Forza Motorsport 2 TimeAttack Tråden

Permalänk
Medlem

Forza Motorsport 2 TimeAttack Tråden

Hej detta är tråden för oss som älskar time attacks.
i denna tråd kommer vi använda oss av 3 olika klasser D, C och B.
dom 3 snabbaste tiderna i respektive klass kommer visas i första inlägget
om det inte uppdateras direkt så ta det lungt jag kan inte va vid datorn hela tiden

Banan som kommer användas är den perfekta banan Tsukuba (long)
som är perfekt med sina lagom långa 2km och med utmanande kurvor samt raksträcka.

§1 Bildbevis för rekordet ska visas med bild på Scoreboards för Freerunmode
(se exempel nedanför)

§2 Inga färdig trimmade bilar (t.ex Mine´s Skyline GT-R) bara orginal bilar från fabrik trimmade av dig själv gills.

§3 All tuning av alla slag är tillåtet bara man håller sig inom klassen ex (D400, går man till 401 så går det över till C401)

§4 Alla assists är tillåtna, men som ni ser nedan så visar scoreboarden vilka assist man använder och detta kommer även skrivas in i resultatet så dom som har minst assist ser lite coolare ut
----------------------------------------------------------------------------------------------------
D Klass
1. Kristin-92 - Hyndai Tuscani, D400 - ABS, TCS, AT - 1,04,057
2. Kappy - Sprinter Trueno, D398 - INGA ASSISTS - 1,04,560
3. Arson - Honda Civic R , D399 - ABS, TCS - 1,04,704

C Klass
1. Kristin-92 - Audi S4 V8 ,C548 - ABS, TCS, AT - 1,02,302
2. matte54 - WRX STI 05 ,C550 - ABS , AT - 1,02,502
3.

B Klass
1. Kristin-92 - VW Golf R32, B697 - ABS, TCS, AT - 0,58,888
2. iaken - 68 Barracuda S , B699 - INGA ASSISTS - 0,59,707
3. matte54 - Skyline R34 Nür ,B691 - ABS , AT - 1.00.507

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Exempel på en scoreboard bild

Och inget fuskande nu, jag litar på att folk är ärliga för tävlingens skull.
kom gärna med förslag om regler och förbättringar.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tyckte det kändes roligare i dom lägre
lite mer finess.

jag håller denna tråd för dom klasserna iaf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Varför inte S, U och R klasser?

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

01.05.048 har jag fått som bäst med D400-klass Golf. Men av någon anledning så sparades inte det. 01.05.172 har jag som bäst annars. Du får avgöra vad som gills då jag tog en bild på 048 när vi tävlade innan, fast i paus-menyn.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
01.05.048 har jag fått som bäst med D400-klass Golf. Men av någon anledning så sparades inte det. 01.05.172 har jag som bäst annars. Du får avgöra vad som gills då jag tog en bild på 048 när vi tävlade innan, fast i paus-menyn.

http://i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/Forza2.jpg
http://i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/forza1.jpg

Ledsen bravo, men vore inte rättvisst mot dom andra jag har också ett bättre men får kämpa mer.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Gah, jag ska verkligen vara med på detta! Måste bara skaffa forza först Längtar längtar.

Permalänk
Medlem

Det tycker jag Kappy

eftersom jag är tråd startare så känns det som om jag måste sätta ribban nånstans så här kommer några tider på dom andra klasserna ja körde ihop lite snabbt.. jag tror nog jag kan få ner dom lite till

att komma under 1minuts sträcket är nog absolut inga problem med B klassen iaf, låt bäste man vinna

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

1.05:720 med en helt orörd Opel Astra.

Dvs leker man lite med väghållning och sånt är absolut inte en låg 1.04.xxx omöjlig med en D-klass bil.

EDIT: Ser föresten att ni kör med automatlåda (!!). Byt till Manuell så kommer tiderna krympa betydligt!

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
1.05:720 med en helt orörd Opel Astra.

Dvs leker man lite med väghållning och sånt är absolut inte en låg 1.04.xxx omöjlig med en D-klass bil.

det va nice jobbat
tyvärr behöver jag en bild som det står ovan, för att kunna sätta in din tid.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Äsh ingen mening att visa en sån dålig tid hehe

Nöter vidare, återkommer!

