Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om Fring, ett program som man kan köra Skype/Goggle talk med. Både VoIP funktion och chat.

www.fring.com

Och det är bäst att ni har en generös dataabb före ni testar. Välj Nokia N80 när ni vill ladda ner och svara ja även när installationen påstår att programmet inte fungerar på er telefon. Berätta gärna hur det fungerar! Har bara testat mot google talk själv.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Medlem

Attans också, idag när jag tog ut min telefon från jackfickan blev jag föga förvånad HELA joysticken va borta. Vadihelvete tänkte rotade lite i fickan och hittade joystickknappen plus själva spaken, var ju fan inte länke sen jag fick skiten utbytt dax att än en gång reparera skiten :(.

Mina fördommar ang joystick på telefon har sannats jag har alltid valt bort telefoner med joystick och innan jag köpte denna underbara telefonen hade jag hoppats på att problemen var lösta men icke :mad:.

Kan säga att jag var väldig mer aktsom på den här joysticken jämnfört med men första, tex så använde jag mer knappar än trycka ner joysticken vid behov.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Förmodligen har detta diskuterats tidigare, men orkar inte läsa igenom hela tråden. Om man flashar om den till ME, slutar garantin att gälla då? Har telia...

Permalänk
Medlem

Jag undrar om allt på mobilen försvinner om man uppdaterar telefonen, alltså inte byter från Orginal till ME, utan bara uppdaterar ME?

Permalänk
Medlem

tror inte det försvinner men vart ska man lägga in den filen på mobilen jag e lite osäker på det .. för jag tänkte prova uppgrade till ME idag eller imån ska höra först om garantin försvinner (köpt på Aircall med comviq abonemang ) jag e trött på den blåa dimman i cameran .. jag tror inte dom andra nokia har det

Visa signatur

Stirna

Permalänk
Medlem

troligen försvinner garantin när man flashar till ME, om inte för själva mjukvaran, så för att du måste ta dig in i nallen med ett icke nokia progam o ändra en kod som är "bunden" till just den modellen o färgen. och ja, telefonen blir HELT nollstäld, alltså så som den var när du köpte den. du kan ju dock synca in alla kontakter osv. på datorn eller göra en back-up med nokias program borde funka.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

jens ?? har du hört talas om den blåa dimman på n73:or ??

Visa signatur

Stirna

Permalänk
Medlem

blå dimma? va är det? så svaret är nog nej på din fråga :D. om du menar i kamera funktionen eller liknande så kan ja ju säga att jag då inte märker nån skillnad mot innan jag flashade till ME mjukvaran när det gäller kameran. det som skiljer är väll teman och att mediaspelaren för musik är bättre

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

ja det va det jag menade .. så du har ocskå den blåa dimman .. det e jo jätte störande på kvällar bilder blir jo blåa typ .. e du säker på att den andras inte alls om man flashar den till ME .. jag tänkte prova det ..

Visa signatur

Stirna

Permalänk
Medlem

det vet ja inte om jag har, har som sagt inte uppfattat nån sådan. tar sällan bilder me mobilen, då jag fortfarande är av den åsikten att mobilkamror är pissiga som fan i annat än optimala förhållanden.

vet inte om den ändras, jag fottar för lite för att ens märkt av den, men som sagt, jag har heller inte höga förväntningar på en mobilkamera, så kräver heller inga optimala bilden av den

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

jaha okej jag fattar .. men jag använder den rätt mycket .. kul med massa bilder .. men sen när jag ser den blåa dimman blir jag galen .. har du msn ska visa dig närmare va jag menar

Visa signatur

Stirna

Permalänk

det blåa finns kvar även med ME men jag vill säga att till skillnad från alla andra mobilkameror så har N73 det blåa i mörkerbilder MEN det gör att man ser MYCKET mer detaljer i mörker än med andra mobilkameror..t ex om man tar på ett hus med en lampa framför..med K800i kommer bara lampan med..med N73 kommer även huset med på bilden.. har sett många exempel på detta..så antingen en lampa och helt svart runtom eller en lampa och se bakgruden med lite blått på bilden ? välj sälv är inte ens alltid som de blir blått i mörker heller

