World of Warcraft - tråd #2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Det betyder inte att det stämmer, tidningar kan skriva om rykten osv vettu. Visste det kan stämma men jag väntar tills Blizzard officiellt säger något innan jag börjar tro på det

Jo, men tidningen är en utav dom som har fått en "exclusive" utav Blizzard!
Och allt låg tidigare på tidningens första sida.. efter ett par timmar gjorde dom om bilden, och la en stor svart ruta över texten, och tog bort allt annat.. Ytterliggare lite senare, så kom det upp en helt ny första sida!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Jo, men tidningen är en utav dom som har fått en "exclusive" utav Blizzard!
Och allt låg tidigare på tidningens första sida.. efter ett par timmar gjorde dom om bilden, och la en stor svart ruta över texten, och tog bort allt annat.. Ytterliggare lite senare, så kom det upp en helt ny första sida!

Mjo, men du förstår ju ändå vad jag menar

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Vilken lvl har du? Vilken lvl hade roguen?

Jag som spelar som rogue tar aldrig någon så snabbt, blir fan ägd av alla klasser ju!

båda va lvl 48
hade fult liv

blir sur pga av att jag max critar 700 och det går fan så mycket långsammare....
har ju bara 2 instant spells med 8 s och 10 s cooldown tro jag...inte med räknat IAE

och jag har mindre armor och hp

btw KLISTRA TRÅDEN!!

Permalänk
Avstängd

någon som vet när insomniax släpper ny version av sitt ui?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
någon som vet när insomniax släpper ny version av sitt ui?

behöver oxå det:/

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att försöka göra en mc run när hela guildet kan stoltsera med röd ping och 15 sekunders lagspikes!

<Casting flash heal>.....
.....
....

....

.....

<You are the bomb><you explode and kill 15 raidmembers>
...
...
...
*Disconnected from server.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk

Någon som har en länk till en sida där man kan läsa om vad man kan få för fördelar om man blir honored, revered, exalted etc. med de olika "PvP" ställena som AB,BG,AV.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon som har en länk till en sida där man kan läsa om vad man kan få för fördelar om man blir honored, revered, exalted etc. med de olika "PvP" ställena som AB,BG,AV.

du kan köpa armor/vapen

och finns ingen battleground som heter BG den heter WSG

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

https://www.wow-europe.com/en/info/basics/battlegrounds/rewar...

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

okej thx

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

CHRIST! Lagget på Haumarush är helt galet. Nån annan server som laggar också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
CHRIST! Lagget på Haumarush är helt galet. Nån annan server som laggar också?

ja helt galet lagg trycker på regrowth.................................. börjar ladda..... laddar.... laddar.... laddar... laddar... laddar.... laddar.... healen kommer iväg

EDIT: stormscale btw... ~~

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Det är sjuk lagg på alla servrar.

Jag bestämde mig för att sluta spela idag, det är fan inte värt det längre.

(lvl 60 warrior full Tier1, Quel'Serrar)

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylver
Det är sjuk lagg på alla servrar.

Jag bestämde mig för att sluta spela idag, det är fan inte värt det längre.

(lvl 60 warrior full Tier1, Quel'Serrar)

Det bestämde jag också för ungeför två månader sedan. Fick ett återfall efter ett par veckor och skaffade ett gästkonto. Slutade efter de 10 dagarna, nu ungefär en månad efteråt är suget större än nånsing.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sluta spela bara för att det laggar ibland? Visst gör som du vill men låter jävligt korkat

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Sluta spela bara för att det laggar ibland? Visst gör som du vill men låter jävligt korkat

3 stycken 40manna-raider och en ZG-run inställda på fem dagar pga. lagg är inte vad jag skulle kalla "ibland". Det är vårt facit från senaste tiden.
Själv spelar jag på men man undrar ju ifall det är värt det ibland.

Visa signatur

hmm

Permalänk

5000ms i AV är väl okej ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Det bestämde jag också för ungeför två månader sedan. Fick ett återfall efter ett par veckor och skaffade ett gästkonto. Slutade efter de 10 dagarna, nu ungefär en månad efteråt är suget större än nånsing.

man ska aldrig sälja sitt acc!... :{ återfall kommer och går

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Man blir ganska trött på Blizzard när det knappt går att spela på några dagar och köerna som är långa på kvällar och helger. Att sedan supporten suger och att Account Management aldrig fungerar när man behöver det är en annan småsak som man blir ganska irriterad på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är ju iofs inte BARA Blizzards fel att det laggar så förbannat. Det är väl mest internet uppkopplingen från Frankrike som inte är den stabilaste.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

deras support tar 5 dagar på sig att svara på ett email, tycker det är väl för långtid.

Ärligt, hur många spelar WoW? 3 miljoner? 3.000.000*120=360.000.000 kr/ månaden?

Om det inte är 3 miljone som spelar så är det inte under 2 miljoner iaf. 2.000.000*120=240.000.000 kr/månaden

De BORDE ha råd med fler email svarare. De kostar itne så mycket, och uppehåll av servrarna borde inte kosta så mycket man man tänker på hur mycket de tjänar.
(Ja jag är medveten om att de har personal som arbetar 24/7.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Man blir ganska trött på Blizzard när det knappt går att spela på några dagar och köerna som är långa på kvällar och helger. Att sedan supporten suger och att Account Management aldrig fungerar när man behöver det är en annan småsak som man blir ganska irriterad på.

