Need for speed carbon

Permalänk
Medlem

Need for speed carbon

Ännu en till need for speed. Kollade just trailern och värkar som om detta kommer bli en riktig höjdare. Titta och njut

www.ea.com/nfs/carbon/us/home

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

är det rätt länk? får fel medelande

Permalänk
Sötast

http://www.ea.com/nfs/carbon/us/

Då?

Edit:

Jag undrar vad skillnaden är på detta jämfört med

NFS:U
NFS:U2
NFS:MW

Med tanke på att dom 3 var nästan exakta kloner, med skillnad på den tredje som hade dagsljud *AMAZING* och poliser.......

Permalänk
Medlem

Re: Need for speed carbon

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fammo
Kollade just trailern och värkar som om detta kommer bli en riktig höjdare.

Språkpolisen måste göra en liten insats: värkar är något kvinnor får innan de föder barn. Det du menar stavas verkar.

(Har sett felstavningen i så många trådar av olika personer nu att det var dags för en insats hoppas ingen tar illa upp)

Angående Need for Speed så skiljer det inte mycket mellan spelen, men det beror väl på att de hittat ett "vinnande koncept" ?

Det är väl nästan det populäraste bilspelet (?)

Det säljer som tusan trots att de inte presenterar många nyheter mellan spelen.

Permalänk
Medlem

Verkar intressant. Gillar Underground 1 och 2 men Most wanted var bara skit.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

det verkade som jag fick värkar när jag var i verkstaden och jobbade på mitt senaste verk.. Men helt plötslig slutade elverket och jag fick titta i verkstadshandboken. Men jag ringde service nummret och Verksamheten hade lagts ner. Så jag köpte värktabletter istället

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davit
Värkar kan man få varsomhelst i kroppen

Nahe ?
......................

Majkey har åtminstone koll på sina värkar

[/offtopic]

Permalänk
Medlem

Re: Need for speed carbon

Citat:

Ännu en till need for speed. Kollade just trailern och värkar som om detta kommer bli en riktig höjdare. Titta och njut

www.ea.com/nfs/carbon/us/home

dendär filmen säger i princip ingenting om spelet, bara att det är ett street racing spel, inget mer, så förstår inte hur du kan bedömma det till att bli ett höjdarspel av det.

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Gôtt med ett nytt need for speed älskade underground 1 och 2... även most wanted (även om jag blev idiot-sur i slutet av spelet och avinstallerade och slängde bort det) men... kul var det iaf

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad med det här och nfsu 1/2 och most wanted?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

tycker det är synd att de slutar med hur spelet var under 6 spel. Snabba exotiska bilar i ej stadsmiljö. Kul att köra. Nfsu1 o 2, mw är bara skit jämfört med övriga spel i serien.

Fysiken är också ett skämt i de senaste spelen.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Jag går mycket efter grafiken i spel. Just därför så tror jag att det kmr bli ett bra spel. Skillnaden på nfsu 1/2 och mw. I Nfsu så är det mest att få sin bil stylad. Och i most wanted så handlar det inte så mkt om att styla sin bil tycker jag. Det var ju mest att köra så bra att man hamnade 1a på blacklisten

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag gillade most wanted bättre än båda underground faktiskt.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Majkey har åtminstone koll på sina värkar
[/offtopic]

Dock så har han problem med särskrivning.

Ang NFS-serien så är den totalt förstörd.
Det bästa måste vara NFS 2 eller NFS Porsche.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Need for speed har nu många släppta varianter. Carbon drar åt det hållet jag föredrar. Kan bli riktigt kul.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

äh vafan ser ju ut precis som underground och det var ju fan det sämsta spelserien hitills..

Varför kan dom inte göra en nyversion av Hot Pursuit ?

Permalänk
Medlem

Ja det ser lite ut som underground, men lägg till lite bredare banor och plussa på driftingen, så blir det roligare att köra. Grafisk har spelen inte lockat mig alls, det är körglädjen. Den var roligare i underground än most wanted, så jag är glad att de inte går den vägen igen...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Varför är alla så negativa mot need for speed? Alla gnäller om att dom ska göra om den och den versionen. Var nöjd med dom som har kommit och sluta gnäll. Hur många andra spel finns det? Där man kör street racing och stylar sin bil? Ne jag är nöjd med att dom har gjort nfsu för det är det absolut roligaste street racing spelet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför är alla så negativa mot need for speed? Alla gnäller om att dom ska göra om den och den versionen. Var nöjd med dom som har kommit och sluta gnäll. Hur många andra spel finns det? Där man kör street racing och stylar sin bil? Ne jag är nöjd med att dom har gjort nfsu för det är det absolut roligaste street racing spelet

En del av motståndet tror jag har att göra med just att NFS inte brukade vara såhär. Alla NFS-spelen före NFSU1 var ju helt fria från bling-bling.
Då körde man sportbilar (inte toktrimmade riskokare), visserligen på vanliga vägar, så det var väl kanske definitionsmässigt street racing, men det var inte alls på samma sätt som nu.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

NFS Porsche är lätt det bästa hittils , framför allt en vettig skademodell vilket saknas i dom nyare spelen , dom få ta sig i kragen å göra ett "NFS American musclecar" .......

