Permalänk
Medlem

Missing link?

Jag har letat igenom forumet men hittade ingen tråd som jag kunde få svar i så jag gör en ny.

Min väns dator krashade för ett tag sedan och fick upp blu screen då den säger att den "dumpar fysiskt minne". Efter det gick den inte att starta.
Han försöker formatera men efter stund i formateringen(typ 12%) så går det inte längre, han hade på den flera timmar men den stod still på 12% och hans hårddisk är bara 160GB stor.

Jag hade själv samma problem men då hade min HD gått sönder helt så jag antog att det var det som hänt med hans disk, vi körde alla program från tillverkaren (Maxtor) för att se om det var den som var felet... men nejdå inget fel alls på den.

Hans andra hårddisk som är på 300GB var bara lagringsutrymme och har inte Windows på sig.

Han fick en låna HD av mig och installera windows på, hela hans dator funkar fint då, sedan kopplar voi in den förra HDn som han hade sitt windows på, formaterar och kör tester, inga fel då heller?!

Sedan sätter vi i hans lagrings HD med, den har inga fel i testerna heller, loggar in i windows och går in på denhär datorn, där finns inte den 300GB stora HDn?!

Men vi hittar den i enhetshanteraren och i programet som testar hårddiskarna, kan någon förklara hur vi ska bära ås åt för att kunna komma åt HDn?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser