Permalänk
Medlem

konstnärligt forum

Hej alla konstnärer, grafiker, fotografer, tecknare, illustratörer, conceptare, med flera.
Jag har haft idéen en längre tid att starta upp ett forum/community för nordiska konstnärer mm.
Jag undrar om det finns något intresse för det.

För att förtydliga lite...
och hedanefter i inlägget kallar jag användarbasen som jag deklarerade på ett ungefär i början för konstnärer rätt och slätt för att det inte skall bli för mkt feltolkningar i resten av inlägget.

forumet skall finnas för konstnärer som vill både visa upp sig och utvecklas, med betoning på utveckling och lärande.
Att hjälpa varandra och lära av varandra att hitta nya vägar man kan uttrycka sig på i bild och information om hur man gör det.
Även mindre kurser skulle kunna finnas, både handledda och tutorialbaserade.
Det vi hoppas på är att sammanföra alla folk där ute som är intresserade av konst och liknande, och få dem att förstå att det finns fler, och att det finns så mkt att upptäcka och prata om. Där proffs kan möta hobbykonstnären och vice versa, för att få en större mångfald i dagens sveriges kulturkrets.
folk som håller på med konst behöver på ett lätt sätt se vad som görs i konstväg runt omkring dem, och även om man besöker massor av gallerier så får man aldrig en helhetlig bild, detta vill forumet försöka överbrygga i sund internetanda.
att hitta kontakter och lära sig hur man kan jobba med sin hobby/intresse/skolinlärning är också av stor vikt, det är viktigt att nya illustratörer kan visa upp sig och att det finns en sund konkurrens.
att tilläga så vill vi både ha digital konst och analog.
vi vill lyfta fram alla konstformer, särskillt de som oftast ses på med lite förakt som illustration och concept och liknande, som ibland inte ses som konst i huvud taget.

några exempel på communitys som går i liknande anda som jag kan ge exempel på är:
http://www.conceptart.org
http://www.cgtalk.com

som sagt så är detta bara en lös idé för stunden, men hoppas att vi kan förverkliga den.
och vi behöver eran hjälp med input!
och serverutryme vore inte helt fel det heller då vi skall försöka vara utan reklam helt och hållet, och pengar kommer inte ur intet.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

har inte sett grafiskt forum förut, ser intressant ut. inte hört om det förut.
fotosidan vet jag om, samma med cgsociety

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Sen finns det bold.se också

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: konstnärligt forum

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilwarin
[massor av text]

You've got a pm! (:

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES