Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Nörd? Visst, jag har klarat ut hela SC + BW men inte fan har man koll på sånt där

Här är det negativt att inte vara nörd...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag är lite förvånad över att så många här är skeptiska till spelets grafik. Ni vet att ni kriterserar världens "bästa" speltillverkare i ett tidigt stadie?

Här är kul jämförelse för StarCraft i Alpha mot Final Game:
http://www.myextralife.com/wp-content/uploads/2008/03/starcra...

Nu ska man kanske inte förvänta sig extrema förändringar i Diablo 3, men det är inte alls säkert att det kommer ha en sådan mjukt-stuk i grafiken som visats upp.

Du är förvånad? Du bevisar ju för fan varför man ska visa för blizzard vad man tycker. Bilden till vänster var DET blizzard tänkte släppa tills de hörde de objektiva kritikernas åsikt. Då arbetade de fram det till höger istället när de fattade att det inte dög.

Det är därför man SKA säga vad man tycker och inte som vissa andra här "lita på blizzard".

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bedragaren_no1
Bilden till vänster var DET blizzard tänkte släppa tills de hörde de objektiva kritikernas åsikt. Då arbetade de fram det till höger istället när de fattade att det inte dög.

Källa till det påståendet?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bedragaren_no1
Du är förvånad? Du bevisar ju för fan varför man ska visa för blizzard vad man tycker. Bilden till vänster var DET blizzard tänkte släppa tills de hörde de objektiva kritikernas åsikt. Då arbetade de fram det till höger istället när de fattade att det inte dög.

Det är därför man SKA säga vad man tycker och inte som vissa andra här "lita på blizzard".

Ja källa vore fint.

Enligt dig så jobbar Blizzard efter minsta motståndets lag alltså?

Permalänk

Bara jag som tycker det verkar va lite "lite" nytt? Aningen snyggare grafik, men fortfarande samma gameplay. Se en fiende, dubbelklicka på denne, klart. Klart det finns spells o lite annat, men inga nya moment., men det verkar inte vara någon avancerad storytelling som t ex baldurs gate etc.

Permalänk
Hedersmedlem

Kom tillbaka till topic eller skriv inte alls. Privat snack tar ni via PM!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Kom tillbaka till topic eller skriv inte alls. Privat snack tar ni via PM!

Det är väl inte precis så att vi diskuterar kanelbullar? Vad anser du vara PM-mässigt här?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golden god
Bara jag som tycker det verkar va lite "lite" nytt? Aningen snyggare grafik, men fortfarande samma gameplay. Se en fiende, dubbelklicka på denne, klart. Klart det finns spells o lite annat, men inga nya moment., men det verkar inte vara någon avancerad storytelling som t ex baldurs gate etc.

Well, det kanske är lite tidigt att säga vid det här laget. Nya spelmoment måste nog testas lite och man vill troligen inte presentera det innan det är nästan säkert att det kommer med i spelet.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Källa till det påståendet?

Jag var med på den tiden och minns kritiken Blizzard fick både på internetforum, usenet och i speltidningar. Hur mycket tror du finns skrivet om en icke-släppt starcraft alpha idag? Här har du en usel källa som iaf vet vad han skriver om.

http://www.geocities.com/area51/comet/2481/beta.html

Försök du hitta en källa till ert påstående att Blizzard först gjorde en version av starcraft, som såg ut som en kopia på Warcraft, och sedan skrotade allting inklusive all grafik för att göra en ny version och att allt det var enligt blizzards ursprungliga plan. Som du kanske märker så är Starcraft isometriskt till skillnad från Warcraft vilket gör att ingenting som gjordes till Starcraft-Warcraft versionen kunde användas.

Så här såg de tidiga alphorna av Starcraft ut när blizzard lyssnat på kritiken:

http://www.geocities.com/Area51/Comet/2481/pic6.jpg

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk

För er som vill veta hur Starcraft utvecklades från alpha till det vi har idag så står i princip allt här.
http://www.sclegacy.com/content/starcraft-encyclopedia-4/star...
Sen huruvida det som står där är sant eller inte vet jag inte, men bilderna talar väl för sig själva.

