SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeepRaffing:

@rj45: Märkligt, tycker den är mycket snyggare i verkligheten än den är på bild. Jag har en Moto 360 2nd gen och är alldeles förträffligt nöjd med den, använder den dagligen. S3 känns som nästa steg när det är dags för byte.

Kan vara jag som är dålig på att ta bilder... Men jag håller faktiskt med dig. Det var svårt att bestämma sig när jag köpte den online, då den såg massiv ut på bilderna. Visste däremot innan hur S2an satt på handen. Kul att du har en 360, kikade på den innan men den svarta randen längst ner gjorde det för mig Men utöver det en fin klocka!

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem
Skrivet av rj45:

Kan vara jag som är dålig på att ta bilder... Men jag håller faktiskt med dig. Det var svårt att bestämma sig när jag köpte den online, då den såg massiv ut på bilderna. Visste däremot innan hur S2an satt på handen. Kul att du har en 360, kikade på den innan men den svarta randen längst ner gjorde det för mig Men utöver det en fin klocka!

Haha, klantigt skrivet av mig. Menar att den ser bättre ut i verkligheten (dvs på din bild) än den gör på bilder som visas i webbutiker etc 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Visst ska man vara försiktig men merparten här har troligtvis ingen samling av samma värde, en Royal Oak kostar typ lika mycket som alla klockor som visats i denna tråd om det är guld på den.

Läste om det där och det är förjävligt, det är ju även poppis för idioter att säga att dom är intresserade av en klocka sen dyka upp hos folk och ta den...har man en dyrare klocka så kan det vara bra å göra upp hos en klockhandlare tex.

Nästintill inga klockhandlare tillåter att affär görs i deras lokaler så det är lönlöst att försöka med det. Se till att göra upp affär i en affär som har övervakningskameror.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Nästintill inga klockhandlare tillåter att affär görs i deras lokaler så det är lönlöst att försöka med det. Se till att göra upp affär i en affär som har övervakningskameror.

Har sett vissa som skriver så men antar att det är okej om klockan är från just det stället för att samtidigt visa att den är autentisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Har sett vissa som skriver så men antar att det är okej om klockan är från just det stället för att samtidigt visa att den är autentisk.

Då har de förmodligen bara skrivit det utan att testa. Försökte sälja min GS på Det sättet. Alla rolex/omega AD som finns i Sthlms city sa nej, de kan kolla äktigheten, ja. Men att göra en begagnad affär i en affär som säljer samma klocka fast ny, inte sp konstigt att de tackar nej då.

Den enda AD för GS ville inte heller att färjaäljning skulle ske på deras mark, de kunde gladeligen kolla antingen före eller efter ifall klockan var äkta.

Permalänk
Skrivet av fesen:

http://i64.tinypic.com/10nvvh5.jpg
Här är hela samlingen Alla Seikos...

Har sett några ploppa upp på Klocksnacks forum och det finns säkert en drös på Chrono24 men det kostar.
Billigaste modellen ny tilltalar mig inte direkt och det är 30papp sen skjuter priserna upp till 40+ men begagnad kan man nog göra en bra deal, dom nya kommer nog blir än mer åtråvärda då man gått ifrån att använda Seiko loggan och istället har dom bara Grand Seiko vilket har varit lite av en dealbreaker för vissa verkar det som, Seiko som kostar 30-100papp hehe.

Bra samling där!
Jo, jag håller med. De nya GS modellerna är dyrare och deras priser kan börja svida rätt snart. De går åt fel håll om de försöker smyghöja priser utan någon direkt anledning. En GS köpte man ju för att den slog swissmärkena med råge till ett mycket fördelaktigt pris. Jag köpte min GS i början på 2000 talet och då var det inget snack om saken, priserna var extremt låga för vad man fick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

Bra samling där!
Jo, jag håller med. De nya GS modellerna är dyrare och deras priser kan börja svida rätt snart. De går åt fel håll om de försöker smyghöja priser utan någon direkt anledning. En GS köpte man ju för att den slog swissmärkena med råge till ett mycket fördelaktigt pris. Jag köpte min GS i början på 2000 talet och då var det inget snack om saken, priserna var extremt låga för vad man fick.

Har gått och suktat efter Tudor Black Bay Bronze ett tag nu men det är för mycket pengar så jag tänkte försöka hitta en Glycine Combat Sub begagnad och avböja i samlingen. Brun Combat Sub med brunt vintage band... svårt att få till det bättre estetiskt

Permalänk
Skrivet av fesen:

Har gått och suktat efter Tudor Black Bay Bronze ett tag nu men det är för mycket pengar så jag tänkte försöka hitta en Glycine Combat Sub begagnad och avböja i samlingen. Brun Combat Sub med brunt vintage band... svårt att få till det bättre estetiskt

Jag har lite svårt för snöflingan!
Glycine combat sub (golden eye?) är mkt snyggare enligt mig.

