iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Till er som har lite problem med att hitta det rätta abonnemanget, http://www.iphonepriser.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
wtf? beställde också hos Halebop samma datum som dig men inget har hänt för mig :/ de e bara å vänta!

Beställde runt 17-tiden den 3:e, inte heller fått något. Kanske bara fått någon modell i lager, jag tog en vit 16GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
wtf? beställde också hos Halebop samma datum som dig men inget har hänt för mig :/ de e bara å vänta!

Fick min leveransbekräftelse idag. Betyder det att den har lämnat iväg den till posten? :drool: Beställde min 08-04

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Beställde runt 17-tiden den 3:e, inte heller fått något. Kanske bara fått någon modell i lager, jag tog en vit 16GB.

Vit 16GB här med, beställde den 6:e tror jag, brorsan beställde en vit 32GB den 8:e och har fått leveransbekräftelse, men ingen för mig, Halebop kanske inte har fått in speciellt många vita 16GBare?.

Permalänk

Hur kommer det sig att så pass många väljer den vita modellen. Inte kan väl folk tycka att den är snyggare? Speciellt inte när framsidan är svart för då skär det sig lite tycker jag.

Edit: formulerade lite snällare

Permalänk
Musikälskare

Folk tänker väll Apple = vitt

Logiskt?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathiasss
Hur kommer det sig att så pass många väljer den vita modellen. Inte kan väl folk tycka att den är snyggare? Speciellt inte när framsidan är svart för då skär det sig lite tycker jag.

Edit: formulerade lite snällare

Jag har gått från att vilja ha en svart till att vilja ha en vit. Om jag nu köper en iPhone kommer jag förmodligen att vilja köpa till ett skal, och då blir de generellt snyggare med vit bakgrund. Alla transparenta skal mm ser bra ut med vit bakgrund men inte särskilt bra med svart - köper man en icke-transparent bakgrund så ser man ju ändå ingen skillnad.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misr
Hittade 3Media Video Converter vilket verkar bra.

Men filmerna blir större efter att jag konverterat de från avi. till H264.

Kan heller inte testa hur det ser ut för att jag har inte fått iphonen ännu...

hmm, när ja gör om filmer till min ipod touch blir de klart mindre, men ja tror inte det är H264, som väll är ett format med mindre komprimering än t.ex. divx. men utgår man från en film med divx codning, kan man ju inte få bättre bild, så då känns det ju onödigt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hmm, när ja gör om filmer till min ipod touch blir de klart mindre, men ja tror inte det är H264, som väll är ett format med mindre komprimering än t.ex. divx. men utgår man från en film med divx codning, kan man ju inte få bättre bild, så då känns det ju onödigt.

Kan inte så mycket om format, men ja konverterade nyss ett avsnitt av myggan för att testa.

Konverterade denna: Myggan.avi (180 240kb)
Till denna: Myggan.mp4 (208 298kb)

Är H.264 likadant som mp4 formatet?

Använde mig av ett förinställt alternativ för iPhone konvertering i 4Media.
iPhone H.264 Video (*.mp4)
H.264/MPEG-4 AVC Profile
Optimized for iPhone

Video Size: 480x320
Video Quality: Normal
Audio Quality: Higher
Subtitle: None
Split: No Split

Varför blir den större? :S

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att jag beställde en vit 3gs 16GB från the phonehouse onsdags. Idag skickades den har fått kollinr och allt. Så det verkar som thephonehouse fått in ett lager!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kelo
Ville bara säga att jag beställde en vit 3gs 16GB från the phonehouse onsdags. Idag skickades den har fått kollinr och allt. Så det verkar som thephonehouse fått in ett lager!

Vill bara sägga att jag la min beställning hos Phone house på 16GB 3GS VIT hos dem den 11/8 Tisdags men det står bara fraktas, var har du fått kolli ID: via mail eller var hittar man det?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag ringde supporten och angav mitt persnummer. Jag skulle egentligen avbeställa då jag inte trodde att jag skulle hinna få den innan den 31. Men så de att de var skickad och jag fick kollinumret.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kelo
Jag ringde supporten och angav mitt persnummer. Jag skulle egentligen avbeställa då jag inte trodde att jag skulle hinna få den innan den 31. Men så de att de var skickad och jag fick kollinumret.

