Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Micke, han gjorde min gaddning på ryggen så det var ett säkert kort.

Alright

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Inte så långt kvar till 14:e juli nu när jag ska göra min första :>

Vad tror ni om detta motiv:
http://img4.imageshack.us/img4/2894/huginmunin.jpg

Fast i denna stil:
http://img4.imageshack.us/img4/5721/huginmunin3.jpg

Anledningen till att jag ska göra Hugin och Munin är:

"In Norse mythology, Huginn and Muninn travel the world bearing news and information they have collected to Odin. Huginn is "thought" and Muninn is "memory."

"I always fear that Thought may not wing his way home, but my fear for Memory is greater."

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Inte så långt kvar till 14:e juli nu när jag ska göra min första :>

Vad tror ni om detta motiv:
http://img4.imageshack.us/img4/2894/huginmunin.jpg

Fast i denna stil:
http://img4.imageshack.us/img4/5721/huginmunin3.jpg

Anledningen till att jag ska göra Hugin och Munin är:

"In Norse mythology, Huginn and Muninn travel the world bearing news and information they have collected to Odin. Huginn is "thought" and Muninn is "memory."

"I always fear that Thought may not wing his way home, but my fear for Memory is greater."

Coolt!
Det blir nog sketasnyggt.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Var idag till nora för bokning och lite snack om en japansk 3/4 sleave som ska påbörjas den 4/8.

Permalänk

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
TEXT

B&G med de olika flaggorna kan bli coolt, går ju att kombinera ihop med stjärntecknet men kan vara kul att ta något lite personligare Skorpioner är jädra tuffa dock.

Placering tänker jag inte rekommendera då det är så personligt.

Som grabb kommer man enkelt undan med gaddningar då man bara kan kasta på sig en långärmad skjorta på jobbet.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
B&G med de olika flaggorna kan bli coolt, går ju att kombinera ihop med stjärntecknet men kan vara kul att ta något lite personligare Skorpioner är jädra tuffa dock.

Placering tänker jag inte rekommendera då det är så personligt.

Som grabb kommer man enkelt undan med gaddningar då man bara kan kasta på sig en långärmad skjorta på jobbet.

för att låta helt noobig men vad är B&G?

ok man kanske kan kombinera svenska och italienska flaggan och skriva mitt namna under? eller på typ ett band eller mitt i lite snyggt? <-- detta alternativet låter kanske mest intressant eller personligt... har också tänkt på mina syskons namn men det kan ju ändras sånt :S.

skorpionen kan man ju ta senare om man nu vill ha en tatuering till...

du vet inte nån sida där man kan kolla på skorpion tatueringar? för när jag söker på google får jag typ upp massa sidor men man måste betala för att få se dom :S...

jo det med jobbet är ju sant. hur är det med tatueringar kan dom bli konstigt utdragna eller nåt med tanke på att jag är lite överviktig och nu säg skulle träna bort allt / motionera...

haha när du har besvarat mina första frågor kommer det alltid fler ;). tackar för svaren än så länge :). kanske på vaden för den biten gillar jag mest på min kropp...

Permalänk
Medlem

B&G= black and grey

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Citat:

B&G= black and grey

aha ok tack

Permalänk
Medlem
Citat:

tja jag är lite små sugen att skaffa en tautering men jag behöver hjälp har funderat lite på olika saker...

antigen mitt namn (Dino Italo Delaude) ehter andersson men det bara förstör... lite tråkigt kanske? sorterat första namn, andra namn, efternamn

som ni säkert förstår så är jag halvitalienare och det hade varit tufft om man fick det bra ihop att ha både falggorna gå över ifrån den ena till den andra. kan ju bli lite häftigt?

eller så kan jag ju tatuera in skärntecknet har skorpion det kan man ju få till jävligt snyggt tror jag.

sen så vet jag inte placeringar över kroppen hellst kanske på ett ställe där man kan visa den om man vill eller inte när man inte vill visa den... t.ex. har det ju blivit diskussioner om man har nåt väldigt synligt när man söker jobb?

jag vet att det bästa kanske är att prata med tatueraren. vet inte om jag vill ha svartvita tatueringar eller i färg med.

notera att jag diskuterar första tatueringen här.

Nu kanske jag är helt ute och cyklar iochmed att jag inte kan särskilt mycket om tatueringar, men bör inte flaggor vara i färg om någon specifik ska symboliseras då bara färgerna skiljer på flera länders flaggor. Kan även vara jag som missförstog vilken tatuering du funderade på angående färg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luring
Nu kanske jag är helt ute och cyklar iochmed att jag inte kan särskilt mycket om tatueringar, men bör inte flaggor vara i färg om någon specifik ska symboliseras då bara färgerna skiljer på flera länders flaggor. Kan även vara jag som missförstog vilken tatuering du funderade på angående färg

förstår vad du menar...