Permalänk
Medlem

Har fått en törn under sportande så minutvisaren har glidit lite. Skicka till BR i Paris och betala servicekostnad eller låta min lokala urmakare fixa för 6-7.000:-, har inte bestämt mig än

Permalänk
Medlem

Leta runt, servicepriserna skiljer sig enormt, vissa kan begära 1000 kr för service andra 4500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

Jag har lite svårt för snöflingan!
Glycine combat sub (golden eye?) är mkt snyggare enligt mig.

Har en bekant som eventuellt kan ge mig en bra deal på en Glycine men en goldeneye vet jag inte annars ska jag börja spara redan nu till Tudorn

Permalänk
Medlem

Har en Fossil Nate som införskaffades från Ebay för ca 800 kr, bra mycket billigare än det svenska priset som då låg på 1200 kr.

Länk till klockan: https://www.fossil.com/us/en/products/nate-chronograph-stainl...

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem

Seiko SKX007

Permalänk
Medlem

Har två som jag växlar mellan, Panerai 417 samt Panerai radiomir 505

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

SEIKO SND367PC

Såg en bild på denna klocka på något forum, kan ha varit i denna tråden
Riktigt snygg med läderarmband i retrostil, tycker i alla fall jag

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet för mig: Slow Jo.
Helt klockren under semestern. Inte helt praktisk på jobbet.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Sitter just nu med en Tissot Powerwatch 80 Open Heart

https://www.tissotwatches.com/media/shop/catalog/product/T/0/...

Fast med svart urtavla och svart band. Fantastisk klocka, funkar till fina tillställningar och vardagligt bruk.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Letade efter en klocka 2012 med syftet att hitta en klocka som bara "går och går" och med en tidlös design. Tanken var att ha samma klocka hela livet och den ska tåla att bäras dygnet runt 365 dagar om året.

Det blev en Citizen CB0010-53L

• Saffirglas

• Radiokontrollerad tidsynk

• Soljusdriven

• Håller koll på dagens datum utan justering

• 100m WR

• Hållbar länk i rostfritt

Köpt begagnad från ebay 2012, och kostade mig 1500kr. Har inte behövt göra en enda åtgärd på den hittills.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av omega:

Letade efter en klocka 2012 med syftet att hitta en klocka som bara "går och går" och med en tidlös design. Tanken var att ha samma klocka hela livet och den ska tåla att bäras dygnet runt 365 dagar om året.

Det blev en Citizen CB0010-53L

• Saffirglas

• Radiokontrollerad tidsynk

• Soljusdriven

• Håller koll på dagens datum utan justering

• 100m WR

• Hållbar länk i rostfritt

Köpt begagnad från ebay 2012, och kostade mig 1500kr. Har inte behövt göra en enda åtgärd på den hittills.

http://i.imgur.com/l30xq5L.jpg

Enda rätta klockan för dig är väl en Omega?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Använder klocka, vill inte spendera mycket på klocka. Blev trött på billiga klockor som försökte se fancy ut, så köpte en knallgul plast-G-shock (GA-100A-9AER) som jag vart kanonnöjd med.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk

...Episk. Vacker. Köpt i Sverige?

Permalänk
Medlem

Jag kör på simpel stil.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Grymt snygg och stilren, är det en grön tavla med "sunburst" på den? Eller är det ljuset som spökar?

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | LG 1440p @144Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Kom idag från Singapore, ~1100:- väldigt prisvärt tycker jag.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk

Samsung Gear S3 Frontier

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk

lg urbane watch silver

Visa signatur

🎮 → 7800X3D • EVGA RTX 2080s • 64GB DDR5 • Asus B650 • Corsair HX1000i
🖥️ → Skärm: Iiyama G-Master GB3461 - 34" 21:9 144hz • 🥽 → VR: Oculus Quest 2
🎧 → Logitech G933 🖱️ → Corsair Sabre RGB | ⌨️ → Corsair K70 Lux

Permalänk
Medlem

@Persikan: Ljuset spökar något men det är en grön tavla. Ser dock mer grön ut på bilden än i verkligheten.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett behov av att bära klocka på armen. Tidigare kollade jag tiden, som så många andra, på mobilen. Men nu har jag alltså bestämt mig för att köpa en klocka!

Så. Vart skjutsingen köper man en klocka? Jag söker en med enkel design. Ingen tidtagare och sånt trams. Möjligtvis datumvisare och veckodag. Sekundvisare måste finnas. Klockan skal användas i jobbet som förare av pendeltåg.

Vilka märken är bra och vilka ska undvikas?