Behöver hjälp med val av drivare för moderkortet

Permalänk

Behöver hjälp med val av drivare för moderkortet

Tjenis!

Är inte så hemma på det här men mina orginaldrivare för moderkortet på skivan går inte att använda, för skivan är paj. En polare sa att det spelar ingen roll, för dom drivarna är gamla och att jag behöver nya.

Så förra gången jag formaterade hade jag hämtat drivare från nätet. Nu ska jag formatera igen men har inte kvar setup-filen för de drivare jag hämtade förut.

Förra gången hade jag GRAVA problem då jag skulle få igång moderkortet. Moderkortet är ett MSI K8N Neo2 Platinum och på det en AMD 64 prolle, Winchester 3200+.

Förra gången jag hämtade drivare från nätet så fick jag inte igång allt på moderkortet. Ljudet funkade inte (kör med moderkortets eget ljudkort) så jag fick fippla omkring på nätet och ja...strula runt som fan innan jag hittade nåt som fick igång ljudkortet.

Nätverkskortet gick inte heller igång. De som finns på moderkortet alltså, och de är
Ralink RT2500 802.11g Wireless Network Adapter
Realtek RTL8169/8110 Gigabit Ethernet Adapter

Så vad jag undrar nu innan jag ska formatera är om någon schjysst vet vart jag kan hämta hem en drivrutin för allt det här på moderkortet som gör att allt kommer att funka. Eller MÅSTE jag hålla på att lete efter separata grejer hela tiden?

En till fråga...när jag sedan installerara drivarna för moderkortet, ska jag då installera precis allting? Har hört att man kan få problem av vissa grejer. Så om nån kunde svara på det också skulle jag bli glad:)
Jag har bara IDE diskar just nu och alltså inga SATA.

Ursäkta för en sån här fråga, men vafan. Jag måste veta.

Permalänk
Medlem

Men MSI.com.tw ?

Allt finns där, jag har med ett MSI mobo
Alla drivers finns ju där

Allt från Bios - ljudet

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |