Följ Black Week på SweClockers
Permalänk

Började precis lira Darkfall igen (hann bara lira 3 dagar när jag köpte det pga ISPn) gick in på min dvärg som var kvar där han var sist.. dock så tillhörde stället en ny clan o de va inte fint att bli attackerad direkt

Bestämde mig dock för att börja om och gjorde en Ork istället, den heter Grogash ristha skriv gärna till mig

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa detta spelet? Var är det billigast i så fall?

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren

Så vitt jag vet kan du bara köpa det av demdarkfall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Inte

Buggigt, ofärdigt... men lovande.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Citat:

För mitt 6-månaders paket har jag betalat 7,40€ direkt på deras sida. Download och allt fungerade perfekt.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Främling
För mitt 6-månaders paket har jag betalat 7,40€ direkt på deras sida. Download och allt fungerade perfekt.

Huh? 7 Euro för 6 månader? En tia i månaden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Låter mycket trovärdigt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Du menar inte 74€? Låter mer troligt...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk

Korrekt pris är 83€ för klienten inkl 6 mån eller 49€ för klienten inkl 1 mån

Ska bli spännande med denna expansionen, verkar vara största förändringen de någonsin gjort!

Hoppas verkligen Archery och Melee blir buffade ordentligt.

Om man gillar öppen PVP utan begränsningar i fantasy värld så är detta enda spelet man kan köra.

Spelet är redan nu mycket bättre än vid lanseringen och expansionen kommer göra det ännu roligare.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk

Sorry... kommateringskoma... 74€ var det. Fick nu när jag loggar in på mitt account erbjudande om 6mån för 49.99€... vet inte om det gäller nya spelare.

Visa signatur

Permalänk

http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=222042

Senaste nytt! Två torn i havet att kämpa för. Ettt i söder occh ett i norr. Risken med detta kan dock bli att Dune och Cairn tar varsit och blir ännu mer dominerande... vad vi människor än gör verkar vi dela upp oss i två lag. Dualiteten som naturlag/kulturlag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

29% av nedladdningen klar, det här ska bli kul.

Permalänk

För de som börjar lira, ja det är inte jättekul de första 20 minuterna när man inte fattar piss, men sen rackarns.

Permalänk
Medlem

Har problem med att installera spelet. Installern tycker att c++ är obligatoriskt för mig att installera, men sen när den skall ladda ned skiten så funkar det inte. Är dessutom säker på att jag redan har det installerat.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400

Permalänk

pröva ladda ner den direkt från microsoft istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennne
pröva ladda ner den direkt från microsoft istället

Jo, det är liksom det jag har gjort. Men trots det så tycker den fortfarande att jag skall ladda ner det. :/

EDIT: Heh.. Testade att ominstallera det och vips så funkade installationen.:D Ska bli mycket spännande det här, är det någon speciell server man skall spela på för att hamna med er?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med förbehåll för att detta är en nybörjares första uppfattning;

Började lira igår.
Springer in i min första mob, en goblin fighter.
Svinet får assistans av en goblin scout, jag måste fly.
Jag blir förbannat glad att man inte trycker på hotkey1 två gånger och vinner.

Moreover blev jag förvånad över hur snyggt spelet faktiskt är. När jag läst inlägg och trådar om Darkfall har jag fått intrycket att spelet är fult och ofullständigt, men att det istället erbjuder frihet och riktigt player-driven environment/pvp.

Jag gillar combatsystemet. Man tillåts komma på egna taktiker och strategier, det är inte linjärt och shack-baserat på det sätt som de flesta MMOs är idag. Man siktar, leadar, ingen auto-attack.

10 timmar in i spelet verkar det vara det bästa MMO jag spelat sedan Tibia 99-01.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly

Hoppas verkligen Archery och Melee blir buffade ordentligt.

.

mmm alla som cyclar nukes borde begå självmord

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Citat:

Jo, det är liksom det jag har gjort. Men trots det så tycker den fortfarande att jag skall ladda ner det. :/

EDIT: Heh.. Testade att ominstallera det och vips så funkade installationen.:D Ska bli mycket spännande det här, är det någon speciell server man skall spela på för att hamna med er?

Det finns bara en EU server. Om du köpt North America versionen av spelet måste du köra NA servern likaså EU om du köpte EU (vilket du troligen gjorde) så Måste du köra EU

Permalänk
Citat:

Det finns bara en EU server. Om du köpt North America versionen av spelet måste du köra NA servern likaså EU om du köpte EU (vilket du troligen gjorde) så Måste du köra EU

Sedan någon tid tillbaka är det fri migration från EU till NA servern. EU servern var först och därför fick tidiga spelare från USA och Canada leva med mycket lagg. När sedan NA servern gick igång bestämde man efter ett tag att alla som ville fick flytta från EU till NA. Dock fick de inte ta med sig vad de hade i sin bank vilket gjort att det de senaste veckorna gått att få massor med gratis items från flyttande spelare.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heroux
Med förbehåll för att detta är en nybörjares första uppfattning;

Började lira igår.
Springer in i min första mob, en goblin fighter.
Svinet får assistans av en goblin scout, jag måste fly.
Jag blir förbannat glad att man inte trycker på hotkey1 två gånger och vinner.

