Vilken Mp3-spelare och vilka hörlurar har bäst ljud?
Alla vill ju ha bra ljud i sina Mp3-spelare. Men många kompromissar o väljer en spelare som har lite sämre ljud till fördel för t.ex storleken eller designen.
Jag tänkte först skaffa en Ipod Nano, men när jag började läsa tester så uppenbarade sig lika många mp3:er som en tropisk snårskog har växter.
Det var flera som var bättre än Nanon rent ljudmässigt.
Som med så mycket annat - ju mer man tar reda på, desto mindre vet man....
Musikälskare som man är så föredrar jag helt klart ljudkvalit'e före allt annat såsom design, pris storlek och vikt.
Efter att ha läst i tidningarna Hifi&Musik o M3:s tester framgår följande:
- Creative Zen Vision:M har bättre ljud än Ipod och vinner ett test i Hifi&Musik (minns ej i vilket nummer av tidningen)
- Men tidningen M3 påstår att ""Irivers spelare" har bättre ljud än Creative Zen Vison:M, men de skriver inte vilka modeller från Iriver (har dock hört att h140d och E10 spelar hänförande o orkar driva lite större lurar till skillnad från Ipod)...
- På hörlursfronten så vinner Sennheisers HD435 i Hifi&Musiks stora hörlurstest.
Men det kanske finns flera hörlurar som låter bättre än 435:an, testet kändes nämligen inte helt 100% eftersom de inte jämförde med bestseller såsom ex Koss Porta Pro..
Min fråga är alltså:
- Vilken Mp3-spelare och vilka hörlurar ska man kombinera ihop för att få fram det bästa bärbara Hifi-ljudet markanden idag har att erbjuda?
Om du inte vet, men själv har riktigt bra ljud i Mp3:n - skriv gärna!