Förväntade du dig när du började lira WoW att det skulle vara laggfritt hela tiden? Fast några miljoner andra spelar det? Inte så att Blizzard gör det med flit, visst vissa saker kunde varit bättre men det är okej att sluta spela om man inte tål det. Bara att leva med lagget, tyvärr :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
3 stycken 40manna-raider och en ZG-run inställda på fem dagar pga. lagg är inte vad jag skulle kalla "ibland". Det är vårt facit från senaste tiden.
Själv spelar jag på men man undrar ju ifall det är värt det ibland.

Jag har bara sett dig klaga om den senaste "laggperioden" som varit, ja typ 3-5 senaste dagarna. Kanske innan någon gång... Men det är ju knappast så att det laggar och att servrarna är nere oftare än vad det fungerar bra att spela och servrarna är uppe.

Visst kan man undra om det är värt det, men det blir inte bättre av att klaga.

Lite förståelse har ni väl för att när det är någon miljon eller något som lirar i europa bara och att det trots allt är ett mmorpg kan lagga och ej fungera ibland. Och ibland går det perioder på några dagar när det inte fungerar, men man har ju ändå själv valt att börja spela. Kan låta trist men vi kan ju inte göra annat än att acceptera det >.<

EDIT:

Biohazard, vad är det du behöver maila Blizzard om?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

deras support tar 5 dagar på sig att svara på ett email, tycker det är väl för långtid.

Ärligt, hur många spelar WoW? 3 miljoner? 3.000.000*120=360.000.000 kr/ månaden?

Om det inte är 3 miljone som spelar så är det inte under 2 miljoner iaf. 2.000.000*120=240.000.000 kr/månaden

De BORDE ha råd med fler email svarare. De kostar itne så mycket, och uppehåll av servrarna borde inte kosta så mycket man man tänker på hur mycket de tjänar.

det tar tid att svara på mail, som sagt om det är 3 miljoner som spelar så kan dom inte ha så att man svarar direkt, tycker 5 dagar är rätt bra ändå

Visa signatur

Permalänk

Börjar bli drygt att byta ut all gear då ja ska tanka i instanser/motsv och undrar om de går att slänga ihop ett macro för Tank gear och PVP gear?

Man måste väl assigna en viss slot för en viss gear och jobba vidare därifrån men är det någon som har ett skal man kan jobba vidare ifrån?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk

Inget jag kommer på nu, men det fanns något jag ville fråga idag. Men jag orkar inte maila och få ett svar efter 5 dagar.

Atwa, jag anser att 5 dagar är aldelles för långtid för att få svar från blizzard när jag betalar pengar för tjänsten. Kan vara glad vid 3 dagar. men 5 är aldelles för mycket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Inget jag kommer på nu, men det fanns något jag ville fråga idag. Men jag orkar inte maila och få ett svar efter 5 dagar.

Atwa, jag anser att 5 dagar är aldelles för långtid för att få svar från blizzard när jag betalar pengar för tjänsten. Kan vara glad vid 3 dagar. men 5 är aldelles för mycket.

Ehm, du tjatar som om det var jätteviktigt, men sen kommer du inte ens ihåg vad det var? Låter ju verkligen viktigt.

Jag tycker också 5 dagar är bra, kan fan ta längre tid att få svar från företag ibland som har typ ~500 kunder per dag... Och blizzard har några miljoner...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du vet att det är utgifter också? Det där är inte ren vinst, har ingenaning om vad det kostar att ha igång dessa serverar samt el för det, samt för all personal. Men så där jävla mycket tjänar dem inte, tänk lite snälla rara.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Citat:

Ehm, du tjatar som om det var jätteviktigt, men sen kommer du inte ens ihåg vad det var? Låter ju verkligen viktigt.

Jag tycker också 5 dagar är bra, kan fan ta längre tid att få svar från företag ibland som har typ ~500 kunder per dag... Och blizzard har några miljoner...

har inte sagt något om viktigt. Dock när jag mailade och frågade dem för ett tag sen vad som händer om jag väljer cancle account så tog det sin tid. Orkade inte vänta och gissade.

Brukar nästan alltid få svar inom 1-2 dagar från de företag jag mailat till. Fungerat perfekt hela tiden.

Nex, kan du nämna de störta utgifterna då ?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX

Du vet att det är utgifter också? Det där är inte ren vinst, har ingenaning om vad det kostar att ha igång dessa serverar samt el för det, samt för all personal. Men så där jävla mycket tjänar dem inte, tänk lite snälla rara.

Jodu, de tjänar som fan

Som många MMORPG's så är detta spel till för att företaget ska få en ekonomisk grund för andra projekt

Permalänk
Medlem
Citat:

har inte sagt något om viktigt. Dock när jag mailade och frågade dem för ett tag sen vad som händer om jag väljer cancle account så tog det sin tid. Orkade inte vänta och gissade.

Jag sa inte att du sa det heller, utan att det lät som om det var något viktigt.

Och om du tar cancel account, ja då blir det cancel account

Citat:

Brukar nästan alltid få svar inom 1-2 dagar från de företag jag mailat till. Fungerat perfekt hela tiden

Det tror jag inte på, eller så har du inte gjort det flera gånger. För om du tänker dom gånger det blir fel hos mindre företag, har ju med hur många kunder dom har. Då får du dela ut det på hur många kunder blizzard har, klart det blir mer fel.

Visa signatur