stora problem med netgear wireless router

Permalänk
Medlem

stora problem med netgear wireless router

Hej. Har haft lite problem med min netgear router sen jag köpte den, men eftersom jag inte använt wireless funktionen speciellt mycket så har jag inte brytt mig.

Nu har jag dock köpt trådlösa nätverkskort till alla mina datorer, och nu har problemen börjat dyka upp. Har endast Mac adress skydd på, eftersom wep gör att routern blir totalt oanvändbar.
Jag tappar kontakten med router c:a 1 gång / kvart.

Kollade i webinterfacet och såg att det fanns nyare firmware, så jag började installera via interfacet. (man kan antingen tanka firmware från netgears hemsida, eller använda en funtion i routern)

När routern skulle reboota så funka det inte. Har tittat i netgears forum, och massor av människor världen över har exakt samma problem.
http://forum1.netgear.com/support/viewtopic.php?t=8775
Har försökt sätta fabriksinställning på, men det funkar inte.

Powerlampan flashar i grönt och rött, och varken trådlöst eller med kabel fungerar.

Till frågan nu. Jag kommer reklamera routern, och om det visar sig att jag har rätt, och får byta, så vill jag absolut inte ha netgear.
Problemet är att jag har 2 st trådlösa netgear 108mbit kort som jag inte vill byta ut. Fungerar netgear bra tillsammans med t.ex. d-link? Är netgears 108mbit funktion kompatibel med d-links 108mbit funktion?

Tack på förhand!

/Fredrik Lundqvist

Visa signatur

Näää...