Permalänk
Medlem

Bästa skrivaren under 1000kr?

Hejsan, vilken skrivare är den bästa för under 1000kr? helst bra fotoutskrifter!
Ska finnas i Sthlm och köpas i butik!
/Dennis

Visa signatur

Stationär: R9 5900X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 14 Pro

Permalänk
Avstängd

Beror sig väl på, Canon har billigt bläck både i original och i piratpatroner (mycket billigare i piratversionerna dock.) men om du tar en Epson kan du ju skaffa ett sådant kit med slangar och bläckflaskor utanför som drar ner kostnaden ännu mer.

Generellt är ju dock utskrifterna från en skrivare dyrare än om du beställer dem "framkallade" någonstans, och eventuellt är kvaliten sämre, så ett alternativ är ju att ta en laserskrivare och då har lexmark en för 6-700kr på bl.a. dustin.

Men typ Canon Pixma 5200 får du väl för under 1000kr, färgpatronerna landar på 95-105 kr eller så i originalversion men om du beställer från exempelvis svp.co.uk tror jag du får en piratpatron för runt 25kr och den rymmer dessutom 30% mer, skall vara bra kvalite på dessa med.
Piratpatronerna jag har beställt från ITEA sög, ink-club kan jag inte uttala mig om.

Ett slangkit till en Epson kostar väl en bit över en tusing, i sverige såg jag ett med grym kvalite för 1700kr, då får du ju med flaskor med en hel del bläck men om det är aktuellt för dig vet jag inte =P

Kollade lite på toms hardware innan o råkade finna:
http://www.tomshardware.com/2007/02/02/color_laser_printers_2...

Blir ju bra mycket schysstare driftekonomi med en laser iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Beror sig väl på, Canon har billigt bläck både i original och i piratpatroner (mycket billigare i piratversionerna dock.) men om du tar en Epson kan du ju skaffa ett sådant kit med slangar och bläckflaskor utanför som drar ner kostnaden ännu mer.

Generellt är ju dock utskrifterna från en skrivare dyrare än om du beställer dem "framkallade" någonstans, och eventuellt är kvaliten sämre, så ett alternativ är ju att ta en laserskrivare och då har lexmark en för 6-700kr på bl.a. dustin.

Men typ Canon Pixma 5200 får du väl för under 1000kr, färgpatronerna landar på 95-105 kr eller så i originalversion men om du beställer från exempelvis svp.co.uk tror jag du får en piratpatron för runt 25kr och den rymmer dessutom 30% mer, skall vara bra kvalite på dessa med.
Piratpatronerna jag har beställt från ITEA sög, ink-club kan jag inte uttala mig om.

Ett slangkit till en Epson kostar väl en bit över en tusing, i sverige såg jag ett med grym kvalite för 1700kr, då får du ju med flaskor med en hel del bläck men om det är aktuellt för dig vet jag inte =P

Kollade lite på toms hardware innan o råkade finna:
http://www.tomshardware.com/2007/02/02/color_laser_printers_2...

Blir ju bra mycket schysstare driftekonomi med en laser iaf.

Tack för att du tog dig tid att svara, men en laserskrivare är uteslutet om det inte finns i samma storlek som en bläckskrivare + att jag vill kunna skriva ut bilder till skolarbeten i färg då det inte finns färgskrivare i skolan, ser mer proffsigt ut

Så, helst bläck om det inte finns en überbillig och liten färglaser under 1000kr men det tror jag knappast?

/Dennis

Visa signatur

Stationär: R9 5900X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 14 Pro

Permalänk
Avstängd

Canon Pixma 5200 och random Epson typ den som heter 3200 något är ju bläckstråleskrivare.