Moreover blev jag förvånad över hur snyggt spelet faktiskt är. När jag läst inlägg och trådar om Darkfall har jag fått intrycket att spelet är fult och ofullständigt, men att det istället erbjuder frihet och riktigt player-driven environment/pvp.

Jag gillar combatsystemet. Man tillåts komma på egna taktiker och strategier, det är inte linjärt och shack-baserat på det sätt som de flesta MMOs är idag. Man siktar, leadar, ingen auto-attack.

10 timmar in i spelet verkar det vara det bästa MMO jag spelat sedan Tibia 99-01.

Huvudet på spiken. Man blir chockad i början hur svårt det är att ta död på minsta lilla goblin. De intelligentaste mobs jag någonsin stött på. De som envisas med att DF är i samma stadium som Mortal har helt enkelt inte spelat båda (vilket jag gör), skillnaden är enorm. Darkfall är fullt fungerande på alla sätt med en aktiv spelarbas. I och med nästa expansion (utlovad i slutet på veckan) kommer det mer innehåll som ska ge mer känsla (tider med låg spelaraktivitet kan det kännas lite tomt) och lite mer att göra mellan klanstriderna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jämföra ett spel (Mortal online) som är i alfa stadiet med ett spel som är släppt är inte coolt!:p

Jag har länge följt DFO och spelet verkar ha lockat till sig mmo-världens avskum om man får tro olika mmo sidor. Dock verkar det vara ett roligt spel med en lovande expansion på intåg. Hoppas verkligen på att spelet kommer finnas tillgängligt i en trial version i och med att jag vägrar köpa något för ca 400 och sen upptäcka att allt inte är guld (tänk Age of conans första år nu).

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Sötast

Jag måste säga att jag än en gång blir riktigt sugen på Darkfall

Hur skulle det funka om man spelade kanske 3-15 timmar i veckan?

c:a 510 spänn bara inköp är fan inte billigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
jämföra ett spel (Mortal online) som är i alfa stadiet med ett spel som är släppt är inte coolt!:p

Mortal Online är faktiskt i Beta inte alfa

Permalänk
Medlem
Citat:

Mortal Online är faktiskt i Beta inte alfa

Tredje försöket angående MO status. Hoppas det är helt korrekt nu.

"Q: Will there be a beta release?
A: Yes, Mortal Online is currently in a closed beta."

http://www.mortalonline.com/faq

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jag måste säga att jag än en gång blir riktigt sugen på Darkfall

c:a 510 spänn bara inköp är fan inte billigt

Jag tror att vi är i samma sits. Jag är också riktigt sugen på att testa på Darkfall. Spelet har ju funnits i ens spelperifer i ett antal år. Men ca 500 är inte billigt. Och ett spel som säger sig vara så oerhört bra, roligt och spännande men inte vågar visa upp sig i form av en trial vecka är ganska suspekt. Det har iaf Warhammer, Vanguard och Age of Conan lärt mig

(nu finns det trial veckor för nämnda referens spel, men det är ett år senare)

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Citat:

Jag tror att vi är i samma sits. Jag är också riktigt sugen på att testa på Darkfall. Spelet har ju funnits i ens spelperifer i ett antal år. Men ca 500 är inte billigt. Och ett spel som säger sig vara så oerhört bra, roligt och spännande men inte vågar visa upp sig i form av en trial vecka är ganska suspekt. Det har iaf Warhammer, Vanguard och Age of Conan lärt mig

(nu finns det trial veckor för nämnda referens spel, men det är ett år senare)

Trials brukar poppa upp ganska sent till MMO's så det är inget ovanligt.

Jag kunde iallafall inte hålla mig och sitter just nu och installerar klienten!

Nu får vi se hur det går

Permalänk
Medlem

Jag satt i er sits igår. Köpte också Conan och ångrade det bittert. Sen klurade jag på Darkfall i 100 år och köpte det till slut, ruggigt nöjd hittils.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Nu får vi se hur det går

Berätta gärna hur du tyckte spelet fungerade. Du brukar ha åsikter som spel och liknade som jag håller med om.

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Citat:

Berätta gärna hur du tyckte spelet fungerade. Du brukar ha åsikter som spel och liknade som jag håller med om.

De första minuterna har iallfall varit hög puls på, att *stjäla* loot från döda mobs med andra runt om kring en är lite nervpirrande, änsålänge undrar jag mest hur mycket jag kan plocka innan någon kommer efter mig med en större yxa än min

Vet inte riktigt hur communityt är på det sättet än, vi får se.
Man vill helst inte skrika i chatten att man är noob heller, då får man väl ett gäng efter sig