Nån som har erfarenhet av buyuz.com?

Permalänk
Medlem

Hehe läckert...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Verkar till synes inte var dlink originalkort.
Är kanske en noname eller helt enkelt en
vamlig kina-kopia.

För kartong/manual är inte brandad dlink?

Permalänk
Medlem

Kan vara från samma fabrik?

Men om det är en ren piratkopia så är säkert D-Link intresserade av det..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Kan vara från samma fabrik?

Men om det är en ren piratkopia så är säkert D-Link intresserade av det..

skulle nog tro att det mesta kommer från samma fabriker

den kom i påse bara med med en minicd med drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Hmm det hela verkar väldigt märkligt.

Skulle inte få för mig att beställa där

Men skriv gärna om du gjort det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Hmm det hela verkar väldigt märkligt.

Skulle inte få för mig att beställa där

Men skriv gärna om du gjort det

var problem med en grej men fick en ny direkt som funkade så jag har beställt mer prylar därifrån nu

Permalänk
Korsordsguru

Var inne i Gottsunda centrum i Uppsala i förrgår och såg en BuyUz-butik. Tyckte jag kände igen namnet och kom på nu att jag hade läste den här tråden. Någon som har koll på om butiken(butikerna?) säljer till samma priser som på nätet och om de har mycket i lager osv? När jag var där (efter kl. 18) var den stängd tyvärr.

Edit: Kanske t.om. Jerry kan svara på det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det säkert att beställa?
Funderar nämligen på att beställa en memorystick pro dup 1gb för 117kr + dvi till hdmi adapter för 0KR?!

Night

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av index
Är det säkert att beställa?
Funderar nämligen på att beställa en memorystick pro dup 1gb för 117kr + dvi till hdmi adapter för 0KR?!

Night

Jag tycker då det .. har beställt för över 1000kr totalt där o fick fel på en vara som skickades en ny på stört

Gratisprylarna kostar 5 dollar i frakt per vara så det är knappast billigt om man ska ha flera st men enstaka kan man plocka med

Övriga varor är priset inbakat per vara som inte heller kanske är så bra men överlag är det 50-70% billigare än att handla i sverige

Frakten tycks ta 8-14 dagar för mig iaf men då bor jag ju i nordligaste Sverige

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AA
Jag tycker då det .. har beställt för över 1000kr totalt där o fick fel på en vara som skickades en ny på stört

Gratisprylarna kostar 5 dollar i frakt per vara så det är knappast billigt om man ska ha flera st men enstaka kan man plocka med

Övriga varor är priset inbakat per vara som inte heller kanske är så bra men överlag är det 50-70% billigare än att handla i sverige

Frakten tycks ta 8-14 dagar för mig iaf men då bor jag ju i nordligaste Sverige

Tack!

Ska fundera lite :). Det är kanske fake, man vet aldrig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Var inne i Gottsunda centrum i Uppsala i förrgår och såg en BuyUz-butik. Tyckte jag kände igen namnet och kom på nu att jag hade läste den här tråden. Någon som har koll på om butiken(butikerna?) säljer till samma priser som på nätet och om de har mycket i lager osv? När jag var där (efter kl. 18) var den stängd tyvärr.

Edit: Kanske t.om. Jerry kan svara på det?

Håller butiken samma pris som på nätet lär dom ju knappast betala svensk moms/skatt/tull

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AA
Håller butiken samma pris som på nätet lär dom ju knappast betala svensk moms/skatt/tull

Nä det är sant. Ska spana in butiken någon dag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Några fler som köpt? Nu är det ju till och med reklam på swec.. och priserna verkar ju helt okej?

Denna svenelska på sidan gör ett dåligt intryck imo.

Permalänk
Medlem

planerar att köpa lite grejer därifrån bla en mobiltelefon som det görs reklam på här i swec.

Vad tycker ni, ja eller nej ?

Permalänk
Medlem

vad är det för mobiltelefon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AA
vad är det för mobiltelefon?

http://www.buyuz.com/store/True-Dual-GSM-Mobiltelefon-med-Blu...

Permalänk
Medlem

Nu är det iaf slut på det roliga . kul så länge det varade

SKU SKU3387
Antal i lager No items available
Vikt 0.27 kg
Pris: $316.76 kr 2177.88
Inkluderar Moms&Tull $73.10

Permalänk
Avstängd

Jag hade aldrig handlat från denna butik, riktigt jävla oseriös.. Jag avråder alla att göra det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatFish86
Jag hade aldrig handlat från denna butik, riktigt jävla oseriös.. Jag avråder alla att göra det

Varför?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Varför?

För att allt är så jävla oseriöst när det rör detta företag.... Men jag hoppas du handlar och blir blåst, du känns som en bra korkad sate...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatFish86
För att allt är så jävla oseriöst när det rör detta företag.... Men jag hoppas du handlar och blir blåst, du känns som en bra korkad sate...

Du kan väl beskriva vad som nu är så "jävla oseriöst"?

