Ny vista key ja eller nej??

Permalänk

Ny vista key ja eller nej??

hej ska byta moderkort och cpu och ramminne snart och undrar då vad vista gör behöver jag köpa en ny nyckel (Key) har ej OEM har fullver

snälla svara så jag vet 100%

tack

Permalänk
Avstängd

Tror du måste köpa nytt.

Fan va sugigt.

Du har köpt en produkt och betalat för den engång, sen måste du betala för samma produkt igen?

Snacka om lurad.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk

är det vakligen sant ?? :S har ju bara vista på en data än då hela tiden ?! :S

Permalänk
Medlem

Om du inte har en OEM-version ska det väl inte vara någon fara.

Permalänk

är det sant ?? har inte OEM har köpt Fullversion av vista home premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av supergamer
är det sant ?? har inte OEM har köpt Fullversion av vista home premium

Du kan ha det på vilken burk som helst, men får endast användas på en enda burk samtidigt.

Permalänk

ok bra tack för dom snabba svaren hoppas att du har rätt magnusL

Permalänk
Medlem

Nej du behöver inte köpa en ny key.

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Även om du skulle haft OEM tror jag att du skulle kunna ringa till microsoft och få en ny nyckel

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk

När man som Fred Flinta lever kvar i stenåldern och inte vet vad man snackar om så är det bättre att inte skriva alls... Vid ett byte av moderkort som trådskaparen har tänkt att göra så måste han ta kontakt med microsoft för att kunna aktivera sin produkt igen. Det är enkelt med ett telefonsamtal där man får svara på några frågor och sedan får man en ny produktnyckel.

Jag har gjort detta ett antal gånger men jag sitter ju med fullversionen, hur det fungerar med OEM versionerna vet jag inte men är det någon som har aktiverat sin OEM version av Vista fler än en gång så kan dom ju skriva det här.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Avstängd

Det är väl inte deras angelägenhet om jag byter moderkort på min dator heller?
Ska väl fan inte behöva ringa dem, orka.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk

Bra då ska jag beställa moderkortet och ramminne + Cpu
som ni säger nu så ska det inte va några problem
bara att ringa microsoft annars då?

tack för att ni finns!! som vet hur det går till !!

MVH supergamer

Permalänk
Medlem

Som xplane sa så måste du ringa microsoft. Jag gjorde det själv för 3 dagar sen. Fast då handlade det om ngt så dumt som att: ändra en inställning i BIOS kan betyda att du har bytt/uppgraderat till ny hårdvara.
Tex, kan en BIOS update som resetar dina tidigare inställningar i BIOS leda till att Vista tror att du bytt hårdvara.

I mitt fall handlade det om IDE läge till AHCI läge, vilket gjorde att vista trodde att jag satte in nya SATA diskar.

Permalänk
Medlem

Jag har OEM och skulle flytta den till nytt moderkort, minne och grafikkort, ringde bara Microsoft och fick en aktiveringskod, inga problem. Använder ju bar den på en dator.

Visa signatur

Trasig -->DELL XPS1530

Permalänk
Medlem

Har för mig att vid köpe av ny processor eller moderkort så gills det som en ny dator enligt Microsoft. Har även hänt att den trott det när man uppgraderat grafikkortet, fast då är det bara att ringa så går det bra. Fast det är då om man har OEM. Om man har fullversionen kan man installera det ****** gånger om ^^ (sålänge det e på en dator)

Permalänk

en OEM version installed på en ny dator, om du byter hårddisk och moderkort så måste du ringa in till microsoft om du inte skaffar en exakt lika dan moderkorts modell

Visa signatur

CPU: Intel Core2Duo E6600 2,4 | Minne: 2048MB DDR2-PC6400 | Hårddisk: 2x 320GB + 250GB sata2 + extern 200GB IDE | Brännare: Samsung DVD-brännare SH-S183A SATA Black OEM | Moderkort: Gigabyte GA-965P-DS4 i965 ATX | Grafikkort: GF 7900GS | TvKort: Winfast PVR 2000 | Nätagg: 600W iPower Extreme Edition