Vilket nummer ringde du och var det webborder supporten du pratade med?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Ja nu fick jag Kolli ID också till min Iphone 16GB 3GS vit. JIPPIIIIIIII

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Damir2d du måste uppdatera oss om det verkligen blir det pris de skrivit ut eller om det blir dyrare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Damir2d du måste uppdatera oss om det verkligen blir det pris de skrivit ut eller om det blir dyrare!

hehehe här är priset.

1 Apple iPhone 3G S, Vit 16 GB (Telialåst), Vit Telia Mobil Prata på 24 månader 4 258:-

1 Fraktavgift 99:-

1 Postförskott 139:-
Summa för köpta artiklar 4 496:-

Och alltså prata på telia är 29kr/mån i 24 månader vilket motsvarar ca 600-700kr så en total kostnad är strax över 5000kr vilket är billigt. Man kan ta bort postförskott 139kr men jag ville inte ligga ute med 4500kr i onödan om det skulle dröja med leveransen, men jag återkom självklart.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misr
Kan inte så mycket om format, men ja konverterade nyss ett avsnitt av myggan för att testa.

Konverterade denna: Myggan.avi (180 240kb)
Till denna: Myggan.mp4 (208 298kb)

Är H.264 likadant som mp4 formatet?

Använde mig av ett förinställt alternativ för iPhone konvertering i 4Media.
iPhone H.264 Video (*.mp4)
H.264/MPEG-4 AVC Profile
Optimized for iPhone

Video Size: 480x320
Video Quality: Normal
Audio Quality: Higher
Subtitle: None
Split: No Split

Varför blir den större? :S

njaaa, mp4 är väll inte synonymt med H.264. eller?
äre inte som med avi, att avi kan vara vanligt kodat, o så komprimerat till divs, men är väll fortfarande avi?

nu kör ja ju mac, o då kör ja video vangelist (kanske finns till pc med), filmerna blir i m4v.
konverterade en film med björn gustavsson, 22 Mb var originalet, 9,9 Mb efter konvertering. om ja inte väljer till H.264 då, för då blir den större, men det är ungefär som att konvertera mp3 till annat komprimerat format, dåligt. prövade även att göra om det i visual hub till mp4, o då blev filen 12 Mb. alltså fortfarande mindre

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Hmm...

Får trixa med det där när jag får iPhonen så jag ser om det ser bra ut eller icke...
Går säkert att få filerna mindre och med sämre kvalitet utan att den märks på iphonen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
hehehe här är priset.

1 Apple iPhone 3G S, Vit 16 GB (Telialåst), Vit Telia Mobil Prata på 24 månader 4 258:-

1 Fraktavgift 99:-

1 Postförskott 139:-
Summa för köpta artiklar 4 496:-

Och alltså prata på telia är 29kr/mån i 24 månader vilket motsvarar ca 600-700kr så en total kostnad är strax över 5000kr vilket är billigt. Man kan ta bort postförskott 139kr men jag ville inte ligga ute med 4500kr i onödan om det skulle dröja med leveransen, men jag återkom självklart.

Jag fick faktiskt just en väldigt sen skatteåterbäring så jag börjar bli sugen på att beställa en obunden från Phone House... Men är det någon som kan bekräfta att det går att på egen hand plocka bort telia-låset på en 3Gs?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Du kan ej beställa obunden från Phone house, det är fel på hemsidan.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Du kan ej beställa obunden från Phone house, det är fel på hemsidan.

Hur har du fått reda på detta?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Beställde precis ett incase slider, verkar vara det perfekta skyddet att ha på telefonen i jobbet. Tack för tipset

Har nu använt telefonen med incase slider sen i måndags, det enda jag kan säga är att jag är kanonnöjd! Köpte ett svart skal till min vita telefon, vilket faktiskt ser riktigt bra ut. Kännslan i skalet när man håller i det är riktigt bra, lite gummiaktigt grepp så det är ingen risk att telefonen varken glider ur handen eller fickan. Telefonen känns lite mer rejäl och inte så ömtålig med skalet på, knappar och kontakter är inte heller några problem att komma åt och använda. Passformen är också riktigt bra.

