Permalänk
Medlem

Bästa chassit för vattenkylning???

Som rubriken lyder!

Kom med tips på lådor!

//Frenell

Visa signatur

Spelburk: Cpu: A64 FX 55 |--| DFI NF4 SLI-DR|--| Gpu: EAX800XT-P/2DHTV/256MB PCI-E |--| Kylning: DD - H20 |--| Minne:PC4000 BallistiX Tracer 1024 x 2 |--|Server: Cpu: 2.8 Prescott |--| Minne: Ocz 1024 rev 2|--| Space: 1.5 TB |--| OP : Linux |--|
Kolla in Galleri för bilder på burkarna..

Permalänk

Liam Li V1000B

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Har ett TT armor och det funkar fint! Gott om plats och många 5 1/4 och 3 ½ Platser!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Liam Li V1000B

Just B är bäst för vattenkylning då b-et står för bäst.
Eller hur?

Permalänk
Medlem

har redan 2 st lian Li..

Det jag har hittat är detta :

Cooler Master Stacker 830

Detta blir det nog som det ser ut

//Frenell

Visa signatur

Spelburk: Cpu: A64 FX 55 |--| DFI NF4 SLI-DR|--| Gpu: EAX800XT-P/2DHTV/256MB PCI-E |--| Kylning: DD - H20 |--| Minne:PC4000 BallistiX Tracer 1024 x 2 |--|Server: Cpu: 2.8 Prescott |--| Minne: Ocz 1024 rev 2|--| Space: 1.5 TB |--| OP : Linux |--|
Kolla in Galleri för bilder på burkarna..

Permalänk

Nja, men diggar idén skarp att ha pumpen bortgömd i den nedre sektionen, sen är ju liam li kända för att ha riktigt fina lådor, sen att det är aluminium är ju bara skönt.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Nja, men diggar idén skarp att ha pumpen bortgömd i den nedre sektionen, sen är ju liam li kända för att ha riktigt fina lådor, sen att det är aluminium är ju bara skönt. [/QUOTE

Det är alu i "Cooler Master Stacker 830" oxå.. + att den är VERKLIGEN gjord för vatten!! STOR luftflöde + mycket MYCKET plats i burken! ska ta tillbax den lianlin jag har nu som spelburk för att göra den till server istället... Det andra lianlit får vara min minispelburk :D...

//Frenell

Visa signatur

Spelburk: Cpu: A64 FX 55 |--| DFI NF4 SLI-DR|--| Gpu: EAX800XT-P/2DHTV/256MB PCI-E |--| Kylning: DD - H20 |--| Minne:PC4000 BallistiX Tracer 1024 x 2 |--|Server: Cpu: 2.8 Prescott |--| Minne: Ocz 1024 rev 2|--| Space: 1.5 TB |--| OP : Linux |--|
Kolla in Galleri för bilder på burkarna..

Permalänk

Varför frågar du här om du redan bestämt dig då?
Välj din Stacker om du gillar den...

annars så kan du alltid kolla upp andras tips!
Har en TT Armor, men dock inte vattenkylning, men det finns gott om plats och hål för slangar så det borde gå fint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
Varför frågar du här om du redan bestämt dig då?
Välj din Stacker om du gillar den...

annars så kan du alltid kolla upp andras tips!
Har en TT Armor, men dock inte vattenkylning, men det finns gott om plats och hål för slangar så det borde gå fint!

När jag börja fråga så hade jag inte börjat kolla än! När jag hitta något jag gilla så tog jag och posta detta. Men det är lätt att missa ett "bra" chassi i denna jungel av prylar! Jag har nog nästan bestämt mig nu. TT Armor är typ en kopia av stackern fast lite mer "bling, bling" ..

//Frenell

Visa signatur

Spelburk: Cpu: A64 FX 55 |--| DFI NF4 SLI-DR|--| Gpu: EAX800XT-P/2DHTV/256MB PCI-E |--| Kylning: DD - H20 |--| Minne:PC4000 BallistiX Tracer 1024 x 2 |--|Server: Cpu: 2.8 Prescott |--| Minne: Ocz 1024 rev 2|--| Space: 1.5 TB |--| OP : Linux |--|
Kolla in Galleri för bilder på burkarna..