Har du själv några erfarenheter eller gillar du själv bara att kläcka ur dig "jävla oseriösa" inlägg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AA
Nu är det iaf slut på det roliga . kul så länge det varade

SKU SKU3387
Antal i lager No items available
Vikt 0.27 kg
Pris: $316.76 kr 2177.88
Inkluderar Moms&Tull $73.10

Nu finns det "några".
SKU SKU3387
Quantity in stock 500 item(s) available
Weight 0.27 kg
Price: $243.66 kr 1675.28

Visa signatur

EliteKeys

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Du kan väl beskriva vad som nu är så "jävla oseriöst"?

Har du själv några erfarenheter eller gillar du själv bara att kläcka ur dig "jävla oseriösa" inlägg?

Hemsidan, tull, m.m... Dra helveti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatFish86
Hemsidan, tull, m.m... Dra helveti

Jag tycker dom blivit för seriösa nu när dom börjat ta tull/moms direkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Du kan väl beskriva vad som nu är så "jävla oseriöst"?

Har du själv några erfarenheter eller gillar du själv bara att kläcka ur dig "jävla oseriösa" inlägg?

Jag kan ju pilla ner varför jag inte kommer köpa från www.buyuz.com

1) Det låter för bra för att vara sant. Billigt och bra.
Påminner väldigt mycket om www.blew.se om Ni minns den tråden.

2) Nyreggade och/eller inaktiva medlemmar som plötsligt kommer till liv och talar väl om företaget.

Till exempel "AA" som gjorde ett av sina sista inlägg den 2003-09-04. Sedan "återuppstod" han 2007-03-07 igen på sweclockers, fyra år senare för att berätta att han fick sitt paket från buyuz.com
Länk

Det faktum att han aldrig varit någon direkt aktiv medlem tar bort hans trovärdighet för mig.

För att inte tala om "Elvispen" som registrerade sig endast för att tala om buyuz.com är så duktiga.

Sedan uppstår BuyUz Ltd strax efter.

3) Information
Gjorden en "whois lookup" på www.buyuz.com
a) En @yahoo.com mail-adress?
b) Mobilnummret leder ingenstans på Eniro.
c) Postnumret stämmer inte
d) Admin är registrerad i Uppsala, organisationen i Hong Kong, teknikern i USA.

Telefon-nummer om man kollar upp dem på nätet leder ingenstans.
Skall ringa dem imorgon och höra var man kommer någonstans.

Finns ett par Jerry Petterson i Uppsala, men ingen på Villavägen 5.

4) Hemsidan...
Ja, ändrar man språk så betyder det inte att texten alltid ändras. Visa stavfel. I menyn visas "HI-FI" produkterna med svensk text oavsett.

Att ändra texten till valfritt språk är nog inget svårt med ett skript.
Produktinformation är bara att klippa och klistra.

Det faktum att ändringar kommer efter att medlemmar påpekat dem.
Telefonummret på hemsidan leder heller ingenstans på Eniro.

Det faktum att det påminner om en hemmagjord hemsida gjord av en 15-åring, ger inte många pluspoäng till att det skulle vara ett seriöst företag.

Finns inga bilder på de anställda eller någonting som kan kopplas till en person.

5) Supporten
Blocket annons står det "Telefontid vardagar 07.00-12.00".

hemsidan står det "Mellan Klockan 07.00-11.00"

Slutsats: Alla dessa smågrejerna får företaget att framstå som väldigt oseriöst. Jag skulle verkligen inte våga handla från det där företaget förrän jag sett fler kontaktuppgifter och information om företaget.

Dessutom är priserna såpass pressade idag och jag är nöjd med mina nuvarande leverantörer.

Edit: För att inte tala om vad de kommit fram till på cint.se
http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=59659

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BuyUz Ltd
Hej det här är Jerry från BuyUz, inte Elvispen (men tack för din support)

Jag var ute och sökte lite på BuyUz och hittade detta forum
...
www.BuyUz.com

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AA
Fick svar imorse så jag är helnöjd iaf

En ny är nu skickad med Flyg, med tracking Nr RR434420881CN som kan kollas på postens hemsida när paketet har anlänt till Sverige. Vi är ledsna för det som hänt.
BuyUz
Jerry

Verkar som att han blandat ihop vilket konto han var inloggad med? ^^
Någon admin som kan bekräfta om AA, Elvispen och BuyUz Ltd har samma IP-adress? Vore intressant att veta om det verkligen är samma person som gjort patetisk smygreklam för sitt företag på forumet.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Verkar som att han blandat ihop vilket konto han var inloggad med? ^^
Någon admin som kan bekräfta om AA, Elvispen och BuyUz Ltd har samma IP-adress? Vore intressant att veta om det verkligen är samma person som gjort patetisk smygreklam för sitt företag på forumet.

Det är snarare så att han klistrade in vad han fick för svar.
Men ändock skulle det vara intressant att se varifrån kontona IP-adresser härstammar. Såvida han inte använt en anonym proxy.

Permalänk
Medlem

Jag är Elvispen och BuyUz Ltd

BuyUz
Jerry

Permalänk

Haha den här tråden blir bara bättre och bättre.

Åh nej! Mitt senaste inlägg var 2003-03-21, JAG måste vara Elvispen och BuyUz Ltd, och AA.

Permalänk
Medlem

stackare . nu kommer du bli mobbad :/