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Need for speed carbon

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
)

Angående Need for Speed så skiljer det inte mycket mellan spelen, men det beror väl på att de hittat ett "vinnande koncept" ?

Det är väl nästan det populäraste bilspelet (?)

Det säljer som tusan trots att de inte presenterar många nyheter mellan spelen.

Det är EA som ger ut spelet, så dom vill inte att det blir för mycket godis för dom måste ju ha något å locka med... mjölka pengar från barn är viktigt för EA

EA är nästan pedofiler, utnytjar barn så där

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kx_mr
är det rätt länk? får fel medelande

fel meddelande? Vilket är det rätta meddelandet då?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

Slänger som in skademodeller på bilar, lite vettig fysik på bilarna och omgivningen, mer snutar, och sumpar kravet på att styla sin bil, så kan det bli en riktig höjdare. Mycket mer bilar vill vi också ha, med lite variation av typ. Ett välarbetat multiplayer skulle vara riktigt nice också. Men jag tror det är lite väl mycket begärt av EA.

Men jag kommer troligen spela igenom detta spelet i vilket fall.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Slänger som in skademodeller på bilar, lite vettig fysik på bilarna och omgivningen, mer snutar, och sumpar kravet på att styla sin bil, så kan det bli en riktig höjdare. Mycket mer bilar vill vi också ha, med lite variation av typ. Ett välarbetat multiplayer skulle vara riktigt nice också. Men jag tror det är lite väl mycket begärt av EA.

Men jag kommer troligen spela igenom detta spelet i vilket fall.

Tycker det låter helt osannolikt att de skulle göra allt det där... De har ju inte direkt gått åt det hållet, snarare tvärt om.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Tycker det låter helt osannolikt att de skulle göra allt det där... De har ju inte direkt gått åt det hållet, snarare tvärt om.

Ja tyvärr:( Jag förstår inte varför inte fler försöker sig på genren. Det är ju tydligt att själva konceptet går hem hos väldigt många gamers. En guldgruva som ingen vågar utforska.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Sötast
Citat:

Och hur kan det komma sig att EA spottar ut nya NFS spel hela tiden?
Jo, det kan vara av samma anledning som att alla klagar på dom för, inkluderat jag själv.

Att: Ea skapar ett spel och släpper det som nfs "x"
Sen lägger dom till EN hel funktion å 5 nya banor det är "nfs xu"
Sen byter dom till dagsljus å lägger till snutbilar det är "nfs xub"
och nu äntligen kommer "nfs xube" där man kan drifta på breda vägar!!
Whoooaaaaa.

Ja, jag undrar varför.

Tänk om dom ens skulle försöka förbättra sina spel, att försöka göra något nytt.
Att iallafall försöka göra spel som är roliga, bra och innehar "kärlek" från sin skapare, och inte bara trånga deadlines för att spotta ut spelklon efter spelklon för att mjölka marknaden på dumma konsumenter/folk som inte har någon annanstans att vända sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Och hur kan det komma sig att EA spottar ut nya NFS spel hela tiden?
Jo, det kan vara av samma anledning som att alla klagar på dom för, inkluderat jag själv.

Att: Ea skapar ett spel och släpper det som nfs "x"
Sen lägger dom till EN hel funktion å 5 nya banor det är "nfs xu"
Sen byter dom till dagsljus å lägger till snutbilar det är "nfs xub"
och nu äntligen kommer "nfs xube" där man kan drifta på breda vägar!!
Whoooaaaaa.

Ja, jag undrar varför.

Tänk om dom ens skulle försöka förbättra sina spel, att försöka göra något nytt.
Att iallafall försöka göra spel som är roliga, bra och innehar "kärlek" från sin skapare, och inte bara trånga deadlines för att spotta ut spelklon efter spelklon för att mjölka marknaden på dumma konsumenter/folk som inte har någon annanstans att vända sig.

