Permalänk
Medlem

Ny skärm+grafikkort

Vet att det finns väldigt många trådar med det här ämnet, men jag blev inte klokare av att läsa dem så gör en egen.

Kollat mycket på x850 xt och Viewsonic VP730, rätt säker på grafikkortet men vet inte skärmen är bra för spel. Kollar mycket på film och spelar väldigt mycket.

Nån som kan rekommendera en bättre skärm?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=44907
http://www.webhallen.com/prod.php?id=47911

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Kanske försöka hitta en skärm med mindre i MS annars så är det bra.. Skärmen är OK men 8 i ms finns nog bättre om du spelar mycket.

Visa signatur

Stationära Intel i7 4790K 4,0GHz | 2x Nvidia Geforce GTX580 | 16GB DDR3 | 1xSDD 160gb | 2x1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Vad jag läst så ska man inte stirra sig blind på MS på skärmarna, men 8ms räcker väl?
Ingen som har en sån här skärm?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

8ms räcker fint om du inte är en riktig hardcore gamer men det beror ju förstås vilken skärm det gäller. Vet ej något om denna skärm men sök efter recensioner.

Gällande grafikkortet så rekommenderar jag hellre ett 7800gt för en
500-hundring mer. En stor skillnad i prestanda mellan korten. 7800gt ska också vara tystare än x850xt.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=47983

Visa signatur

Amd athlon 64 X2 4600+ | TwinMOS 2048 ddr | AXLe 8800GTS 640mb |
|MSI K8N NEO4-F | Samsung spinpoint 200gb | XP pro |
| Cooltek 600w | Samsung Syncmaster 940B | Extern HD: WD Dual-option 250gb |

Permalänk
Medlem

Nu är det också så att jag vill ha ett agp kort, för om jag ska köpa pci-e så lär jag uppgradera halva burken och det vill jag inte nu.

EDIT: Värt att köpa en 19 tummare istället förresten?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Nu är det också så att jag vill ha ett agp kort, för om jag ska köpa pci-e så lär jag uppgradera halva burken och det vill jag inte nu.

EDIT: Värt att köpa en 19 tummare istället förresten?

Jaha Ok..
Då är det ett mycket bra val.

19" är väldigt inne nu och de flesta köper sådana men samtidigt håller företagen på att finpillar lite på sina 17". Många 19" som är ute nu är endast bra på en sak(om du inte ska ha en runt 5000 spänn förstås). Om de tex har låg ms har de dessvärre sämre bildkvalite vice versa. Men det e ju vad jag hört.

Visa signatur

Amd athlon 64 X2 4600+ | TwinMOS 2048 ddr | AXLe 8800GTS 640mb |
|MSI K8N NEO4-F | Samsung spinpoint 200gb | XP pro |
| Cooltek 600w | Samsung Syncmaster 940B | Extern HD: WD Dual-option 250gb |

Permalänk
Medlem

Nån som vet nån nät butik som har x850 xt inne? Webhallen har inte och de vet inte när de får in och datorfixarna har jag inte fått svar från än.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Nån som vet nån nät butik som har x850 xt inne? Webhallen har inte och de vet inte när de får in och datorfixarna har jag inte fått svar från än.

Datorfixarna får in det den 7 Dec.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R1 Uffe
Datorfixarna får in det den 7 Dec.

Fick svar av dem nyss så beställde där :).

Visa signatur

CCNP