Permalänk
Medlem

Thinkpad-gångjärn!

Okej, så här ligger det till... Min skoldator är paj. Garanti finns, men inte på det som har pajat. Googleade runt lite, och hittade tillslut vilken del jag antagligen behöver.
Jag har en Thinkpad R50e 1834-J9G. Delen jag tror att jag behöver är "13N5176".
GÅNGJÄRN: http://faceit.se/pics/hinge.jpg

(Man ser rätt dåligt, men det överexponerade är brytningen)

Historian jag drog för en kompis ser ut såhär:
"Jag lämnade in den för typ byte av tangentbord. När jag fick tillbaka den fattades det skruvar. Sa till datoransvarig, men han sa att vi tar det i nästa kontroll.
Gångjärnen blev sämre och sämre och tillslut fick jag honom att kolla på den, men de bytte aldrig gågnjärn, och det medförde att skärmen ramlade ner om den inte stod rakt upp... Idag gick ena gångjärnet av. Och det är förmodligen för att skärmen har ramlat så många gånger..."

Maxbudget är 300-400:-.
Det jag vill ha tag i är en svensk återförsäljare, men det kan också gå bra med en utländsk, så som,
http://www.acsoutlet.com/13N5176-ThinkPad.aspx kan fungera. Skall ringa Lenovo imorgon och se om det är den delen jag behöver.

Skolan ville ha 3000:- för att laga det, och det känns ju lite väl overkill...

// Alexander

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://www-134.ibm.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisp...
Om det nu är det gångjärnet, så fanns den där. Rätt skönt att komma undan så billigt.
Sök på 13N5176. 137:- kostar det.

Blir till att beställa efter att jag har snackat med Lenovo.

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem

Måste vara något billighetsrekord från ibm/lenovo. Allt brukar kosta som knark när man ska ha original.

Permalänk
Medlem

100 kronor för frakt visserligen, men det är inga pengar... Jag är bara rätt glad att jag kom undan så billigt.

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem

Så sjukt billigt!
Ett vanligt Intel miniPCI-wlankort kostar runt 300kr nytt här i sverige. Ett HP-brandat Intel miniPCI-wlankort (exakt likadant, fast med nån ändrad bokstav i firmware) kostar sådär 1600kr. Underbart.

Köp på dig ett gäng nu!

Undrar vad det skulle kosta att köpa alla reservdelar löst från Lenovo och bygga ihop en laptop. Skulle man klara sig med 100k eller behövs det mer?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Ackelind: haha! Så sant!
Trådskaparen: Jag föreslår definitivt att du tar strid mot skolan om dethär. Om det efter service saknas skruvar och du tom påtalar det så skall de givetvis åtgärda felet!
Om du akut måste ha den data som ligger på hårddisken så antar jag att dina skolkamrater har datorer av samma modell, och i så fall är det ju en extremt smal sak att trycka i din hårddisk i en kamrats dator och kopiera över dina filer.

Visst, reservdelen var inte dyr men av principiella skäl anser jag att dethär är en fight som är värd att tas, förutsatt att din historia inte är påhittad då.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Kan uppdatera.
Jag har läst igenom garantidokumenten, och det som har gått sönder går inte på garantin. Historian är inte påhittad, och han har haft fler som har pajat på samma sätt. Eftersom att den var "lagad" och sånt förra gången den var inne kan jag inte bevisa att jag inte har gjort sönder den eller tagit ut skruvar (vilket jag givetvis inte har gjort...).

Snackade med skolan idag, och det skulle kosta 2k att lämna in datorn och få den bytt. Men han gick också med på att jag skall byta själv. Dessutom fick jag en lånedator jag får ha så länge jag behöver. Så nu har jag två thinkpads hemma

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE