Varför gör de egentligen på detta viset?

Permalänk
Avstängd

Varför gör de egentligen på detta viset?

Doom, det är ett bra linjärt datorspel där spelaren inte haver någon större roll alls. Förutom då man skjuter på hatiska djävulens verk. Varför blev detta en film, hoppas den äro bra.

Inga spoilers i min tråd, tack!

Quake IV haver jag börjat spela återigen efter att mitt grafikkort avled. Men varför gör de ingen film utav detta spel. Mycket bättre handling, och många scener som skulle bliva perfekta på vita duken.

Duke Nukem Forever, skall de släppa detta spel?

Duke Nukem The Movie, skall de filma denna spelfilm?

Postal 2 bleve olovligt i många länder pga. våld, sexistiska skämt och rasism vilka jag icke skådade mindre utav i spel som San Andreas…

Äro det icke värre att en vettvilling ilar omkring med en motorsåg och kör in den i hjärnskålen på en levande död så att blodmassan skummar. Eller varför inte taga Quake IV som exempel där man får skåda all tortyr som huvudrollen får taga.

Varför gör folk som de gör nuförtiden, jag bliver förbannad?

//Strogg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

varför skriver du sådär?
det blir ju bara jobbigare för oss andra att läsa...

Permalänk
Medlem

Jag gillar din gammelsvenska, keep it coming, jag tyar mer.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Vad är det du vill ha sagt med denna tråd?

Om du använder nysvenska eller vad det kallas så kanske man begriper mer.

Klagar du på våld eller att filmmakarna använder spel som inspiration till sina filmer?

Permalänk
Medlem

Första frågan:
Varför Doom 3 blev en film?

I mina ögon så set det ut som om den endast gjordes pga att namnet, Doom (3), är välkänt och att många av de ungar som spelar dessa sorters spel uppskattar en film som antagligen inte går ur på något mer än att skuta och döda. (Jag har inte sett filmen, så rätta mig om allt är fel.)

Andra frågan:
Varför man inge gör en film på Quake4?

Jadu. Det kan ju bero på att spelet precis kommit och att det inte har påbörjats en film ännu, (eller)? Eller så är det så att filmmakarna, så som Uwe Boll, inte orkar göra nya filmer om relativt lika saker om och om igen. Kanske på grund av att det blir tjatigt även i tittarnas ögon.
Dessutom skulle den nog bli otroligt grisig, vilket kanske inte fungerar så bra för många av dom yngre spelarna som vill se dessa sorters filmer.

Tredje frågan:
När skall Duke Nukem Forever släppas?

jag har då ingen koll på något exakt releasdatum, men spekulationer finns det gott om.
Tittar vi däremot på ex Webbhallen, som är välkännt här på Swec, så står det endast år 2005 vilket skulle kunna resultera i när som helst.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=2543&traff=1

Fjärde frågan:
Skall Duke Nukem Forever bli film:

Jag har ingen information om att det skall bli det. Jag tror inte att det kommer att bli det ex på grund av en hel del ganska sjuka inslag.
Någon annan här på forumet får nog svara istället för mig.

Sista frågan:
Varför folk gör som dom gör nuförtiden?

Det här är helt omöjligt att svara på för mig då jag inte förstår alls vad du vill få ut av det, eller vad det jag svarar på handlar om?
Menar du att det är fel att en del spel blir förbjudna medans andra lika grova blir godkännda?
Möjligen syftar du även på att folk gör alderles för grova spel i dagsläget?

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av New
Tredje frågan:
När skall Duke Nukem Forever släppas?

jag har då ingen koll på något exakt releasdatum, men spekulationer finns det gott om.
Tittar vi däremot på ex Webbhallen, som är välkännt här på Swec, så står det endast år 2005 vilket skulle kunna resultera i när som helst.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=2543&traff=1
[/B]

HAHA, kolla bilderna som finns på Duke Nukem...är det till ett gammal spel eller? Grafiken ser ju ut att var från mitten på 90-talet så...

Btw, orka gnälla på hur han skriver?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kejlsn
HAHA, kolla bilderna som finns på Duke Nukem...är det till ett gammal spel eller? Grafiken ser ju ut att var från mitten på 90-talet så...

Btw, orka gnälla på hur han skriver?

Rätt säker på att det där är gamla grafikmotorn!

Visa signatur

#1. Amd64 Athlon 3700+► PNY GeForce 7800GT ► Kingston 2x512 mb►Asus A8N-E ► WD Caviar 200GB ► <6781p 3Dmark05 oklockat>
#2. P4 2ghz, 768 mb ram, GeForce 3 TI 500
#3. P4 2ghz, 256 mb ram, GeForce mx440

Permalänk
Medlem

om du ska envisas med att skriva på gammelsvenska, kan du iallafall använda ett korrekt språk

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Avstängd

vafan varo det häro för skito?

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nUida
om du ska envisas med att skriva på gammelsvenska, kan du iallafall använda ett korrekt språk

Precis vad jag också tycker...

