SweClockers klassiska musmattor återvänder!
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Homerjs:

23GTR i Norrköping, ca 25k om jag inte minns fel

låter bra det, då blir det en sådan inom närmsta åren

Permalänk
Avstängd

Kan väl också dela med mig av mina som jag har ägt under 2 år.

Permalänk
Medlem

Tänkte ska lägga in nyaste tillskottet i garaget

En 1302a från 71 tyvärr körd motor men ska med lite tur bli klar lagom till våren

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

http://i.imgur.com/z7e5QfCl.jpg

En 1302a från 71 tyvärr körd motor men ska med lite tur bli klar lagom till våren

Damn!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

Ofast är volvo eller audi lite mer praktiska än en GT-R samt att månadskostnaden ligger sjukt mycket lägre.

Detta beror väl dock lite på vilken typ av audi/volvo man köper?
Finns ju sportbilar där med menar jag.
Men jag vet inte.. en gtr är ju en gtr liksom

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noobenu:

Detta beror väl dock lite på vilken typ av audi/volvo man köper?
Finns ju sportbilar där med menar jag.
Men jag vet inte.. en gtr är ju en gtr liksom

Nja, i viss mån håller jag med dig. En GTR är ju sjukt billig både till inköp och totalkostnad jämfört med de flesta bilar inom samma klass och dessutom väldigt bra på alla sätt och vis, i sin klass. Men för de flesta är det inte alls realistiskt att köpa en GTR (eller någon dyrare sportbil) trots att det för samma personer är normalt att köpa en kombi för typ samma pengar. En del har kanske behov av att frakta mer än en passagerare exempelvis, kanske till och med med bagage, och andra kanske vill kunna pendla bekvämt snarare än stenhårt liksom. Sett till totalkostnaden så är det också milsvid skillnad mellan en GTR och exempelvis en XC70 och bara för att man har en halv mille att lägga på en bil betyder inte det att man gärna lägger flera tusenlappar extra i månaden på skatt, försäkring, bränsle och så.

En GTR är sjukt opraktisk och har egentligen bara ett ställe där den är bra: På banan. Alla övriga dagar när man inte kör på bana så är det en helt idiotisk bil att ha i vardagen liksom. Trång, obekväm, ansträngande (om än rolig) att köra, obefintligt baksäte, litet bagage, svindyr på alla sätt och vis.

Jag menar, jag hade jättegärna haft en förstås men då hade det krävts en helt annan ekonomi och en annan bil att ha till vardags. GTR är ju en leksak, som kostar närmare miljonen plus ett antal tusenlappar i månaden, och det är en ganska dyr leksak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Jag fattar inte varför vissa billar inte rostar medan andra rostar framför ögonen på en. Hade en Volvo 850 som jag pedantskötte, tvättade ofta, vaxade ett par gånger om året osv. Fick ändå rost på skärmar osv efter ca 2 år från att jag köpte den. Om det är nått jag vägrar är att köra rostig bil. Lagade första året, sen sålde jag den då jag inte skulle orkat laga rosten igen när den kom tillbaka.

EDit: Jag fattar såklart hur rost uppkommer. Tycker bara att vissa verkar ha enormt tur med sina bilar. Varmgarage kanske?

Du får ju komma ihåg att du bor i Stockholm där de vägsaltar stup i kvarten. Annars får du satsa på att köpa en bil med aluminiumkaross som inte kan rosta.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X// Asrock 7900XTX// Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Nja, i viss mån håller jag med dig. En GTR är ju sjukt billig både till inköp och totalkostnad jämfört med de flesta bilar inom samma klass och dessutom väldigt bra på alla sätt och vis, i sin klass. Men för de flesta är det inte alls realistiskt att köpa en GTR (eller någon dyrare sportbil) trots att det för samma personer är normalt att köpa en kombi för typ samma pengar. En del har kanske behov av att frakta mer än en passagerare exempelvis, kanske till och med med bagage, och andra kanske vill kunna pendla bekvämt snarare än stenhårt liksom. Sett till totalkostnaden så är det också milsvid skillnad mellan en GTR och exempelvis en XC70 och bara för att man har en halv mille att lägga på en bil betyder inte det att man gärna lägger flera tusenlappar extra i månaden på skatt, försäkring, bränsle och så.

