kan ej installera vista !! hjälp

Permalänk

kan ej installera vista !! hjälp

hej när jag ska installera vista fullinstall (inget annat oprativsystem)

sätter i skivan när den installera sen så kommer detta felet
Felkod 0x8007045d

och jag har ingen dvd rom spelare men dvd brännare ska väl gå??

Permalänk
Medlem

Hej, ett bloginlägg jag hittade http://blogs.axosoft.com/hamids/archive/2006/11/19/2786.aspx verkar indikera att när du brände din Vista-skiva så använde du en för hög hastighet. Microsoft tycker tydligen att Vista-skivor ska brännas med högst 2x.

Skulle det vara så att du köpt Vista i butik och inte laddat ned det från MSDN så är det kanske fel på skivan. I så fall är det nog bättre att vända sig till Microsofts support, fast det är klart, enligt de rapporter jag sett på nätet så har de inte riktigt full koll på vad de ska göra om det är problem med Vista.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

jag har köpt vista inte laddat ner
och en sak till om man köper home premium ska man inte så få med båda 32bit och 64bit jag fick bara en dvd skiva som står 32bit

köpte fullver som kostade ca 2900kr

Permalänk
Medlem

Du är säker på att du inte köpte OEM? Isf ska man tydligen bara få ena versionen.

Om det inte var att skivan är felbränd (vilket jag tvivlar på att en pressad skiva är) så är det nog att ringa MS support som gäller.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

konstigt köpte Microsoft Windows Vista Home Premium - Svensk (Retail) (DVD)

fick med brukanvisningar och sånt
men bara en dvd skiva med 32bitar

här står lite :

http://www.microsoft.com/sverige/windows/products/windowsvist...

kolla längst ner så står det så här :

64-bitars DVD-skiva

Om du har köpt en detaljhandelsversion av Windows Vista Home Basic, Home Premium eller Business och vill ha en 64-bitarsprogramskiva att installera på datorn kan du gå till Windows Vista-webbplatsen där du hittar information om hur du beställer skivan. 64-bitarsskivan medföljer i förpackningen om du köper Windows Vista Ultimate.

stämmer detta??

Permalänk
Medlem

ja,

man måste beställa 64-bit skivan separat och betala ca 115kr för frakten på den.

Permalänk

helt sjukt men hur ska jag göra med skivan den funkar ej jag gjorde en kopia av den då funkade det att installera :S