Permalänk
Medlem

jag misstänkte det ocskå att dom har gjort så med det blåa .. men tro mig på minn73 e det extermt mycket blåa .. ja men jag kan inte göra så mycket åt saken då asså .. får se kasnke den går på öppet köp .. synd jag tycker själva mobilen e jätte bra .. men kameran tyvär stor besvikelse

Visa signatur

Stirna

Permalänk

Är det fler än jag som har problem med bluetooth headset till N-73?
Börjar med att volymen i headsetet sänks sen efter ett taf så hörs det ingenting i det. har provat med 3 olika headset nu 2* nokia och 1 Doro.
Samma fenomen på alla 3. Dom funkar i en vecka sen börjar det strula.
iom att det är tredje headsetet som det händer exakt samma sak med så måste det ju vara problem med telefonen.
Har senaste firmware enligt NSU. V .30638.0.0.1

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem

Hände en fett skum grej nu. Jag skulle skriva ett meddelande och valde ikonen för det i den där snabbmenyn på skrivbordet (andra från vänster på min) och markören bara hoppar åt vänster när jag trycker ned joysticken. Trodde först att joyyen pajat men dom andra ikonerna funkade fint och en omstart rådde bot. Kan även meddela att det gick att gå in "den långa vägen" för att skriva sms så det var inte heller något crooked med den funktionen.

Följande fråga måste ju ställas: Någon som varit med om något liknande och kan berätta om det är en indiktiation på att något håller på att gå snett.

Lutar ju åt att det är en bugg att inte bry sig om men måste ju kolla.

Permalänk
Medlem

kan man inte stänga av den blåa saken på kameran ?? jag vill hellre att den e svart änn blå ..

Visa signatur

Stirna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stirna
kan man inte stänga av den blåa saken på kameran ?? jag vill hellre att den e svart änn blå ..

Jag har testat en hel del att fota i mörker och har ej märkt av det där "blåa" nåt´speciellt alls. Jag måste ha haft tur med min lur då!(jag kör med ME:firmware i vanlig N73)
Att "stänga av det blåa" är nog svårt. Men testa dej fram! Testa med nattläge, nattporträttläge, ändra ISO-inställningar, ändra vitbalans osv. Annars så kräver du en ny i utbyte.

En annan sak: Jag testade att skriva ut foto som jag tagit med min N73. Och det blev toppenfint! Jag köpte en Canon pixma ip 6700D och det blev jättefint ända upp till A4-storlek. Men ska man skriva ut i A4 så ska ju bilden varea ritkigt bra fotat under fina förhållanden. Visst- det syns i A4 storlek att det "bara" är 3.2 mpixlars kamera med resultatet är ändå toppenfint! Ska ner nu å köpa mer fotopapper. För det är ju ändå så att det är skillnad på att kolla på foton i datorn jämfört med att ha dom på riktigt papper!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

tjo ag är sugen på en n73 men jag kan få n73 för 0 kr och en n73 ME för 1200. vad är skillnaden mellan dessa varianter, ME ingår ju ett bättre headset och minnes kort, dessa kanske är värda 5-600kr

antar det är samma hårdvara, vad är det för skillnad på mjukvara

edit: ser att det ingår två olika headset, har egna bättre hörlurar så ag undrar om Headset HS-23 har 3.5 mm kontakt och om man kan byta låt och dylikt med den?

Permalänk
Medlem

mjukvarumässigt så har ME en bättre media spelare, sen lite andra teman + att knappen på sidan telefonen går till mediaspelaren på ME. hårdvarumässigt är de samma, för man kan flasha in ME mjukvaran på vilken N73 som helst.

men som sagt så får man ju ett minneskort, som bara det kostar säker en 5-600 kr att köpa löst, med ME och ett bättre headset som du själv skriver.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Radio i MONO i nyaste mjukvaran?