En GTR är sjukt opraktisk och har egentligen bara ett ställe där den är bra: På banan. Alla övriga dagar när man inte kör på bana så är det en helt idiotisk bil att ha i vardagen liksom. Trång, obekväm, ansträngande (om än rolig) att köra, obefintligt baksäte, litet bagage, svindyr på alla sätt och vis.

Jag menar, jag hade jättegärna haft en förstås men då hade det krävts en helt annan ekonomi och en annan bil att ha till vardags. GTR är ju en leksak, som kostar närmare miljonen plus ett antal tusenlappar i månaden, och det är en ganska dyr leksak.

Jag tänkte mer på t.ex audi r8 eller volvo polestar bilarna. Men visst de kanske inte ligger i samma klass alls.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noobenu:

Jag tänkte mer på t.ex audi r8 eller volvo polestar bilarna. Men visst de kanske inte ligger i samma klass alls.

Jo, R8 är förstås något annat. Det man betalar för där jämfört med en GTR är förfiningen i detaljerna, ungefär som brukar vara orsaken att man köper en Audi över en Nissan i de flesta fall. Det är ju det som är Audis paradgren liksom. Sen är ju R8 mer av en superbil än GTR på flera sätt, vilket förstås avspeglas i priset. Sen betalar man förstås mycket för prestigen på denna nivån och där ligger ju Audi ganska mycket bättre till än Nissan i alla fall.

Polestar är ju trimning av en vanlig bil vilket inte är alls samma sak, dels så är de inte jämförbara med en ren sportbil när det gäller prestanda men de är också väldigt mycket mer praktiska i vardagen. Sportbils- (men inte superbils-) prestanda som funkar till vardags, som en M5 eller E63 AMG eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, R8 är förstås något annat. Det man betalar för där jämfört med en GTR är förfiningen i detaljerna, ungefär som brukar vara orsaken att man köper en Audi över en Nissan i de flesta fall. Det är ju det som är Audis paradgren liksom. Sen är ju R8 mer av en superbil än GTR på flera sätt, vilket förstås avspeglas i priset. Sen betalar man förstås mycket för prestigen på denna nivån och där ligger ju Audi ganska mycket bättre till än Nissan i alla fall.

Polestar är ju trimning av en vanlig bil vilket inte är alls samma sak, dels så är de inte jämförbara med en ren sportbil när det gäller prestanda men de är också väldigt mycket mer praktiska i vardagen. Sportbils- (men inte superbils-) prestanda som funkar till vardags, som en M5 eller E63 AMG eller så.

Ja okej. Allting är relevant egentligen, finns ju GTR nismo, r8 v10+ osv osv..
Satt och kollade på en ny r8 nu och de låg ju på 1.5 miljoner ny. Trodde jag inte! Men det är ändå relativt billigt för en ny superbil.

Permalänk

Kör en Audi s8 till vardags och har en lite trimmad M5 3.8 som lekis

Sorry för lite stora bilder.

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Medlem

@MixeR_staveN:
Har du nå mer info om den bmw:n? Hästkrafter och årsmodell och sånt. Ser riktigt sjysst ut.

Visa signatur

Dator: Skit

Permalänk
Skrivet av Lazidge:

@MixeR_staveN:
Har du nå mer info om den bmw:n? Hästkrafter och årsmodell och sånt. Ser riktigt sjysst ut.

Tackar

Det är en -92, 3.8L sexa med lite sugtrim på:
Vipec v88 styrsystem
3.5" rostfritt med racecat
Öppna trattar med förgasarfilter "itg"
Vag tändspolar
m.m..

383hk/414nm på E85 som ger ett riktigt fint register i en sån stor sugsexa

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MixeR_staveN:

Tackar

Det är en -92, 3.8L sexa med lite sugtrim på:
Vipec v88 styrsystem
3.5" rostfritt med racecat
Öppna trattar med förgasarfilter "itg"
Vag tändspolar
m.m..

383hk/414nm på E85 som ger ett riktigt fint register i en sån stor sugsexa

Otroligt. Helt otroligt. Hur många mil har den gått?
Sen räcker det med offtopic för min del.

