha reklamavbrott i sina program

För att kunna ta emot betalkort måste du ha avtal med det företaget som ger ut kortet du vill kunna ta emot så du kan ta emot pengar från dom (du får kortnummer från användaren, skickar det till företaget som ger ut kortet och sen får du pengarna om allt stämmer). Du kan också göra så att (om du har tid att vänta lite, eller innan du fixat alla avtal och sånt) när en person klickar på knappen för att dom vill lägga ett bud så ger du dom ett unikt id som dom sen skriver på lappen för att göra en bankgirobetalning, det negativa med det är att du får en del manuellt arbete och att du måste vänta 1-2 dagar på att få uppgifterna från bankgirot efter det att personen klickat på knappen.

Visa signatur

RTFM - vacker sak att säga till folk som ställer dumma frågor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jcarlsson
det att svenska TV3 sänder från England bara för att dom vill kunna ha reklamavbrott i sina program

Reklam som riktar sig till barn är det väl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jcarlsson
Det är enligt svensk lag förbjudet att hålla på med organiserade spel om pengar i sverige, dom enda som har tillstånd för det (och dom enda som någonsin kommer få det) är svenska spel och atg, båda företagen är statligt ägda.

Betson och andra liknande företag kommer runt förbudet genom att placera sina servrar i England och andra ställen (platsen beror på vilken lag man vill komma runt), ungefär som det att svenska TV3 sänder från England bara för att dom vill kunna ha reklamavbrott i sina program

För att kunna ta emot betalkort måste du ha avtal med det företaget som ger ut kortet du vill kunna ta emot så du kan ta emot pengar från dom (du får kortnummer från användaren, skickar det till företaget som ger ut kortet och sen får du pengarna om allt stämmer). Du kan också göra så att (om du har tid att vänta lite, eller innan du fixat alla avtal och sånt) när en person klickar på knappen för att dom vill lägga ett bud så ger du dom ett unikt id som dom sen skriver på lappen för att göra en bankgirobetalning, det negativa med det är att du får en del manuellt arbete och att du måste vänta 1-2 dagar på att få uppgifterna från bankgirot efter det att personen klickat på knappen.

Hmm, verkar som ett sätt.. Antar att man lär satsa en hel del pengar för att få detta att funka.
Får börja höra mig runt till olika saker.

Tack för svar /AJL

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

jag skulle starta en liknande site och kollade med lotteriinspektionen och dem svarade att endast registrerade föreningar kan få tillstånd att driva spel med riktiga pengar på nätet.
hur mycket det tillståndet kostar kommer jag tyvärr inte ihåg, men det va inte för billigt vad jag vet...

Visa signatur

i7-4770K @ 3.5GHz - 32GB RAM - 2x 500GB SSD - 40TB HDD - GTX770

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jcarlsson
Det är enligt svensk lag förbjudet att hålla på med organiserade spel om pengar i sverige, dom enda som har tillstånd för det (och dom enda som någonsin kommer få det) är svenska spel och atg, båda företagen är statligt ägda.

Betson och andra liknande företag kommer runt förbudet genom att placera sina servrar i England och andra ställen (platsen beror på vilken lag man vill komma runt), ungefär som det att svenska TV3 sänder från England bara för att dom vill kunna ha reklamavbrott i sina program

För att kunna ta emot betalkort måste du ha avtal med det företaget som ger ut kortet du vill kunna ta emot så du kan ta emot pengar från dom (du får kortnummer från användaren, skickar det till företaget som ger ut kortet och sen får du pengarna om allt stämmer). Du kan också göra så att (om du har tid att vänta lite, eller innan du fixat alla avtal och sånt) när en person klickar på knappen för att dom vill lägga ett bud så ger du dom ett unikt id som dom sen skriver på lappen för att göra en bankgirobetalning, det negativa med det är att du får en del manuellt arbete och att du måste vänta 1-2 dagar på att få uppgifterna från bankgirot efter det att personen klickat på knappen.

Det räcker inte med att bara ställa en server i något annat land, utan du måste även ha ett företag i detta land.
Då du behöver en spellicens i det land du ställer servern, så måste du även ha ett företag där.

Permalänk
Medlem

Tänkte du att det skulle röra sig om större eller mindre summor? I det senare fallet är det kanske smidigast med SMS-betalning - där finns nog ett antal webbtjänster du kan registrera dig hos, som förstås tar ut en viss provision.