7600GT ger trasiga bilder?

Permalänk

7600GT ger trasiga bilder?

Jag har ett 7600GT-kort i min nya dator, som verkar fungera ok förutom att det oftare händer att bilder jag klickar på visas trasiga, exempelvis syns bara halva bilden korrekt medan andra halvan har förvrängda färger eller fula artefakter. Det är som att de laddas fram för fort och saknar delar av bildinformationen.

Det hände nästan aldrig med mitt MX440.

Är det någon inställning som kanske behöver ändras? Om det nu beror på just grafikkortet.

Förresten, vad betyder inställningarna "hög prestanda - prestanda - kvalitet - hög kvalitet"? Är inte prestanda och kvalitet samma sak?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: 7600GT ger trasiga bilder?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spajdermän
Förresten, vad betyder inställningarna "hög prestanda - prestanda - kvalitet - hög kvalitet"? Är inte prestanda och kvalitet samma sak?

Absolut inte!

Prestanda = Max antal bilder per sekund utan hänsyn till bildkvalité

Kvalité = Högsta möjliga bildkvalité, men med lägre fps. Hur mycket lägre beror på grafikkort och i viss mån om man använder nVidia eller ATi.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Tack för förklaringen MultiMan. Den tunna instruktionsboken som följde med kortet förklarade nästan inget alls av funktionerna.

Hur ser denna bild ut för er?
http://www.scythe-usa.com/product/acc/002/images/sflex-all.jp...

För mig är den paj:
http://hem.passagen.se/dactyl/paj_bild.jpg

Vid närmare eftertanke kan felet bero på bredbandsuppkopplingen. Jag har också märkt att sidor som laddas in snabbt kan få fel, t.ex. en vit sida med nonsenstext:

®ä’@JÔº¡[H¬ ªmlwM¤H2³ó¥_陏™oØ/¨ù…~^÷ˆ¼8:¦ºmK¥‚<"<üwÈÔÑÐëµ£!£jíÈéٚ坏˜"ýDi›_”j‰Gj“AËf¿°n£ymö¨Þfö#³Õìycf¸ÕSÍ8L4œÓ=õôÑ…A»:S•FÛ¥®ç( §ek†\¾a“&3<å'Ï)-Ïm—ºj+'®K{C¥cšº£HÒaâþcS‘zž=•ÂAñb¿tRÙÊ«'¹Ò9|Køª”+xvzZÜ?)ËòÁY!I•r‘ª]¦–ºù‚¼_¡•Jw?W,vó%*ïËå^·D)4Uû…|¯Û-ì˹"+÷Tµ”S™\É—¤Ä}óüZ‘~š.P§gzæøo?ŽCWûvt¬¹Ñ±Ê¢ãž™y°¦N½Qütœ¡1(pÛNßvm)Ñ÷Œž«™iô?ºýƒ³ÝÄ—(š¢P½!µæ*Šä¹ýô´{,Ws _Ov BÎv?ØÌõlƒ¸¶Ç>|àÂõÂþ‡@t2Ž•Ú¬Ï;{ÍPÙçÛþÂ=P¤Ý#%·Kæ~ÙSˆ”ä* B„íelfé´Çv²;üÆî©Ym’þ]–övnŽ%YªJ9iwwv(ê@}©