Problem med externt keyboard samt mus till HP NX9420

Permalänk
Medlem

Problem med externt keyboard samt mus till HP NX9420

Har utan vidare framgång försökt med att koppla in både mus och keyboard via USB portarna på denna laptop.
Operativsystemet flaggar för ny hårdvara när dessa pluggas in , men sedan är det slut på det roliga.
Vad jag förstår skall det väl bara vara att plugga in och börja använda dessa externa komponenter utan några andra åtgärder ?

Ber därför detta forums samlade expertis om hjälp med detta dilemma

Permalänk
Medlem

Det ska gå direkt ja.

Förslagsvis ringer du HP supporten o kollar vad som kan vara fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Det ska gå direkt ja.

Förslagsvis ringer du HP supporten o kollar vad som kan vara fel.

Har sedan tidigare varit i kontakt med HP supporten via mail.
Desvärre fick jag ett något flummigt svar där det påstods att mina USB portar eventuellt skulle kunna vara trasiga. Detta är i mina ögon ett smått löjeväckande påstående eftersom datorn reagerar på ny maskinvara när tangentbord och mus kopplas in.
Dessutom har jag trådlöst internet kopplat till datorn via USB port , vars funktion har testats i samtliga USB portar utan några problem.
"Googlar" man lite kring detta problem får jag varierande tips som bland annat " aktivering av USB keyboard+mus i BIOS" samt "powermangement justering" ?

Ingen annan som haft problem med bärbar dator i kombination med externt keyboard och/eller mus ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeepBlue
Har sedan tidigare varit i kontakt med HP supporten via mail.
Desvärre fick jag ett något flummigt svar där det påstods att mina USB portar eventuellt skulle kunna vara trasiga. Detta är i mina ögon ett smått löjeväckande påstående eftersom datorn reagerar på ny maskinvara när tangentbord och mus kopplas in.
Dessutom har jag trådlöst internet kopplat till datorn via USB port , vars funktion har testats i samtliga USB portar utan några problem.
"Googlar" man lite kring detta problem får jag varierande tips som bland annat " aktivering av USB keyboard+mus i BIOS" samt "powermangement justering" ?

Ingen annan som haft problem med bärbar dator i kombination med externt keyboard och/eller mus ?

Jag tycker de på supporten är bara snabb å hittar oftast på nå skitsnack, speciellt de på telefon delen, jag vet jag har själv jobbat där så ibland bara hittar man på nått snabbt svar för å bli av med kunderna, men har man tur kommer man ibland till nån som verkligen tar hand om problemet, å ska man vara riktigt elak ska man se till att de ringer upp å felsöker med en över Telefon, det är ju trots allt det de får betalt för å då kan de bli lite mera hjälpvilliga att få problemet löst.

Men hur som helst, jag har kopplat in massor med möss å tangentbord, å faktiskt haft konflikter med Touchpad'ens drivrutiner, jag avinstallerade allt som hade med hmm, synaptics touchpad osv på lägg till ta bort program så fungerade det.

men det kanske behövs lite drivrutiner för musen eller tangentbordet du stoppar in.

annars ska det vara plug and play om det är USB portarna du kopplar in i, en omstart eller 2 kan underlätta nån gång kanske, men det ska inte krävas oftast, det bara fungerar.

men är det trådlöst eller andra saker på andra USB-Portar kan man ju testa med att dra ut alla saker i alla usb portar osv å testa sen.