Permalänk
Medlem

SE_FSP Bluesrorm 350W

Tjena!
Jag är i akut behov av ett nytt nätagg, då mitt Antec TruePower 380w har lagt av efter bara ca 1,3 år!

Men jag ligger rätt illa till när det gäller ekonomi just nu, så jag kollade på lite lokala datoraffärer om dom hade nåt intressant.

Så såg jag det här

Tror ni det orkar driva:
s939 3200+ Venice (kommer klocka)
1GB pc3200 (2x512)
2x Hårddiskar (120gb + 200gb, kommer antagligen köpa fler)
6800LE (kommer klockas och pipemoddas)
Övrigt: DVD brännare, 2x24 LCD, fläktkontroll + diverse fläktar

stabilt?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

har själv haft ett sådant och det har fungerat riktigt bra, uppgradera mig för jag kände att skulle nog behövs tillsammans med fler diskar. Kunde driva mitt system i sign, 4diskar och allt.

Finns som 400w och 500w också, vet ej om det finns på computercity dock.

Ljudnivån på den är riktigt tyst (Tystare än mitt hiper), måste hålla örat direkt mot fläkten för det ska höras något!

EDIT: Billigaste på nätet 509kr, så är billigare på computercity då.
http://www.butik.it/?artnr=Bluestorm350(PF)&top=true hehe lite dyrt, jag gav 450kr på Inet för det för ett bra tag sen, nått år sen kanske, om inte ännu längre sen.

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

Great!

kanske blir en sån då.

För övrigt så öppnade jag nyss mitt Antec agg...
Allt som var gjort av plast hade smält, och låg lite överallt i agget.
Agget ligger nu i sopptunnan...

Är det värt att köpa det där agget som jag länkade till, eller ska man spara och köpa nåt dyrare? (Fyller år den 28 april)

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

eftersom du ändå fyller år snart så tyckr jag du ska vänta och köpa nått starkare då är du mer säkrad för framtiden och det är juh inte så allt för långt kvar tills du fyller.

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPLiTi
eftersom du ändå fyller år snart så tyckr jag du ska vänta och köpa nått starkare då är du mer säkrad för framtiden och det är juh inte så allt för långt kvar tills du fyller.

Mjo, det är sant..

Är grymt sugen på ett agg med avtagbara sladdar...

Tänkte också fråga om vanliga, standard agg får plats i Antec Sonata?
Det borde dom väl få? Tänkte på att Antec Sonatan har ju två "stålpinnar" som nätagget vilar på..?

Visa signatur

---

Permalänk
Geeks
Säljchef

Det skall inte vara några problem med ett standardagg.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPLiTi

Eller hur, när han köper dubbla x1900xtx och kör i crossfire tillsammans med sina fem 500gigs diskar och en överklockad intel extreme....

OnT: FSp gör bra grejjer, iaf aggen med lite lägre "wattage" har iaf hyffsad hög effektivitet och ganska trevlig ljudnivå.

Men om du vill komma ännu billigare undan så köper du ett FSP 350W ATX 2.0 agg, det är i princip samma agg som bluestormen, fast utan det blåa, och utan sleeving och med lite mindre smart fläktkontroller... dock billigare:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=41099

Kör själv en sådan, funkar kanon...

På mitt gamla FSP 300w ATX 1.31 körde jag en 2.0ghz newcastle i 2.7ghz, tillsammans med ett 6800NU klockat till GT hastighet utan att nätagget svettades nämnvärt... så att det skulle vara ett klent agg kan alla små Hiper-fanboys ta o köra upp där solen inte skiner

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bunz
Men om du vill komma ännu billigare undan så köper du ett FSP 350W ATX 2.0 agg, det är i princip samma agg som bluestormen, fast utan det blåa, och utan sleeving och med lite mindre smart fläktkontroller... dock billigare:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=41099

+ frakt.

Nej du, jag håller mig nog till den bluestormen, om jag nu ska köpa något innan jag fyller år..

EDIT: Jag kollade på Fortron Source's hemsida, och letade upp nätagget.
Där står det att +12 linorna ligger på detta:

+12V1DC - Max Load 10A
+12V2DC - Max Load 15A

Plusar man ihop dom så att det blir 10+15=25A, eller hur gör man?
Har aldrig fattat det där med flera +12 linor..

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
+ frakt.

Nej du, jag håller mig nog till den bluestormen, om jag nu ska köpa något innan jag fyller år..

EDIT: Jag kollade på Fortron Source's hemsida, och letade upp nätagget.
Där står det att +12 linorna ligger på detta:

+12V1DC - Max Load 10A
+12V2DC - Max Load 15A

Plusar man ihop dom så att det blir 10+15=25A, eller hur gör man?
Har aldrig fattat det där med flera +12 linor..

Ja du har juh 25A effektivt på 12v, men dom används av olika saker. Den ena är om jag minns rätt reserverad för processorn och moderkortet, medan den andra går ut till de externa molexarna...

Har jag fel får gärna någon rätt mig

EDIT: Jag hade fel, det är ENBART processorn som använder sig av 12V2

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!