Skalet är helt klart värt varenda krona det kostade!

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Genmah:

Jag la en beställning hos The Phone House på en iPod 3G S 32GB Telialåst UTAN abonnemang (gick jättebra att välja på sidan förut.)

Från orderbekräftelsen online:

http://lurifix.mine.nu/executor/phonehouse.gif

Dagen efter fick jag detta mail från The Phone House:

--------------------------

Hej!

Tyvärr så säljs inte Iphone utan abonnemang, vi kommer därmed att
makulera din beställning.

Du är välkommen att lägga en ny beställning på Iphone+abonnemang.

Pengarna har enbart reserverats och reservationen kommer att hävas i
samband med makuleringen.

Vi beklagar och hoppas att du har överseende.

Telefon kundtjänst 0771-110350
Öppettider: Månd-fre 09.00-18.00

Med Vänliga Hälsningar
The PhoneHouse

--------------------------

Så om det är för "bra för att vara sant", eller i The Phone House's fall bara bra, så ska man inte hoppas för mycket. Mig veterligen är det ganska tvexamt om de ens får annulera en order bara sådär för att "Tyvärr så säljs inte Iphone utan abonnemang". Vadå säljs inte? Det framgick tydligt på sidan med priser och allt att den gick att köpa utan abonnemang till ett "kontantpris". Men men, The Phone House kan suga min..... Har beställt en lur från Telia istället.

Här är en på sida 79 på detta form som fick svar.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
Vit 16GB här med, beställde den 6:e tror jag, brorsan beställde en vit 32GB den 8:e och har fått leveransbekräftelse, men ingen för mig, Halebop kanske inte har fått in speciellt många vita 16GBare?.

Mailade halebop idag ang. detta och dom sa att det är bara svarta modellen som skickats ut och att den vita Iphonen är det inga som fått ut än (något undantag).

Synd synd, men det är bara vänta synd bara man sitter med en omstartande nokia tills jag får den.
3G S 16gb 3/8

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Skumt att dem inte har fått den vita då jag och en till här verkar ha fått våra 16GB vita modeller, vi har fått iallafall Kolli ID idag från The phone house, jag hittar min nu på postens hemsida dock i stockholm men kommer väl på måndag eller tisdag.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Här är en på sida 79 på detta form som fick svar.

Det där är inte samma sak. Han skrev:

"Telialåst UTAN abonnemang (gick jättebra att välja på sidan förut.)"

Alltså inte 0 månader abonnemang, utan inget abonnemang alls.

Kollar du på bilden ser du även att det står:
iPhone blabla, Svart 32GB(Telialåst), Svart

Hade det varit obundet hade det stått:
Svart 32GB (Telialåst), Svart Telia Mobil till vänner Obundet, Nytecknande

Kan som sagt pröva att lägga en beställning, men väntar fortfarande på om det är nån som vet om man kan låsa upp en telialåsning på egen hand på 3Gsen?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Vi har flera på jobbet som har gjort det via ultrasnow, därför beställde jag min, knappast köpa Telia på den utan vill ha TELE2

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Mailade halebop idag ang. detta och dom sa att det är bara svarta modellen som skickats ut och att den vita Iphonen är det inga som fått ut än (något undantag).

Synd synd, men det är bara vänta synd bara man sitter med en omstartande nokia tills jag får den.
3G S 16gb 3/8

Synd. Läste igår om någon på 99.se som fått en vit från halebop. Borde ju komma om nån vecka iaf, känns ju bra märkligt om dom får så många svarta men inga vita.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Vi har flera på jobbet som har gjort det via ultrasnow, därför beställde jag min, knappast köpa Telia på den utan vill ha TELE2

Mjo men är det nån som har gjort det på en 3Gs? Eller är det sak samma?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Skumt att dem inte har fått den vita då jag och en till här verkar ha fått våra 16GB vita modeller, vi har fått iallafall Kolli ID idag från The phone house, jag hittar min nu på postens hemsida dock i stockholm men kommer väl på måndag eller tisdag.

Dom har fått den vita, men inte i närheten lika många kvatiteter som den svarta modellen glömde understryka det!

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4