Visa signatur

Dator: Skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Jag fattar inte varför vissa billar inte rostar medan andra rostar framför ögonen på en. Hade en Volvo 850 som jag pedantskötte, tvättade ofta, vaxade ett par gånger om året osv. Fick ändå rost på skärmar osv efter ca 2 år från att jag köpte den. Om det är nått jag vägrar är att köra rostig bil. Lagade första året, sen sålde jag den då jag inte skulle orkat laga rosten igen när den kom tillbaka.

EDit: Jag fattar såklart hur rost uppkommer. Tycker bara att vissa verkar ha enormt tur med sina bilar. Varmgarage kanske?

Eller bor man där dom inte saltar vägarna Så jäkla skönt att slippa rosten. Speciellt när man ska meka med bilen

Permalänk
Medlem

BMW X4 M-Sport helt underbar i detta snöväder.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Föredetting

Putsade lite på liket idag. Börjar bli säljdags.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Hämtar min nya BMW 118d med m paket och hifi ljudsystem på söndag! uppgraderar från en mini 2013. Blev en vit fast med 17 tum fälgar istället för komfort, samt fulla led strålkastare fram.

Bmwmpkt

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

http://i.imgur.com/z7e5QfCl.jpg

Pendlar bil ? Tuff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Pendlar bil ? Tuff

Njää tyvärr så används den på tok för lite då jag har förmånlig =/

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

http://i.imgur.com/rVq6KXa.jpg

Den ser ju dock rätt fräsch ut!
Är riktigt svårt att hitta fina 205 GTI numera.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Smutta blicken...

nästan perfekt bil om det skall kosta så lite som möjligt dock.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Skojar du? Det där är tamejfan en klassiker! Inget man springer å säljer, renovera och spara! Hade en likadan när jag var 18, helt magisk...

Permalänk
Medlem

Kul att det finns lite bil intresse här på SweC
Min lilla kärra jag rullar dagligen med.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Kul att det finns lite bil intresse här på SweC
Min lilla kärra jag rullar dagligen med.

http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Merlinen/Audi%20TT%20Rs/4_edit_zpsoerskvct.jpg

Snygg färg. Hur ser den ut utan filter/efterbehandling?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Flutters:

Den ser ju dock rätt fräsch ut!
Är riktigt svårt att hitta fina 205 GTI numera.

Den är helt okej. Inte riktigt så fin som jag vill ha den, och skulle behöva jobba lite på karossen, och det är inte mitt område.

Skrivet av anderjo4:

Skojar du? Det där är tamejfan en klassiker! Inget man springer å säljer, renovera och spara! Hade en likadan när jag var 18, helt magisk...

Den är precis renoverad, förutom karossen. Framvagnen är helt ny, motorn är bytt till en fräsch, men karossen är det som gör saken lite sämre. Har en till som ägts sedan ny av en gammal tant, en -88 utan taklucka. Alla klistermärken under motorhuven sitter kvar, och en sån grej som att originalstereon sitter i... Den karossen är helt rostfri och har inte en skråma - enda bekymret är att den är röd, och har klarlacksläpp från helvetet, blir omlackering på den. Har även nya spindlar, länkarmar, bakaxel, framvagnsbrygga och lite sådana småsaker, lägger krutet på den istället.

EDIT: Bonusalbum på bilen: http://imgur.com/a/aqlN0

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

335i Touring, snart dags för byte dock. Lutar åt en m135i den här gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Snygg färg. Hur ser den ut utan filter/efterbehandling?

Skickades från m.sweclockers.com

Typ samma, gammal bild (andra fälgar och andra backspegelkåpor) och skitig bil på detta kort.

http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Merlinen/Audi%20TT%2...

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Senaste tillskottet.. Synd bara att nån av föregående ägare fuskat nåt så kopiöst med lackering m.m..
bort med kjolar, speglar, vinge, spoilers o på med GT Originalpaket, Ner på backen och på med nybeställda Mito KX 18" tillsammans med 205/35 däck..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | Kingston 1Tb M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas Scale |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Min rat-folka från -72 har gjorts körklar inför sommaren