Permalänk

clocks med x1900xtx

Jag provade just att ändra on screen display i ATI tray tool, så att den visar GPU speed och memory speed. När jag spelar ligger de på 500/594, medans jag trodde de bara låg på denna hastighet i 2d med skulle klockas upp när man körde 3d applicationer?

Är det något som är fu med mitt kort, eller är det något som ska ställas in någon stans?

Även när jag sätter upp clocken manuellt i ATITool, så visar displayen, och även lgofunktionen i ati tray tool 500/594, är det så att den helt enkelt har fel? Finns det i sådana fall något annat program, med log eller liknande, visar samma sak och som borde fungera?

Permalänk
Medlem

Kör en runda med 3dmark så lär du märka om inte annat. Vad säger log fuktionen i ATI tool? Jag har då inte fått ATI tray tools att funka riktigt, iofs är ju ATI tool också lite buggigt.

Permalänk
Medlem

Har du koll på ATI tool? Du måste skapa en profil ex "oveclocked" och sen spara den, sen måste du ladda den för att kortet ska bli överklockat Om du har catalyst control center uppe samtidigt så ser du att klockan ökar när du trycker set clock. Alt kör du inte ATI tool alls då klockar catalyst drivarna upp kortet i 3D. Men har du kört igång ATI tool så funkar inte catalysts clockning. Glöm inte att ställa upp Vcoren om du kör ATI tool.

Visa signatur

Intel i5 750 - Schyte Mugen 2 rev B, Gigabyte P55A-UD3 - Corsair XMS 4x2 GB 1600Mhz - Fractal design Newton R2 650w - Silverstone fortress F02 - ASUS GeForce GTX 580 1536MB - Samsung 256GB 830-Series + 6 TB lagring - Dell U2311H

MacBook pro retina 13" - i7 - 16GB RAM - 512 GB SSD

Permalänk
Medlem

Aja, lånar tråden lite HUR klockar man med ATi Tray Tool ? för mig står det bara att klockningen är avstäng. Hur öppnar man upp den ? och hur ändrar man det hära med 2D / 3D ? Och om jag använder Rivatuner så står det bara att drivisarna inte är kompitabla eller något men jag tror den vissar 3D klocken direkt men dock vet jag inte hur säker man kan vara på Rivatuner.

Aja hoppas någon kan hjälpa

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Om du inte fattar är det nog enklast att kika här:
http://www.techpowerup.com/wiki/doku.php/atitool/start
sen finns det ett forum här:
http://forums.techpowerup.com/forumdisplay.php?f=9

Permalänk
Medlem

Tycker ATI-tool verkar lite ostabilt...men det kanske bara e jag . Jag kör med Rivatuner istället och med hårdvarumonitorn ser man tydligt hur core-clocken på mitt XTX ökar från 500- till 650 MHz när man drar igång ett spel eller 3Dmark.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

photek2k: Vad använder du för hårdvaraumonitor ?

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeZo
photek2k: Vad använder du för hårdvaraumonitor ?

Den som följer med Rivatuner. Tryck på Customize (lilla knappen), tryck sedan på chippet med ett förstoringsglas.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│