Men men, visst lite underligt är det väl...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Era inlägg är inte fläckfria dom heller.
Men låt nu detta vara!
Jag antar att ni allihop förstod det han skrev?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Jag förstår inte varför Postal 2 skulle vara rasistisk, på nyheterna sa de att större delen av alla man skjöt var "mörkhyade" , det stämmer inte, över 2/3 är vita. Och isåfall borde väl alla spel vara lika rasistiska, man skjuter ju alltid någon av någon ras eller vad man nu ska kalla det.

Dessutom handlar det mest om att uppskatta sjuk humor i Postal 2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nUida

Exakt. Jag antar att han kan skriva på normal svenska och vill vara lite rolig, vilket han kanske till och med skulle lyckas med om inte alla inlägg skulle vara så fulla med språkfel.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

Detta varf väl för härfligt

Det äro sannorligen på tidenf att någonf togo tagi i detta fproblemet ihuru man ska hanskasf med sådana sfårigheter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illern
Detta varf väl för härfligt

Det äro sannorligen på tidenf att någonf togo tagi i detta fproblemet ihuru man ska hanskasf med sådana sfårigheter.

Hahahaha!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Era inlägg är inte fläckfria dom heller.
Men låt nu detta vara!
Jag antar att ni allihop förstod det han skrev?

Ja, man förstår efter man har försökt tyda skiten i en halvtimme. Och varför heter man "Strogg" om man ska envisas med att låtsas kunna skriva gammelsvenska? Backa-Anders är väl ett mer passande nick isf?

Permalänk
Medlem

Verkar som om alla irriterar sig på Stroggs språk

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Lite offtopic

Tycker killen har skön stil, Man ska inte vara som andra är det väll sagt ?

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Lite offtopic

Tycker killen har skön stil, Man ska inte vara som andra är det väll sagt ?

Det är också sagt att man inte ska irritera skiten ur halva befolkningen på ett forum..

Permalänk
Medlem

Men herregud.
Lägg ner denna idiotiska konversationen nu.

Låt honom göra som han vill! (Så länge det inte går till överdrift.)
Förstår ni inte av någon anledning det han skrivit, finns det nog andra trådar ni kan ge er in i och diskutera istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Det är också sagt att man inte ska irritera skiten ur halva befolkningen på ett forum..

Så du tar illa upp p.g.a att han skriver som han gör ?

OnT: Quake 4 och Doom III är båda spel med så lite handling som möjligt och så mycket skjuta-sönder-utomjordingen-eller-monstret-där-borta. Skulle inte förvåna mig ifall The Rock skulle få ett script i sin brevlåda någon gång nu snarast där han erbjuds huvudrollen i vad som beskrivs som en publikslående hit.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

OFFT: Men vad där de för skillnad på hans obegripliga ord och "ELITZZZOR! !!11! 1337!! ?

Ska jag skriva på gammelnorska då eller?

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tweakad
varför skriver du sådär?
det blir ju bara jobbigare för oss andra att läsa...

håller som fan med.
tråkigt och ytterst onödigt

Visa signatur

Bwoyar Quashi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av led_alex
håller som fan med.
tråkigt och ytterst onödigt

exakt, ett desperat försök att utmärka sig med att mästra något udda. Vilket inte riktigt lyckas, jag har aldrig påstått jag skriver allt korrekt. Bara så alla moraltanter inte hackar på mig :p. Ska du göra det så gör det i alla fall ordentligt, jobbigt och patetiskt.

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Medlem
Citat:

Men herregud.
Lägg ner denna idiotiska konversationen nu.

Låt honom göra som han vill! (Så länge det inte går till överdrift.)
Förstår ni inte av någon anledning det han skrivit, finns det nog andra trådar ni kan ge er in i och diskutera istället.

Är det någon som verkligen tycker att detta är ett så kraftigt illdåd så att det måste kriticeras om och om igen så går det nog att slänga iväg ett klago-PM till "Strogg"personligen! Vilket skulle resultera i en mer vettig tråd och ett trevligare forum för oss alla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men personligen tycker jag inte att man ska starta trådar som man stavar som en kratta.. Även om nu hans inlägg var intressant men

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Han försöker bara bli en ny "frälsaren", skriver "gammel" svenska istället för prata i tredje person, så att man inte ska se "the connection" direkt.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Men personligen tycker jag inte att man ska starta trådar som man stavar som en kratta.. Även om nu hans inlägg var intressant men

Stavar som en kratta?

Det jag ser är gammelsvenska som som man borde lära undernärda småpojkar som i 1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Han försöker bara bli en ny "frälsaren", skriver "gammel" svenska istället för prata i tredje person, så att man inte ska se "the connection" direkt.

Det med. Det funkar ju såklart, men det är skitjobbigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dempe-X

Stavar som en kratta?

Det jag ser är gammelsvenska som som man borde lära undernärda småpojkar som i 1.

Gammelsvenska? Semi-gammelsvenska snarare. Gamla ord och ny grammatik.