Lätt, liten och snygg laptop med hyffsad prestanda?

Permalänk
Medlem

Lätt, liten och snygg laptop med hyffsad prestanda?

Behöver en laptop i skolan nu, börjat på Chalmers nu i höst.

Känner mig väldigt vilsen bara. Macbook var jag inne på först, men inte längre då de verkar ha kvallité problem.

Det jag är ute efter är en liten lätt och smidig laptop med bra batteritid. Det ska även ha hyffsad prestanda, men jag ska inte spela spel på den.

Vill känna kvalitet när jag håller i datorn

Kommer användas till plugg, surf, film och musik. TV-out måste den ha.
Skärm 12" - 14", vet inte riktigt vad som är bäst.

Såg en LG idag som så grymt smidig ut.

Men vad rekommenderar ni? Budget är har jag ingen direkt.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

LG:s LW20 serie kan kanske vara något? Modellerna har ju sjunkit kraftigt i pris nu när efterföljaren LW25 har kommit och Computer City har snikkonfigurationen för 9.990 kr.

Permalänk
Medlem

får väl tipsa om den igen; Fujitsu-Siemens Amilo Si1520

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097499

själv beställt en som jag hoppas kommer imorgon.

Permalänk
Avstängd

CCs snikdator kostar överrallt runt 13 000kr eller mer på andra ställen, det verkar fö vara svårt att få tag på den på CC numera. Själv köpte jag den på Siba för 13 890kr för några månader sedan. Grym sak som rekommenderas Men köp på CC förstås då

Permalänk
Medlem

Amilion verkar riktigt fin! Klarar man sig med 12"?

Och fungerar Vista på den sedan?

Permalänk
Medlem

Klart man klarar sig med 12", allt är en vanesak.

Permalänk
Medlem

funkar hur bra som helst, sitter och knappar på den as we speak
väldigt tyst är den, perfekt på tråkiga föreläsningar...

gick från 32" ner till 12" och det funkar utmärkt, så det är absolut inget att oroa sig för.

och ja, den är "vista capable" som det står på etiketten här

det enda du ska tänka på om du köper en är att ladda ner toshibas nya BT-stack då de båda 1520:s jag testat inte fått BT att funka med medföljande drivisar.
http://aps.toshiba-tro.de/bluetooth/ -> download och sen den översta

Permalänk
Medlem

Låter ju kanon ju

Är den smidig? Snygg?
Alltid svårt att se på bilderna...

Permalänk
Medlem

1.7kg talar sitt tydliga språk

tycker den ser riktigt bra ut, elegant och sober.

jag har bara lovord att säga om den...än så länge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
1.7kg talar sitt tydliga språk

tycker den ser riktigt bra ut, elegant och sober.

jag har bara lovord att säga om den...än så länge.

Har du provat spela WoW på den? JAG ÄR BESATT!

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem

nope, tror inte det går så bra heller då det är integrerad grafik.
men denna burk köper man inte för att spela grafikintensiva spela på

Permalänk
Medlem

Omni: Får vi kanske se en liten recension och mycket bilder?..

Permalänk

Hur tyst är den när den låter som mest?

Går fläkten ofta upp i varv om man belastar cpu mycket?

Permalänk
Medlem

Du kanske borde testa hålla en dator med 12"-skärm i handen innan du bestämmer dig för att köpa en.

12" är faktiskt jävligt litet, på både gott och ont. Personligen tycker jag det är snäppet för lite om man är hemma och ska arbeta eller se film. 14" är i min åsikt en lämpligare storlek, inte större. Kanske kolla upp någon av Zepto Znote's datorer? www.zepto.se

Jag har ingen erfarenhet alls av dem, men folk verkar rätt nöjda och de är riktigt läckra!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mysiskatten
Hur tyst är den när den låter som mest?

Går fläkten ofta upp i varv om man belastar cpu mycket?

den är väldigt tyst, fläkten snurrar upp kanske en gång i halvtimmen (grov uppskattning), och inte ens då är det störande, man märken bara att den låter över huvudtaget då den i övrigt är knäpptyst.

ang. recension får det bli när jag har tid, men har inte hittat något negativt ännu faktiskt.

och 12" funkar fint för mig hemmavid, visst är det litet, men så länge man inte sitter och jobbar med stora bilder så finns det ingen anledning att ha större, enligt mig iaf. har inte upplevt någon begränsning med den mindre skärmen.

Permalänk

omni du måste ge oss recension nu. du är så illa tvungen

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk

iallafall lite privata bilder på denna lilla skönhet

gärna bilder som visar hur liten den är iförhållande till något(typ en cola burk)

thx

Permalänk

jag är så kär i den här datorn. måste köpa den.problemet är bara grafiken men, sånt man får tåla. grym kontorsdator. och den har ingen möjlighet till dockning heller, vilket kan ses som negativt. men den har ju dvi

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem

Jepp, bilder vill vi ha

Jäkligt sugen på den!

Permalänk

Acer ASPIRE 5101AWLMi Fungerar jävligt bra i mitt tycke iaf. Inte så svinigt dyr heller.
http://bergman.hatet.se/bilder/DSC00442.JPG

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

nej den var ganska billig, men inte i samma klass heller skulle jag tycka. man vill ju ha intel c2d processor. mycket batteritid och väldigt portabel! funderar på att slänga ut min stationära och bara köra bärbart. endast ha en skärm att koppla in när man är på hemmaplan.

Någon som vet hur det ligger till med T7200 processorn? Man vill ju ha 4mb cache

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem

sådär, då har ni några bilder att dregla över

svårt att veta vad ni vill ha bilder på, men säg till om det är någon speciell del så kanske det kan ordnas.

kör f.ö. detta som min enda dator (förrutom en server)

Permalänk

Ojojoj, vilken skönhet. Älskar den simpla designen, och de blåa led:arna. Hur känns den? Plastig? Som en leksak? Man vet ju att det är ordentligt med kräm i den men, whats the first impression?=)

Edit: Såg här i en närliggande tråd om tangentbordsbelysning. Har den sådant?

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem

känns väldigt stabil faktiskt, är ju nå magnesiumblandning i skalet.

är mycket nöjd med den, är ju väldigt partisk men jag har ärligt talat inte upptäckt något dåligt med den

nope, ingen tangentbordsbelysning, kollar knappt på det iaf

Permalänk
Medlem

Det enda jag har emot den är att den ser lite tjock ut, i alla fall i jämförelse med x60s som är nån centimeter tunnare (på "höjden" alltså). I övrigt är den såklart rejält mycket mer kraftfull.

Permalänk

Ska nog vänta tills T7200 kommer, och sedan beställa den på releasedagen=)

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem

jo den är ju tjockare än x60s, men det beror nog mycket på att denna har inbyggd dvd-brännare något som ibm:en saknar.

sen har man ju sällan platsbrist på höjden

Permalänk
Medlem

Så sant, så sant. Jo, den är nog ett bra val skulle jag tro. Det skulle vara kul att få fingra på en i verkligheten dock, tyvärr är väl de chanserna rätt smala i Linköping.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seeco
Så sant, så sant. Jo, den är nog ett bra val skulle jag tro. Det skulle vara kul att få fingra på en i verkligheten dock, tyvärr är väl de chanserna rätt smala i Linköping.

Fanns att fingra på hos PC city (Tornby) för några månader sen, var nere och kollade på en innan jag köpte min (köpt på blocket).

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Medlem