EDIT: Ny tid med Honda Civic (ej type-R) D399

1:05.160

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Hmm jag är ledsen Arson men tyvärr kan jag inte lägga upp den där tiden
kolla reglerna inga Färdigtrimmade bilar från tuning företag och sånt

Wings West Civic är en sådan

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Aha, jag trodde reglerna gällde att bilen skall vara inom samma klass, i det här fallet "D".

Vill inte vara grinig eller dålig förlorare. Men är inte din CRX också modifierad (399D-poäng)?

För grejen med olika klasser är ju att man måste alltid kompensera mellan fördelar och nackdelar. Exempelvis Vings-Westcivicen har bara en vanlig ekonomi-Vtecmotor med förfinad väghållning (samt en massa ful plast och pokémondekaler), jämför den med en Civic TYPE-R som har en riktig Vtec men inte lika vass i kurvorna.
Personligen tycker jag reglerna bör gälla att man får köra vilken bil som helst inom den angivna klassen (vilket gör det mer intressant att trimma och tuna den rätt). Men det är såklart du som bestämmer

Visa signatur

//Mattias

Permalänk

Jag tror det handlar mer om att man måste börja från grunden med en standard-bil själv. Sporten ligger då i att man får ställa in och prioritera all trim själv. Alltså gills inga bilar som redan är trimmade eller tunade när man får/vinner dom. Så länge det är en standard-bil i grunden så kan man lira i vilken klass som helst, beroende på hur långt man har trimmat den då.

Fan matte jag trodde du lirade med manuell? Är jag den enda som lirar helt utan hjälpmedel?

Ska lira lite mer ikväll, men denna gången med min Peugeot i C-klass

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo Är jag den enda som lirar helt utan hjälpmedel?
[/B]

Jag har iaf i demon hela tiden kört helt utan hjälpmedel, så det komemr förmodligen hänga med i fullversionen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
Aha, jag trodde reglerna gällde att bilen skall vara inom samma klass, i det här fallet "D".

Vill inte vara grinig eller dålig förlorare. Men är inte din CRX också modifierad (399D-poäng)?

För grejen med olika klasser är ju att man måste alltid kompensera mellan fördelar och nackdelar. Exempelvis Vings-Westcivicen har bara en vanlig ekonomi-Vtecmotor med förfinad väghållning (samt en massa ful plast och pokémondekaler), jämför den med en Civic TYPE-R som har en riktig Vtec men inte lika vass i kurvorna.
Personligen tycker jag reglerna bör gälla att man får köra vilken bil som helst inom den angivna klassen (vilket gör det mer intressant att trimma och tuna den rätt). Men det är såklart du som bestämmer

Jag förstår precis hur du menar , jag ber om ursäkt om reglerna kanske va lite suddiga.. men tanken är att du ska köpa en egen standard bil, och trimma själv.
Alltså inte använda t.ex "ESSO flow supra" eller "Abflug Supra" sånna bilar som redan är stylade/trimmade av Tuning firmor..inte av fabrik
Min CR-X är ju en orginalbil byggd av honda trimmad av mig själv.

Det va själva idéen.. att all tuning skulle komma från en grundbil och man skulle komma upp med sitt eget koncept.
Dom vanliga bilarna ligger ju först på listan hos varje tillverkare sen längre åt höger så blir det klistermärken och stora bodykits osv.. det är dom "färdigtrimmade" bilarna.

Sen finns det bilar med "vassare" varianter som ÄR byggda från fabrik, men som bilnörd borde man kunna detta.
t.ex "Nissan Skyline V-Spec II Nür" va en bil som Nismo (nissan motorsport) tog fram och byggdes i ett fåtal ex med lite annan styling, väghållning,jätte häftig lack och en N1 RB26DETT.

Bravo : Jag kör med manuell ibland.. men jag tycker det är lite för jobbigt med dosa så jag hamnar oftast hos automaten endå.. blir ett rattinköpp sen så man kan växla med paddlar

Edit: Arson jag sätter in din näst bästa tid med Astran Istället tillsvidare så får du jobba upp en bättre

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Själv har man endast 01:06.109 i D-klassen, med en RX-7 Savanna.. :/
Kanske inte lättaste bilen heller vad vet jag.

