Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jolle_jolleman
Hur många skivor gick det åt att göra den?

Ca 190-200 stycken.

Visa signatur

RHCE

Permalänk
Inaktiv

Haha nu fattar jag trodde du skulle använda dom där cd-skivorna också sen :p:p

Permalänk

Som tur är har min pappa en hel låda skivor liggandes på sitt jobb... Så snart blir det en sån här lampa här med!

Permalänk

saknar ca 20 st nu.. ska bara måla foten... dock så undrar jag om du har lagt skivorna imotvarandra eller med ett littet mellan rum i mellan som att lägga en o-ring i mellan... vilket tror ni blir bästa? att ha cd skivorna pckade eller med ett litte luftrum mellan varje skiva?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

luftrum tror jag!

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
saknar ca 20 st nu.. ska bara måla foten... dock så undrar jag om du har lagt skivorna imotvarandra eller med ett littet mellan rum i mellan som att lägga en o-ring i mellan... vilket tror ni blir bästa? att ha cd skivorna pckade eller med ett litte luftrum mellan varje skiva?

Jag la de direkt på varandra iaf, mycket lättare än å ha en massa ringar emellan
Sen tror ja dessutom det är snyggare när de ligger utan mellanrum.

Visa signatur

RHCE

Permalänk
Medlem

Riktigt förbannat skitsnyggt, om du frågar mig! Skitbra idé. Skulle lätt köpt en om de fanns till salu.

Permalänk

Hmm... Ledsen att behöva säga att jag nog kommer gör en väldigt lik lampa, kanske rent av ikväll. Blev ju otroligt snyggt

NICE WORK

Visa signatur

"Main" R6C-TG | RM750x | 9900k | Aorus Master | 32GB | RTX 4070 | EVO 970 | W10 Pro | MAG341CQ
"Retired" P182 | HX520 | Q6600 | IP35 Pro | 8GB | 7950 3GB | X-Fi | Intel 335 | W10 Pro

Permalänk
Medlem

tycker det är helt okej.. alltså bara för att någon kom på samma ide betyder ju inte alltid att han "snodde" iden. iof lånades ideen i detta fall, dock verkar det som den som kommer fram med ideen först är skaparen, dock tycker jag om man INTE har sett det förut och kommer på det själv, så är det ju inte alltid "sämre" för att man inte var först... eller??

hur som helst, detta är ju inget som säljs i allla fall.. men kan ju bli någon i utlandet som massproducerar dessa lampor

Permalänk
Medlem

Snyggt.

Det bästa skulle vara om man fick tag i dom genomskinliga obrännbara cdskivorna. Som ligger som en skyddsskiva över brännskivorna i sånnahära 20 pack och uppåt. Sen kan man ju ta och sätta i ett plaströr runt lysröret så det inte rasar.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Thank you all for the comments

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Snyggt.

Det bästa skulle vara om man fick tag i dom genomskinliga obrännbara cdskivorna. Som ligger som en skyddsskiva över brännskivorna i sånnahära 20 pack och uppåt. Sen kan man ju ta och sätta i ett plaströr runt lysröret så det inte rasar.

Har några såna plastskivor i, och man ser var de sitter iaf

Igår var jag även på classes och skaffade en batterieleminator för 79 spänn

Visa signatur

RHCE

Permalänk

sittr skivorna som beget ?? när du använde silikon??.. mina sitter halv bra.. ska nämnas att man kör med universal silikon då..

och en del skivor vill inte enns fästas med silikon.. obs jag bara duttar på en klikc mellan skivorna då

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
sittr skivorna som beget ?? när du använde silikon??.. mina sitter halv bra.. ska nämnas att man kör med universal silikon då..

och en del skivor vill inte enns fästas med silikon.. obs jag bara duttar på en klikc mellan skivorna då

Alltså silikonet sitter ju bra, men det är ju lite flexibelt också, blir ju nästan lite som gummi, men fast sitter skivorna ja. Däremot är det ju plastskivor och de är ju böjbara så den gungar och har sen om man stöter till den.
Jag kör med vanlig byggsilikon.
Du ser ju på två av bilderna hur mycket silikon jag använt mig av.

Men den skulle nog bli mer stabil om man fäste silikonet i ytterkanten av skivorn istället för som nu i mitten av de.

Visa signatur

RHCE

Permalänk

ska till läggas att jag ska posta en nästan liknande modd hehe.. men jag saknar lite skivor och så är min inte målad

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

nice! snyggt sken. trodde cdskivor skulle "blocka ut" allt ljus :S

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Update 18/11

Visa signatur

RHCE

Permalänk

hehe grymt.. ett lila o rött skulle inte passa fel,.... sen hur är det med uv rör.. var får du alla skivor ifrån?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
hehe grymt.. ett lila o rött skulle inte passa fel,.... sen hur är det med uv rör.. var får du alla skivor ifrån?

Skulle nog bli för mycket med andra färger
Men jag kommer göra 4 st gröna nu iaf, ska ge bort två och ha kvar två själv som sagt.

Har man uv-rör kommer det inte lysa speciellt mycket, om man inte målar kanterna på skivorna med en flouroscerande penna.

Skivorna fick jag från min flickvänns farsa

Visa signatur

RHCE

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mquis
Vikt??

Kan kolla när ja kommer hem på måndag, men en jävla massa ere iaf

Visa signatur

RHCE

Permalänk

runt ett kilo väger de.. beror lite på hur mkt man har som stomme o tak till de..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

härligt, riktig mypysig porrbelysning ju ;P

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Update 27/11

Passar väl på att slänga in de sista bilderna i tråden också då

Visa signatur

RHCE

Permalänk
Medlem

jag undrar mest bara vad ni har för strömkälla till det? vart lite småsugen nu på att göra sånna själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEm
jag undrar mest bara vad ni har för strömkälla till det? vart lite småsugen nu på att göra sånna själv

Art. nr 32-7026 på www.clasohlson.se kör jag me

Visa signatur

RHCE

Permalänk
Medlem

nice som tusan.

Visa signatur

Gillar prylar och spelar sällan

Permalänk
Medlem

Fett nice. Men hur är det med CD skivorna får man över dom över röret utan att ta i sär ngt?

Visa signatur

Besök gärna: Z500-Foum - Forumet för er med Samsung Z500
Dator: Intel P4 1.7 GHz][ 512MB RDRAM ][ GeForce 5700 ][ 300 GB + USB 250 GB
Kringutrustning: Dell E771p ][ MS Wireless Optical Desktop Elite ][ MS IntelliMouse 4.0 ][ SteelPad S&S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Empty2k5
Fett nice. Men hur är det med CD skivorna får man över dom över röret utan att ta i sär ngt?

Nepp, man måste ta bort den fyrkantiga plastbiten längst ut, men de e inte så jobbigt.
På de stora gröna rören ja har och de gamla blåa, så satt de knappt fast ens, var bara att vrida lite.
Men de små gröna var limmade på ena sidan, var bara att såga där limmet satt eller hur man ska förklara det, sen böjer man lite med sågbladet så lossnar den tillslut.

Visa signatur

RHCE

Permalänk
Medlem

Ok, Tänkte jag skulle göra mig en CD lampa med med 10 cm rör. Hur många cd skivor går det åt?

Visa signatur

Besök gärna: Z500-Foum - Forumet för er med Samsung Z500
Dator: Intel P4 1.7 GHz][ 512MB RDRAM ][ GeForce 5700 ][ 300 GB + USB 250 GB
Kringutrustning: Dell E771p ][ MS Wireless Optical Desktop Elite ][ MS IntelliMouse 4.0 ][ SteelPad S&S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Empty2k5
Ok, Tänkte jag skulle göra mig en CD lampa med med 10 cm rör. Hur många cd skivor går det åt?

Typ 60 skivor.

Visa signatur

RHCE