Permalänk

Lg 226wtq-sf ??

HEj

Vill gärna veta hur bra skärmen är och hur bilden är och sen undrar jag om det tränger igenom ljus i svarta bakgrunder BLEDING tro jag det kallas

Berätta gärna lite om skärmen så bli jag glad jag ska köpa en 22tums skärm snart så jag vill veta lite om denna LG skärm

TACKSAM FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

hmm jag är rätt ny på min skärm också och ställer fortfarande in lite saker och fin justerar skärm inställningarna men än så länge så är det bara bra reaktioner.

bleedningen tycker jag är minimal och den syns inte på min skärm jag sitter nu och kollar i mörker på en hel svart bild i början på en film och det är jämmen svart över hela skärmen kanske kanske lite ljusare en halv CM längst ner men det är inget jag märkar och jag är rätt kräsen.

vad ska man säga mera jag tycker den silvriga matta ramen är fin och inget reflekterar testade och ställde den brevid en 226BW Samsung i affären och valde denna även fast det är en ljus ram för den reflekterar inget och den är fin.

sen går det att stänga av den blåa dioden som lyser när skärmen är på som är välldigt stark och jag han irritera mig en del innan jag hittade att det gick att stänga av den.

Bilden tycker jag är fin kan jag säga men nu har jag inte nå andra TFT skärmar att jämföra med så det är väll en uppskatnings sak.

men min generella uppfattning är att jag inte är Glad över köpet för det är en trevlig skärm

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12

Permalänk

Tackar för svaret

Blir nog en Lg 226wtq-sf

en sak till hur är Hastighetern (MS) den har ju 2ms men jag undrar om det syns några eftersläpningar

Permalänk
Medlem

jag spelar inte så jätte mycket längre men har spelat CS i 6 år på CRT skärm och har test spelat några timmar på denna TFT skärmen också och sen så spelar jag bf2142 och jag har inte märkt några eftersläpningar.

det är en välldig skillnad mot min TFT som jag fick från mina förläldrar det var en Iyaama 8MS 19" den var olidlig att spela på så den fick gå tillbaka till affären sen körde jag CRT 1 år till men nu blev det denna LG skärmen och jag är inte besviken

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofen66
jag spelar inte så jätte mycket längre men har spelat CS i 6 år på CRT skärm och har test spelat några timmar på denna TFT skärmen också och sen så spelar jag bf2142 och jag har inte märkt några eftersläpningar.

det är en välldig skillnad mot min TFT som jag fick från mina förläldrar det var en Iyaama 8MS 19" den var olidlig att spela på så den fick gå tillbaka till affären sen körde jag CRT 1 år till men nu blev det denna LG skärmen och jag är inte besviken

ok låter bra det