Permalänk
Medlem

QoS Packet Scheduler

Frågan gäller: I anslutningar för lokalt nätverk (WindowsXP)- egenskaper så finns QoS Packet Scheduler inlagt men inte installerat, åtminstonde så kan man inte kolla egenskaperna och går jag in via start-kör och skriver gpedit.msc så finns inte den funktionen.

Ska jag installera Qos eller inte? har Telia 24 m/bit och 2 datorer i nätverket. (Har Zyxel modem och Router)
Eller finns det nån annan inställning tex via modemet eller Routern man kan göra för att för lite bättre bandbredd kanske genom nån Dos inställning??

Visa signatur

Dell Dimension 8400 P4 processor 660 (3.60GHz,800FSB,2MB cache) / 2GB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz / 256MB ATI Radeon X850XT Platinum / 250GB SATA + 120GB IDE Hårddisk / SbLive 24 Bit / Flatscreen 20" / 16x max. DVD+/-RW and 16x DVDn / 5.1 Speaker

Permalänk
Medlem

ne det e inget man har andvändning för direkt.

jag har bara tcpip i min ruta

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Du har mest troligt nada användning för QoS. Den har inga egenskaper, förutom att en del tweakprogram vill stänga av den eftersom den "stjäl bandbredd" (vilket den inte gör).

QoS ser till att program som behöver bandbredd och som följer QoS-standarden, dvs de är "QoS-aware" är garanterade en viss mängd bandbredd. Detta är dock inte samma sak som att stjäla den, och än så länge så finns det mer tänder i hönsmunnar än det fins QoS-program.

Ha du den igång om du vill, det gör absolut ingenting dåligt, men chansen för att du får nytta av QoS är i praktiken obefintlig.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.