Ni som har uppgraderat till den nyaste mjukvaran 3.0649.0.0.1 (Standard N73) har ni märkt att Radion numera är MONO? Mej veterligen så har den alltid varit i Stereo innan...

Bugg?

Permalänk
Medlem

Re: Radio i MONO i nyaste mjukvaran?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Str0Be
Ni som har uppgraderat till den nyaste mjukvaran 3.0649.0.0.1 (Standard N73) har ni märkt att Radion numera är MONO? Mej veterligen så har den alltid varit i Stereo innan...

Bugg?

Inte glapp i hörlurskontakten då?

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Medlem

Re: Re: Radio i MONO i nyaste mjukvaran?

Njet,

Allt annat ljud fungerar i stereo! (MP3, spel osv...)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pagerune
Inte glapp i hörlurskontakten då?

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Har nu bestämt mig för att köpa en Nokia N73ME.
Jag behöver dock lite tips på;
Minne (Vill ha 2GB)
Skydd?
Program som kan vara användbara
alla andra tips! ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rru55318
Hejsan!
Har nu bestämt mig för att köpa en Nokia N73ME.
Jag behöver dock lite tips på;
Minne (Vill ha 2GB)
Skydd?
Program som kan vara användbara
alla andra tips! ^^

varför ska du köpa 2 Gb minne när du får med ett sådan med ME versionen?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
varför ska du köpa 2 Gb minne när du får med ett sådan med ME versionen?

För att ja har mycket musik? =P
och planerar att ha en del program

Är detta ett bra minne?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=322093

Har hört att Sandisk fungerar bra med N73, detta något att ha?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=317934
lite dyrt tycker jag dock.

Permalänk
Medlem

en fråga:

varför ska man ändra tillbaka till sin original produkkod efter flashning till ME??
För när man kör NSU senare när det kommit ny firmware kommer den ju tanka ner N73:s och inte N73 ME:s. Det vill man ju inte, så varför ändra tillbaka produktkoden? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CeEss
en fråga:

varför ska man ändra tillbaka till sin original produkkod efter flashning till ME??
För när man kör NSU senare när det kommit ny firmware kommer den ju tanka ner N73:s och inte N73 ME:s. Det vill man ju inte, så varför ändra tillbaka produktkoden? :S

Anledningen vad jag tror (nu gissar jag bara), är för att Nokia skulle kunna dra tillbaka den produktkoden/ändra den, vilket gör att du sitter fast med en version som du inte kan göra något med... eller något åt det hållet i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jowi
Anledningen vad jag tror (nu gissar jag bara), är för att Nokia skulle kunna dra tillbaka den produktkoden/ändra den, vilket gör att du sitter fast med en version som du inte kan göra något med... eller något åt det hållet i alla fall.

okej, jo det verkar faktiskt vara rimligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rru55318
För att ja har mycket musik? =P
och planerar att ha en del program

Är detta ett bra minne?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=322093

Har hört att Sandisk fungerar bra med N73, detta något att ha?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=317934
lite dyrt tycker jag dock.

så du vill alltså ha två stycken 2 Gb minnes kort? det som du får med mobilen + ett extra 2 Gb? blir en jäkla massa program om du ska ha 4 Gb sammanlagt, o lite halvjobbigt att släpa runt en extra liten låda med det extra minneskortet eftersom du inte kan ha i de två minnena samtidigt.

vetefan hure va me corsair, om det va corsair eller kingston N73 hade problem med. Sandisk vet jag att det funkar utmärkt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Nokia satsar på podradio och har utvecklat ett program för företagets serie med N-series-telefoner. Mobil har redan tidigare berättat om programmet som varit i beta-version, men nu är det färdigutvecklat.

mobil.se