Vilka webdesignsprogram använder ni er av?

Permalänk
Medlem

vim + wine:at photoshop..

Visa signatur

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Permalänk

Kodning: Notepad
Grafik: Gimp 1.2 (gillar inte 2.0)

Visa signatur

Det finns tre typer av människor de som kan räkna och de som inte kan räkna.

Permalänk
Medlem

Top style pro 3 rekommenderar jag, men finns många liknande program. Och jag fastnad för detta.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Crimsoneditor (www.crimsoneditor.com) - Gratis & Bra!
Photoshop 7
PaintShopPro 7
Illustrator 10 då & då

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk

Kodning: Bluefish
Grafik: Gimp (Inkscape för vektorgrafik)
Uppladdning: shfs

Endast Open Source, körs även under GNU/Linux såklart

Permalänk

adobe sviten, macromedia sviten, zend...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Har kodat HTML sålänge som jag gjort hemsidor.

Dessutom så genererar alltid WYSIWYG-editorer lite skräpkod som man inte behöver. Även om denna kan tas bort i efterhand vägrar jag att acceptera detta.
Vidare så vill jag inte lägga ut flera tusen på ett komplett värdelöst program (som dessutom inte finns till den plattform jag kör).

Åh, precis som jag! Sedan våren 1993, med andra ord.

Instämmer i det där om WYSIWYG-program. Försök att modifiera ett javascript genererat av Dreamweaver. Fy!

Permalänk

iofs.. goLive cs2.. som numera är helt överlgset alla andra WYSIWYG editorer, är fullt kapabelt att leverera/generera mkt bra kod. Utan skräp osv. Dett förutsätter att man har kunskap om vad man gör osv. goLivecs2 har för övrigt marknadens bästa css editor inbyggd.

Permalänk
Testpilot

Kodning: EditPlus (HTML, PHP, CSS och Javascript)
Bilder: Photoshop och ibland Flash (inte till animationer)
Uppladdning: WinSCP

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björn.....
iofs.. goLive cs2.. som numera är helt överlgset alla andra WYSIWYG editorer, är fullt kapabelt att leverera/generera mkt bra kod. Utan skräp osv. Dett förutsätter att man har kunskap om vad man gör osv. goLivecs2 har för övrigt marknadens bästa css editor inbyggd.

Är det sant? Jag trodde inte alls det var klass på det. Screenshots, finns det nånstans?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dreamweaver är ju bra att lägga upp designer i men blir ju lite skitkod. Jag brukar använda mig av ett program som heter Maguma, helt ok!

Visa signatur

IBM R40