Permalänk
Medlem

Spelar igentligen ingen roll vad du har bara sakerna får plats. Får de inte plats så kan man göra så att de får plats.

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Avstängd

Tt armor

själv har jag då ett Thermaltake Armor och det är mycket rymligt plats för MYCKET själv ska man då köpa vattenkylining på torsdag "barnbidrag".

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Medlem

Chieftech Mesh Fulltower har jag... kan ju bo i den om du vill

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Avstängd

enligt mig är LianLi endast kända att vara dyra

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

http://www.datadelar.se/product_info.php?cPath=305&products_i...

detta är rätt billigt å tror att en radiator skulle sitta finfint i utblåsen under fönstret

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är inte så att det där chassit finns utan fönster? ^^^^
Det ultimata för mig vore iofs ett sådant med 6st cd-platser.
så slipper man ha så monsterstort chassi.

Visa signatur

"He never races anybody, he just sit there and scares the hell out of 'em"
“Eagles may land on the same mountain but they don’t flock together. Eagles fly alone.”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
enligt mig är LianLi endast kända att vara dyra

Lian Li är rätt dyra, ja. Men du får vad du betalar för - Aluminumchassi, bra kvalitet och hög stabilitet.

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Medlem

CM Stacker 810 (gott om plats, ganska trevligt chassi).
CM Stacker 830 (bra med plats, speciellt för dual radiator, många 120mm fläkt platser, ser dessutom hyffsat fint ut).

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
CM Stacker 810 (gott om plats, ganska trevligt chassi).
CM Stacker 830 (bra med plats, speciellt för dual radiator, många 120mm fläkt platser, ser dessutom hyffsat fint ut).

-k0nsl

Det är just 830 jag är inne på. Det där med 120 mm fläktar = = = MUMMA

Visa signatur

Spelburk: Cpu: A64 FX 55 |--| DFI NF4 SLI-DR|--| Gpu: EAX800XT-P/2DHTV/256MB PCI-E |--| Kylning: DD - H20 |--| Minne:PC4000 BallistiX Tracer 1024 x 2 |--|Server: Cpu: 2.8 Prescott |--| Minne: Ocz 1024 rev 2|--| Space: 1.5 TB |--| OP : Linux |--|
Kolla in Galleri för bilder på burkarna..

Permalänk

Detta chassi är perfekt för vattenkylning, Pris 2700kr.

Duktigt med yta för att ställa pump osv under.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

sitter redan på ett Lian Li PCV2100.. dvs ett sådant!

Kan säga att kylningen inte imponerer på mig när man ska ha vatten i det i alla fall!

Men det är bra med yta i chassit! Nackdelen är att moderkortet får det mycket varmt! finns ingen fläkt i topen som kan ta bort den värme som blir. Som serverchassi = MYCKET BRA. Men för vatten = Njaaa..

Visa signatur

Spelburk: Cpu: A64 FX 55 |--| DFI NF4 SLI-DR|--| Gpu: EAX800XT-P/2DHTV/256MB PCI-E |--| Kylning: DD - H20 |--| Minne:PC4000 BallistiX Tracer 1024 x 2 |--|Server: Cpu: 2.8 Prescott |--| Minne: Ocz 1024 rev 2|--| Space: 1.5 TB |--| OP : Linux |--|
Kolla in Galleri för bilder på burkarna..

Permalänk

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47879...

Kolla länken, kommer bli riktigt bra när fläktarna blåser ner på moderkortet o samtidigt kyler vattnet. Har tänkt mig att göra lika dant.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangentbord
http://www.datadelar.se/product_info.php?cPath=305&products_i...

detta är rätt billigt å tror att en radiator skulle sitta finfint i utblåsen under fönstret

Här får ni veta lite mer om detta chassi... Passade ganska bra med vattenkylning..

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=50774...

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk

Vill se hur han monterat radiatorn

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mTin
Lian Li är rätt dyra, ja. Men du får vad du betalar för - Aluminumchassi, bra kvalitet och hög stabilitet.

ja det kan jag få med tex chieftech lr antec fastför 2000kr billigare

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.