Dock har jag och många andra njutigt av nfsu serien och mw, tycker det är helt underbara spel förutom då Dragrace delen i nfsu2 och mw som dem förstört helt men i nfsu1 är den helt okej. Sen någon annan pratade om fysiken, varför o varför ska man göra ett verklighetstroget spel? lika bra att ut och köra irl då. När man spelar spel så vill man kunna göra saker man inte kan i verkligheten, det är ju det som är hela charmen.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Jag gillade MW ofantligt mer än något av nfsu-spelen...
MW kändes friare, snabbare och mer som ett racinglir än nfsu-spelen, som mest känns som en "stoppa mest blingbling-gamer och småbarnsleksaker i en riskokare"-tävling där fokus ligger på att försöka klistra på så många dekaler som möjligt och inte sätta snygga omkörningar på banan.

Nu kan inte jag se trailern (plugins-crap i Fx som vägrar funka) men om de går tillbaka mot nfsu lär jag nog bli besviken... det var aldeles för dålig körkänsla och racingstämmning i de spelen...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr0st
Dock har jag och många andra njutigt av nfsu serien och mw, tycker det är helt underbara spel förutom då Dragrace delen i nfsu2 och mw som dem förstört helt men i nfsu1 är den helt okej. Sen någon annan pratade om fysiken, varför o varför ska man göra ett verklighetstroget spel? lika bra att ut och köra irl då. När man spelar spel så vill man kunna göra saker man inte kan i verkligheten, det är ju det som är hela charmen.

Alltså, nu säger du emot dig själv:p Grejen med bättre fysik i spelet innebär väldigt anorlunda, men verkligare köregenskaper hos bilarna. Det är DÅ dessa sköna och smått galna manövrar är möjliga. Det där DÅ man känner sig ett med sin bil. Som det är nu så är det så automatiskt att man bara behöver gasa och svänga. Möjligheten att kunna gasa och svänga på kännsla är helt väck. Även om man kommer i 350 blås på en motorväg så kan man inte ens göra en 360 i de flesta nya NFS spelen. Man får knappt sladd i den hastigheten i kurvor. Hur kul är det att spela ett spel där det inte krävs någon skicklighet eller kunskap?

Det jag skulle vela ha i spel i så fall skulle vara en möjlighet att ändra mellan "arcad" och "simulator". Så får man köra hur man vill. Men jag lovar att de som kör simulator har betydligt större möjligheter till att göra coola saker. Och varje kurva blir då även mer och mer spännande då allt hänger på ens koncentration på väghållning och kurvtagning. Jag har dock för mig att NFSU har en sådan funktion, men den gör inte särskillt stor skillnad.

Ett bilspel ska handla om mycket mer än att undvika att köra in i hus och andra bilar.

Och vad är det för argument att säga att man istället borde gå ut och köra bil i verkligheten? Visst, har man lust att köpa en bil man inte har råd med, få snuten i arslet och köra ihjäl folk så kan man väl göra det. Men det är inte precis något rekomenderat om man vill ha ett liv. Du kan ju inte uppmana folk till att göra sådant?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Alltså, nu säger du emot dig själv:p Grejen med bättre fysik i spelet innebär väldigt anorlunda, men verkligare köregenskaper hos bilarna. Det är DÅ dessa sköna och smått galna manövrar är möjliga. Det där DÅ man känner sig ett med sin bil. Som det är nu så är det så automatiskt att man bara behöver gasa och svänga. Möjligheten att kunna gasa och svänga på kännsla är helt väck. Även om man kommer i 350 blås på en motorväg så kan man inte ens göra en 360 i de flesta nya NFS spelen. Man får knappt sladd i den hastigheten i kurvor. Hur kul är det att spela ett spel där det inte krävs någon skicklighet eller kunskap?

Det jag skulle vela ha i spel i så fall skulle vara en möjlighet att ändra mellan "arcad" och "simulator". Så får man köra hur man vill. Men jag lovar att de som kör simulator har betydligt större möjligheter till att göra coola saker. Och varje kurva blir då även mer och mer spännande då allt hänger på ens koncentration på väghållning och kurvtagning. Jag har dock för mig att NFSU har en sådan funktion, men den gör inte särskillt stor skillnad.

Ett bilspel ska handla om mycket mer än att undvika att köra in i hus och andra bilar.

Och vad är det för argument att säga att man istället borde gå ut och köra bil i verkligheten? Visst, har man lust att köpa en bil man inte har råd med, få snuten i arslet och köra ihjäl folk så kan man väl göra det. Men det är inte precis något rekomenderat om man vill ha ett liv. Du kan ju inte uppmana folk till att göra sådant?

Håller med till 100%

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."