Permalänk

Omstarter!?

Hur o när som helst startar datorn om sig själv, inte när man gör något speciellt utan ibland tom. i uppstarten!? Den kan starta av sig själv med.
Problemet uppstod 2 veckor efter jag bytt grafikkort, och jag har testat med att byta tillbaks till det gamla, rensat drivrutiner osv. Formaterat om 3 gg, OS XP pro.
Nu har dator "fungerat" i snart 2 timmar utan omstart, det finns liksom ingen logik i varför och när den startar om??
Tacksam för svar.

Permalänk
Gäst

Om du har tillgång till ett annat nätagg så provar det.
Kör även igenom minnet med memtest eller något annat bra diagnosprogram.Kör även igenom dina disk/diskar med tillverkarens diagnosprogram.

Det tar några timmar,men det är värt när det gäller felsök.

Det står inte så mycket maskininfo, men har du klockat något?

Permalänk

Athlon xp 3000+, 1024 ddr 400, gf 6600gt, just nu har jag bara satt i en ide disk på 80g för att testa så det inte var nått fel på dom andra.
Har inte klockat något, men det där med nätagget kan vara nått!
Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Har samma problem, om du löser det så berätta hur du gjorde.

Dock lyckats få hyffsad ordning på det efter en ominstallation av XP. Men nu så blir ibland stora .jpeg bilder förvrängda när jag surfar. Dessutom kraschar ofta mindre program, typ ftp klienter etc., utan någon som helst anledning.

Har du märkt av det?

amd 3500+, asus a8n sli deluxe, gt6600, 1gb corsair valueram

Visa signatur

a64 3500+; asus a8n-sli dlx; 2x512mb corsair vs; asus gf6600 gt

Permalänk
Medlem

Re: Omstarter!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gnuttifara
Hur o när som helst startar datorn om sig själv, inte när man gör något speciellt utan ibland tom. i uppstarten!? Den kan starta av sig själv med.
Problemet uppstod 2 veckor efter jag bytt grafikkort, och jag har testat med att byta tillbaks till det gamla, rensat drivrutiner osv. Formaterat om 3 gg, OS XP pro.
Nu har dator "fungerat" i snart 2 timmar utan omstart, det finns liksom ingen logik i varför och när den startar om??
Tacksam för svar.

Har även jag exakt samma problem. Det uppstod också efter ett byte av grafikkort. Grejen är att kortet var ett likadant som jag hade innan så det borde inte blivit några problem. Tror också att det kan vara mitt nätagg eftersom minnena var ok. Ska nog prova installera om mitt OS och se om det hjälper.

Som sagt, skriv gärna här om du får nån lösning på det!

Visa signatur

E6750 | GA-P35-DS3 | 2*1024 PC2-6400 | 8800GT

Permalänk

Jo det var tydligen nätagget... Har plockat över allt i min gamla burk o nu funkar allt klockrent igen! Det sura med hela är att jag måste returnera agget till JME data som jag inte tycker värkar speciellt seriösa... + att ljudingångarna på moderk. bränndes. Hällst skulle jag vilja ha tillbaks pengarna o köpa nytt mk o chassi :/
Men lycka till... Hoppas det löser sig!

Permalänk
Medlem

hm ok där ser man...blir väl till o köpa ett starkare nätagg då, även fast jag tycker mitt 380w från antec borde räcka för mitt system. :/

Visa signatur

E6750 | GA-P35-DS3 | 2*1024 PC2-6400 | 8800GT

Permalänk
Medlem

Har en 230W elaggrigat.

Och en AMD Smpron 1,80Ghz, ett A9600PRO 2X 256MB RAM.

Kan datorn starta om då och du på grung av att elagget bara har 230w?

Visa signatur

"Destiny Is What We Create"

Permalänk

Problemet var aldrig att strömmen inte räckte! Måste vart nått fel på nätagget eftersom det funkar fint med det gamla som är på 300w (det nya 420)
Vet inte om jag orkar skicka tillbaks skiten... Hur lång tid kommer inte det att ta + att dom kan säga att det inte var nått fel o man får pröjsa grejerna flera gånger...