Permalänk

Min snygga mopedbil! :D

Här är den:

Detta e den senaste lyx modellen inom mopedbilar!

Microcar rules!
drar ändast 2 dl mil

haha D;

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Hedersmedlem

...och hur snabbt går den? 30?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

den är strypt till 55km ca.*orginal*
men tar man bort stypningen så går den i ca: 85 - 90 km.
det e så snabbt som dom ska gå igentligen.
bara när dom kom till sverige så var dom tvugna o strypa dem..
för max hastighet i swe är juh 45 - 50 med eu mopeder.
men ska nog ta bort strypningen!!

den e iaf stark som fasen!

505cc motor

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas

Då får jag väl önska dig good luck när snuten tar fast dig.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk

hehe, alla följer la inte hastigheten.
finns nog inte någon som direkt följer dom, farsan brukar ligga i ca: 140 på 110 motor väg

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Då får jag väl önska dig good luck när snuten tar fast dig.

Fast poliser verkar inte bry sig speciellt mycket. Jag har åkt mycket moppe på motorvägar har i skåne och mött många poliser men ingen har vänt för att stoppa mig.

Permalänk
Avstängd

Kommer de ens haja att det är just en mopedbil?
Själv skulle jag tro att det är ngn slags minikines

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

det är en triangel på bak sidan av bilen..

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

hehe, alla följer la inte hastigheten.
finns nog inte någon som direkt följer dom, farsan brukar ligga i ca: 140 på 110 motor väg

Ja, inte speciellt bra om man åker förbi en hastighetskontroll.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Fast poliser verkar inte bry sig speciellt mycket. Jag har åkt mycket moppe på motorvägar har i skåne och mött många poliser men ingen har vänt för att stoppa mig.

Möjligt, men det betyder inte att chansen att åka fast är obefintlig.

Visa signatur

Permalänk
Permalänk

kan man köra ett sånt på cykelvägar och sånt?

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

Auto eller Manuell?

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

hur mycket kostade en sådan ? Sådan skulle jag velat ha haft när jag var 15 ;D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fyfan vad cool. En sån vill jag ha! Har inte körkort och kommer inte orka ta på länge.

Visa signatur
Permalänk

jag har inte häller körkort, har kuggat 7 ggr på teorin så pallar ej körkort mera.
så jag skaffade eu kort och köpt en eu bil!

Det är auto låda.
med elhissar, värm fläkt, cigg tändare, cd , sterio, central lås, ja den har alla lyxigheter som en riktig bil..

det som är bra med denna är att den är väldigt snål på bränsle, 2 dl mil.
skatte fri och besiktnings fri!

hel försäkring ca: 4000 / år

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Otroligt ful, skulle inte visa mig bakom ratten på en sån där, men 2dl milen har ju sina fördelar.

Visa signatur

qw q b

Permalänk

Snoffsig! Vad kostade den?

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem
Citat:

jag har inte häller körkort, har kuggat 7 ggr på teorin så pallar ej körkort mera.

Det är auto låda.
med elhissar, värm fläkt, cigg tändare, cd , sterio, central lås, ja den har alla lyxigheter som en riktig bil..

Allt lyx???

Har den AC lr ECC liknande?
CC?
PB?
PS?

Dom flesta som åker liknande fordon är dom som blivit av med lappen pga fortkörning/rattfylla lr "folk" som inte klarar att ta körkort samt dom som inte fyllt körkort,och inte vill ha Epa lr moppe.

Men dom brukar kosta mer än en vanlig liten riktig bil!

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Grannen har en likadan fast svart, har provkört den, måste säga att det är ett riktigt rappel till bil. Bara plast:) Fast i hans läge har han inte mycket välja på, han blev av med en arm i lastbilsolycka. Bor man väldigt trångt i stan eller har handikapp så är mopedbilar ganska praktiskt och bra tror jag:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är auto låda.

Om du har kuggat 7 gånger så kanske du bör ta det som ett tecken på att du inte ska befinna dig ute i trafiken. Att komma runt "problemet" med en mopedbil är fel väg att gå.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

Vad är eukörkort?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Du är alltså över 18 bast och glider runt i en mopedbil? Har ju uppfattat dig korrekt?

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Om du har kuggat 7 gånger så kanske du bör ta det som ett tecken på att du inte ska befinna dig ute i trafiken. Att komma runt "problemet" med en mopedbil är fel väg att gå.

Måste nog säga att jag håller med lite här. Okej, man kan kugga en till två gånger på grund av nervositet och liknande (jag kuggade en gång av denna anledning), men sju gånger låter lite väl mycket för att det ska vara något sådant.

Kom ihåg att du ska köra efter samma regler som vi andra i trafiken, även om vi kör vanliga bilar.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Hahah.. du har kuggat teorin 7 gånger? Du borde helt enkelt vara förbjuden att ens vistas på vägar helt enkelt. Du tror du slipper följa lagarna bara för att du har en mopedbil?

Sen ber jag om ursäkt om du tar illa upp, men har du dyslexi?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkwingduck
kan man köra ett sånt på cykelvägar och sånt?

Det gäller endast moped klass 2, dvs vanlig gammal 30moppe. Men oftast brukar tillägsskylten "ej moped" se till att det ska vara helt moppefritt

Permalänk

hehe ja jag har kuggat 7 ggr.
men då har jag varken laggt ner tid eller ork på att skaffa körkort, då jag inte pallar o plugga =D=D=D

nej jag har ingen sjukdom haha.
jag är bara lat som inte pallar o plugga så jag får ju helt enkelt skylla mig själv...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vadå plugga, det tar en timme att bläddra igenom pärmarna och inse att det bara handlar om vanligt vett. Bara det räcker till att klara teorin. Bara man tänker efter lite. Så lägger du hellre 130000 på en bil som inte duger till nåt. Hade du läst på lite till så hade du kunnat köpa en otroligt mycket bättre bil för 10000:-.

Permalänk

fick den för 70 000:- =P
alla kan ju inte vara lika bra som dig, o får jag inte köppa moppebil lr för dig??=)
dra ist, jag skapade inte denna tråden för att alla ska klaga på mig..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag hitta förklaringen till varför väldigt många inte vet ens vad högerregeln är...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

den e iaf stark som fasen!

505cc motor

Snälla ta inte bort strypningen. Det finns anledning att man tar körkort innan man börjar köra bil. Förstår inte ens hur såna där kan vara lagliga. Fula är de också.