Verkar som de bästa på internet har fått tider strax över 1 minut, det förstår jag inte hur dom bär sig åt.

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Medlem

Iofs är ju Wings-West bara ett aerodynamiskt kjolpaket, men jag är med på spelreglerna

Så efter jobbet idag blir det mao att investera i en vanlig Civic med tillhörande CAI och mugen-coilovers, sen ska 1:04 sitta

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
Iofs är ju Wings-West bara ett aerodynamiskt kjolpaket, men jag är med på spelreglerna

Så efter jobbet idag blir det mao att investera i en vanlig Civic med tillhörande CAI och mugen-coilovers, sen ska 1:04 sitta

Jo jag vet det är bara massa plast, så jag känner mig rätt elak.
men jag vill försöka hålla på reglerna endå

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Sådär, istället för Wings-West Civic så köpte jag en vanlig Type-R och tunade efter eget önskemål.

Tiden blev 1.04:7

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Återkommer med bilder på min tid i klass B imorgon. Men jag tror det är under minuten iaf.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog posta lite tider här senare, passar på att dra upp tråden så det blir lite aktivitet

Permalänk

hur funkar klasserna? kommer köpa ett xbox 360 med forza 2 nästa vecka kanske.

Visa signatur

Kolla in min drickaback

Permalänk
Medlem

en bil man köper är en viss klass som visas av en bokstav och 3st siffror
när man sen byter delar och uppgraderar så gör alla upgraderingar att siffrorna går upp.. och när man når en viss siffra byter den även bokstav och går över i nästa klass.

så det gäller att trimma så pass mycket man kan men även hålla sig kvar i respektive klass.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeVeNFInGeR
hur funkar klasserna? kommer köpa ett xbox 360 med forza 2 nästa vecka kanske.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Den här tiden fick jag med klass B...

http://web.comhem.se/iaken/blandat/TL_B.jpg

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
en bil man köper är en viss klass som visas av en bokstav och 3st siffror
när man sen byter delar och uppgraderar så gör alla upgraderingar att siffrorna går upp.. och när man når en viss siffra byter den även bokstav och går över i nästa klass.

så det gäller att trimma så pass mycket man kan men även hålla sig kvar i respektive klass.

okej ja förstår. kul att se såna här grejer.

hur många är de som kör med ratt?

Visa signatur

Kolla in min drickaback

Permalänk
Medlem

http://www.flickr.com/photos/10748252@N05/963095534/
http://www.flickr.com/photos/10748252@N05/963095498/
http://www.flickr.com/photos/10748252@N05/963095482/

Där är mina foton. Får ursäkta för kvaliteten, men det är för att jag fotar på projektorväggen

1. Bourdette D398 INGA ASSISTS 31/07/2007 01:04.560

Bil: Sprinter Trueno

Permalänk
Medlem

Minst sagt imponerande tid kappy
bra jobbat!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
http://www.flickr.com/photos/10748252@N05/963095534/
http://www.flickr.com/photos/10748252@N05/963095498/
http://www.flickr.com/photos/10748252@N05/963095482/

Där är mina foton. Får ursäkta för kvaliteten, men det är för att jag fotar på projektorväggen

1. Bourdette D398 INGA ASSISTS 31/07/2007 01:04.560

Bil: Sprinter Trueno

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Tackar Tog några varv, men nu har jag iaf förstaplatsen. (för tillfället )

Får kanske ge mig på C och B klass tiderna sen!

Permalänk
Medlem

Jo alltså vet inte om det bara är jag , men jag tycker det är mer utmanande i dom lägre klasserna, får mycket frågor om varför jag inte kör R klasserna

jag tycker höggrepps däcken förstör en hel del av utmaningen.
visst är det helt klart svårt att köra R bilarna också men just att det är lite mer utmanande och planerande att köra lägre klasser.

och det är roligast att köra massproduktions bilar tycker jag

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Jo, det är lite större skillnad på hur man kommer ut ur kurvor osv i de lägre klasserna.

Alla klasser är nästan roliga.

Har kört R1'or mycket på sistonne då jag skulle klara alla arcade, och det är riktigt skoj tycker jag. Går så sjukt fort ibland så man inte tror att det är möjligt