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bedragaren_no1
Jag var med på den tiden och minns kritiken Blizzard fick både på internetforum, usenet och i speltidningar. Hur mycket tror du finns skrivet om en icke-släppt starcraft alpha idag? Här har du en usel källa som iaf vet vad han skriver om.

http://www.geocities.com/area51/comet/2481/beta.html

Försök du hitta en källa till ert påstående att Blizzard först gjorde en version av starcraft, som såg ut som en kopia på Warcraft, och sedan skrotade allting inklusive all grafik för att göra en ny version och att allt det var enligt blizzards ursprungliga plan. Som du kanske märker så är Starcraft isometriskt till skillnad från Warcraft vilket gör att ingenting som gjordes till Starcraft-Warcraft versionen kunde användas.

Så här såg de tidiga alphorna av Starcraft ut när blizzard lyssnat på kritiken:

http://www.geocities.com/Area51/Comet/2481/pic6.jpg

Att det har funnits en version av SC som såg helt annorlunda ut en den som sen släpptes är inget bevis för att det var ett resultat av massiv kritik från spelare. Det är tvärtom en helt naturlig del av utvecklingsprocessen och det kan man också läsa om i Diablo 3 intervjun. Den grafiska stil som vi ser i gameplay-videon är den senaste av ett gäng olika grafiska stilar och eftersom inga externa parter har fått ta del av det materialet är det inte en konsekvens av kritik från spelare. Spel utvecklas i flera olika riktningar innan man hittar en lösning man är nöjd med, så också starcraft. Visst lyssnar utvecklare till viss del på spelarna men att tro att det är spelare som bestämmer hur spelen ska se ut är lite väl naivt. Nåväl.. åter till topic!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Den stora grafikfrågan, full 3d eller ej.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Kommer det bli 3d? Gillar diablo 1 bättre än 2an btw, vad säger ni om det?

Jag och nej, det kommer att ha en överblick som dom andra 2 i spelserien dock med bättre grafik i full 3d enligt deras FAQs.

Jag har kikat på de screenshots som finns på sidan, och det ser lovande ut.

Dock lär det ju inte vara klart förrän slutat av 2009, men bättre att dom tar tid på sig att utveckla spelet ordentligt istället för att släppa ett halvklart spel.

Jag längtar då tills dess man kan få lägga beslag på ett exemplar.

Vad gällande "grafiken" så kan det ske enorma ändringar genom att det inte är färdigutvecklat ännu, men det är föga troligt.

Till alla Diablo fans där ute, den som väntar på något gott, väntar alltid för länge!

Lev och må.

*MusicWizard

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem

Klart diablo 3 kommer bli mycket snyggare grafiskt än vad det är nu. Dom kommer säkert jobba 2 år till innan spelet släpps och att dom inte skulle piffa upp grafiken något under den tiden skulle vara konstigt. Det är nog inte många spel som är likadana när dom släppts som när dom utannonserades.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Klart diablo 3 kommer bli mycket snyggare grafiskt än vad det är nu. Dom kommer säkert jobba 2 år till innan spelet släpps och att dom inte skulle piffa upp grafiken något under den tiden skulle vara konstigt. Det är nog inte många spel som är likadana när dom släppts som när dom utannonserades.

Exakt. De utvecklar spelet med dagens hårdvara men kommer släppa spelet för morgondagens, om två år så sitter vi med mycket värre saker än så här så nog kommer spelet att utvecklas mer grafiskt. Det är kanske t.ex. in lika mycket post-processing inblandat nu som det kommer bli sedan, vilket kan ge en helt annan effekt till spelet.

Blizzard visar knappast upp grafiken, utan dynamiken i spelet enligt min åsikt och att spelet är troget D2 i upplägget ser jag som något positivt och inte negativt. Alla spel måste inte vara MMORPGs nu för tiden. Bara tjatigt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Exakt. De utvecklar spelet med dagens hårdvara men kommer släppa spelet för morgondagens, om två år så sitter vi med mycket värre saker än så här så nog kommer spelet att utvecklas mer grafiskt. Det är kanske t.ex. in lika mycket post-processing inblandat nu som det kommer bli sedan, vilket kan ge en helt annan effekt till spelet.

Precis, på Diablo 2: Lord of Destruction's fodral står det såhär:

''Wickedly Enhanced Graphics

For the first time, wage your never-ending quest for vengeance in stunning 800x600 resolution.''

Skulle det stå så på ett spel's fodral som släpptes i dagens läge skulle nog många skratta ihjäl sig framför datorerna. Jag är ingen sån grafik-nörd, men vet att det finns många, vilket är synd för dom missar ju halva spelet om dom bara fokuserar på grafik.

Den dagen Diablo 3 släpps så låter säkert en upplösning på 1024x768- eller 1280x1024 pixel otroligt löjligt.

Permalänk
Medlem

Hoppas D3 stödjer alla möjliga upplösningar (speciellt widescreen). blir så less på spel som inte stödjer widescreen.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Hoppas D3 stödjer alla möjliga upplösningar (speciellt widescreen). blir så less på spel som inte stödjer widescreen.

det tror jag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Hoppas D3 stödjer alla möjliga upplösningar (speciellt widescreen). blir så less på spel som inte stödjer widescreen.

Nja, Blizzards spel har ju haft ganska låg upplösning för att spelare med bättre datorer inte ska få övertaget. Dom kanske gör så att på battle.net så finns det ''maxgräns'' för att det inte ska bli så, sen på singleplayer kan man köra vilken upplösning som helst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morris164
Nja, Blizzards spel har ju haft ganska låg upplösning för att spelare med bättre datorer inte ska få övertaget. Dom kanske gör så att på battle.net så finns det ''maxgräns'' för att det inte ska bli så, sen på singleplayer kan man köra vilken upplösning som helst.

Kör man högre upplösning så får man ju sämre fps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Kör man högre upplösning så får man ju sämre fps

Inte med min dator

Finns det inte skyhöga upplösningar i WoW? Har för mig det.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Hoppas D3 stödjer alla möjliga upplösningar (speciellt widescreen). blir så less på spel som inte stödjer widescreen.

Finns väll inget spel nu för tiden som inte har stöd för widescreen?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Hoppas D3 stödjer alla möjliga upplösningar (speciellt widescreen). blir så less på spel som inte stödjer widescreen.

Tom WoW stödjer alla möjliga och omöjliga upplösningar, anti-aliasing och anisotropic filtering modes. Dessutom man man köra "Maximized Window" mode vilket ser ut som fullscreen, men ger access till desktop utan mode-switching. T.ex kan man då se IM alerts ovanpå spelet fast ändå köra vidare utan problem.

Permalänk

Varför skulle spel i 3d inte stödja olika upplösningar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Varför skulle spel i 3d inte stödja olika upplösningar?

WC3 är 3D, kolla utbudet av upplösningar där, det suger.
Slaget om midgård 1&2 är 3D, ej stöd för widescreenupplösningar.
R6 Vegas 1; ej stöd för widescreen.

Bara för att nämna några.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Blattefield 2 som ändå är ganska nytt, var det också krångligt att fixa fram widescreen på. Jag spelade med utdragen grafik i ett år och det var ett helvete att sikta innan jag luskade ut hur man gjorde för att få riktig widescreen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Footen
Blattefield 2 som ändå är ganska nytt, var det också krångligt att fixa fram widescreen på. Jag spelade med utdragen grafik i ett år och det var ett helvete att sikta innan jag luskade ut hur man gjorde för att få riktig widescreen.

Ja det minns jag också, man fick ju widescreen till slut, men HUD:en var ju alldeles pixlig.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
WC3 är 3D, kolla utbudet av upplösningar där, det suger.
Slaget om midgård 1&2 är 3D, ej stöd för widescreenupplösningar.
R6 Vegas 1; ej stöd för widescreen.

Bara för att nämna några.

Jag trodde ni menade vanliga upplösningar. :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem

WC3 supportar inte Widescreen. Det går att fixa alla upplösningar genom en ändring i registry, men grafiken blir utdragen.

http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?t=82...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
WC3 supportar inte Widescreen. Det går att fixa alla upplösningar genom en ändring i registry, men grafiken blir utdragen.

http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?t=82...

Det där blir ju exakt samma princip som att köra 1280x960.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
WC3 supportar inte Widescreen. Det går att fixa alla upplösningar genom en ändring i registry, men grafiken blir utdragen.

http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?t=82...

Antagligen för att det inte fanns speciellt många widescreenskärmar 2001 antar jag. Idag stödjer de flesta nya spel upplösningar så som 1680*1050 osv.
Förstår inte varför Diablo III inte skulle göra det

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100