Permalänk
Medlem

sådärja då var första sittningen på min halvsleave klar, får se om jag orkar fixa fram bilder senare. Men ser jääävligt lovande ut faktiskt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

för att låta helt noobig men vad är B&G?

ok man kanske kan kombinera svenska och italienska flaggan och skriva mitt namna under? eller på typ ett band eller mitt i lite snyggt? <-- detta alternativet låter kanske mest intressant eller personligt... har också tänkt på mina syskons namn men det kan ju ändras sånt :S.

skorpionen kan man ju ta senare om man nu vill ha en tatuering till...

du vet inte nån sida där man kan kolla på skorpion tatueringar? för när jag söker på google får jag typ upp massa sidor men man måste betala för att få se dom :S...

jo det med jobbet är ju sant. hur är det med tatueringar kan dom bli konstigt utdragna eller nåt med tanke på att jag är lite överviktig och nu säg skulle träna bort allt / motionera...

haha när du har besvarat mina första frågor kommer det alltid fler ;). tackar för svaren än så länge :). kanske på vaden för den biten gillar jag mest på min kropp...

www.gaddad.se
http://bmeink.com/index.html
http://browse.deviantart.com/?order=24

är bara några bra sidor att titta runt på efter motiv

Vet inte vad jag tänkte på när jag sa B&G flaggor, skulle nog bli svårt ja då flaggorna definieras av dess färger.

EDIT:

Skulle starkt rekommendera dig att ta kontakt med en tatuerare och tala med han / hon om de frågor du har gällandes din kommande tatuering. De är oftast otroligt hjälpsamma så länge man ser till att kolla så de har tid att prata.

Citat:

sådärja då var första sittningen på min halvsleave klar, får se om jag orkar fixa fram bilder senare. Men ser jääävligt lovande ut faktiskt

Nice, har själv tid den 17:e

Bilder vore grymt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Funderar på att göra min tredje tatuering i sommar, en crazy idé är att göra en mindre - - på insidan av förhuden, kommer detta att funka? Jag och mina vänner har spekulerat lite om smärtan och jag tror inte det gör mer ont än min tattuering på insidan av läppen och kanske till och med dom som har på vanliga ställen eftersom förhuden brukar vara rätt tålig. Jag vill alltså att den ska synas när man drar ner förhuden.

Polaren som är tattuerare har tatuererat sig på kuken och det ska väl inte vara några större problem som jag förstod. Ollonet känns som off limits dock.

Kan väl lägga upp det gaddningarna jag har.
WIP, ska fyllas i mer färg, bakgrund m.m.:

sen min gamla på armen:

Gjorda av polaren som har en studio i Kärrtorp i Stockholm.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Kärrtorp är ju fan min hood.. finns väl fan inga tattuerare här om de inte ligger duktigt kamoflerade?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är rätt nyöppnad studio. Dock ligger den lite dolt. http://www.thinkthruink.com/

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

det var som fan, 200 meter från min ytterdörr. inte illa

Visa signatur

Permalänk

Upp med bilder nu nidas, jag är nyfiken...

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobamatics
Upp med bilder nu nidas, jag är nyfiken...

Just for you.

Dock obehagligt dålig bild, samt att alla sårskorpor håller på att lossna, så ser mindre bra ut men wtf.

http://www.rtfm.st/DSCI0017.JPG

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Just for you.

Dock obehagligt dålig bild, samt att alla sårskorpor håller på att lossna, så ser mindre bra ut men wtf.

Den blir bra du den där Gilla ansiktsuttrycket på gubben också!

Permalänk
Medlem

Känns onödigt att starta ny tråd för min fråga

Nån som vet nån bra studio i Malmö eller närheten av Malmö?
Måste göra två cover-ups på mina nuvarande tatueringar, och jag vill få tid bokad så snart som möjligt, stått ut med dessa gräsliga ursäkter till tatueringar i 4 år

Tackar för svaren på förhand!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Kan väl bara rekomendera old bones (http://www.tattooworldmalmo.com/), men de har väl alltid långa väntetider

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Känns onödigt att starta ny tråd för min fråga

Nån som vet nån bra studio i Malmö eller närheten av Malmö?
Måste göra två cover-ups på mina nuvarande tatueringar, och jag vill få tid bokad så snart som möjligt, stått ut med dessa gräsliga ursäkter till tatueringar i 4 år

Tackar för svaren på förhand!

Googla på Liz tatto och piercing. Hon är go' hon

Visa signatur

"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Just for you.

Ser nice ut.

Så jädra skönt att stryka med fingrarna löst över området när det gått några dagar. Spinner fan som en katt då haha =D

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Just for you.

Tjusigt, BG eller färg? Var får du den gjord? Och går den hela vägen runt?

Jag ringde min tatuerare igår, ska iväg och få mitt senaste projekt ifyllt och påbyggt i början av juli. Efter det är jag sugen på att se vilka väntetider Ed Perdomo kan tänkas ha.

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobamatics
Tjusigt, BG eller färg? Var får du den gjord? Och går den hela vägen runt?

Jag ringde min tatuerare igår, ska iväg och få mitt senaste projekt ifyllt och påbyggt i början av juli. Efter det är jag sugen på att se vilka väntetider Ed Perdomo kan tänkas ha.

Blir med farg, gar inte hela vagen runt, men nastintill.
Micke pa infamous som star for hantverket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev fruktansvärt sugen på att sätta en piercing i underläppen. Någon som vet om det går att få en piercing i malmö för under 600 spänn?

Visa signatur

Crippa90

Permalänk
Medlem

Vänstra half sleeven påbörjad

micke @ Infamous Studio

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snygg!

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |