Permalänk
Medlem

Hjälp!! Snälla!!

Hej,
Har problem vid uppstarten av mid dator.Datorn stannar på felmeddekandet

NTLDR is missing.
Press Ctrl+Alt+Del to restart.

Vad kan va fel har prövat blåsa om datorn, men den blir massa fel som kan inte läsa förljande fil till hd "namn på fil" stannar alltid på olika filer och 100% på att cd:n funkar bra och har prövat med extern dvd brännare och har prövar blåsa om i snabb respektive långsam rensning. Har prövat lägga in windows på den defekta datorns hårddisk från min egen dator (det funkade) men sedan ändå felmeddelandet:
NTLDR is missing.
Press Ctrl+Alt+Del to restart.

Något snille som har en susning?

OBS! Ska pröva köra in en IDE 133 hårddisk utan windows och lägga in windows på den eller iaf försöka så jag rapporterar så snabbt som möjligt om det var problemt. Evtuella stavfel sry...

Tack på förhand

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk

öö? om jag fattatde det rätt så har du lagt in en os hdd ifrån en annan dator i en annan? detta går nämligen itne eller jo om det är samma hårdvaruuppsättning ...

jag har haft ntldr fel på en p2a dock funkade de med att leka lite i bios och med ide kablen..

har inget så dirext svar på frågan men jag vill på peka att du ifortsättningen sätter en bättre tropic tex .. varför funkar inte min dator NTLDR is missing elelr något sånt

Visa signatur

I am Extrazz.