Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Är du osäker på din sexuella läggning eller? ;P

hehe nej det är jag inte, men jag tycker helt enkelt att det inte är roligt att "kasta magi" på mina fiender i spel. det ska enligt mitt tycke vara mer rakt på sak o slå som fan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TraxxoN
Jag spelar helst en warrior klass, lite mer manligt o stå där framme och verkligen slåss istället för att mesa runt med massa magic

Manligt som en grottmänniska kanske =P
Warrior kräver inget mer än att man håller in "slå"-knappen då han lär ha lifesteal så behöver man inga potions eller nåt.

Menar att det är mer utmaning att spela mage eller nån klass som inte har 50ton armor på sig =).

Roligare o kasta spells ju, AoE så man slaktar 50 monster åt gången istället för bara de stom står närmast en

Permalänk
Inaktiv

Fast en krigare behöver armorn eftersom man tar mycket mer stryk än en t ex sorcerer/-ess eftersom hon/han springer omkring som en tok och skjuter bollar och så

Permalänk
Medlem

men asså egentligen, vad är det roliga med det? slakta mobs med typ 3 olika attacker och sen slakta lite mer mobs... ungefär som i South Park-avsnittet där dom spelar WoW och slaktar vildsvin för att gå upp i level och dom spenderar dag efter dag med det.

Sitter ni också med jolt, lyssnar på "Live to win" och tycker att ni gör framsteg?

Isåfall är ju Cs roligare och där kan det ju hända värsta överraskningarna också.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Diablo3 är inte wow. Man slaktar inte samma monster om o om för att klara quest / gå upp i level. I Diablo3 finns det en story som man bryr sig om, jämfört med den i WoW. Inte en fan läser quest texten utan bara accept > gå döda grisen > få reward.

Diablo3 kommer bli kul om det är likt 2an, att man med några kompisar går genom svåra dungeons för att till slut komma till nån boss som droppar häftiga vapen/armor.

Du kan inte snacka skit om de som gillar diablo3 när du själv spelar CS. Det spelet bygger på repetition mer än nåt annat. Vilka överraskningar får du i CS, nån kastar flash på en av misstag eller att man dödar 4 pers med en bomb?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Diablo3 är inte wow. Man slaktar inte samma monster om o om för att klara quest / gå upp i level. I Diablo3 finns det en story som man bryr sig om, jämfört med den i WoW. Inte en fan läser quest texten utan bara accept > gå döda grisen > få reward.

Diablo3 kommer bli kul om det är likt 2an, att man med några kompisar går genom svåra dungeons för att till slut komma till nån boss som droppar häftiga vapen/armor.

Du kan inte snacka skit om de som gillar diablo3 när du själv spelar CS. Det spelet bygger på repetition mer än nåt annat. Vilka överraskningar får du i CS, nån kastar flash på en av misstag eller att man dödar 4 pers med en bomb?

"Inte en fan läser quest texten utan bara accept" - Fel

"I Diablo3 finns det en story som man bryr sig om, jämfört med den i WoW." - fel

Så, ville bara rätta till lite av dina generaliseringar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Diablo3 är inte wow. Man slaktar inte samma monster om o om för att klara quest / gå upp i level. I Diablo3 finns det en story som man bryr sig om, jämfört med den i WoW. Inte en fan läser quest texten utan bara accept > gå döda grisen > få reward.

Diablo3 kommer bli kul om det är likt 2an, att man med några kompisar går genom svåra dungeons för att till slut komma till nån boss som droppar häftiga vapen/armor.

Du kan inte snacka skit om de som gillar diablo3 när du själv spelar CS. Det spelet bygger på repetition mer än nåt annat. Vilka överraskningar får du i CS, nån kastar flash på en av misstag eller att man dödar 4 pers med en bomb?

Hänvisar till veckans klipp som postas @ fragbite.
Bygger på repetition? Menar du CS eller D2 då? Det framgår inte riktigt, för D2 är minst lika mycket repetition; baalruns, diaruns, tristruns eller varför inte lira om hela hell? Cs har ju också omgångar, men det har ju i princip alla spel, och dessutom sporter.

Nehepp okej, så du lirar inte för att levla, utan för att gå igenom den story som spelet har. Brukar du kolla på filmer 10 gånger i rad också?

Nu är iofs Cs och D2 helt olika typer av spel, så min första ifrågasättning handlade mest om vad det roliga med det hela var. Inte försöka konvertera er till nåt FPS.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Ursäkta men det tar en stund innan man kommer till så hög lvl att man gör om samma bossar om och om för att få speciella vapen/rustning. CS är samma dag 1 som dag 100.

Om man gillar o följa storyn i ett spel , det betyder automatiskt att man kollar på filmer (vilka filmer?) 10ggr? Bra resonemang där haha.

Du kan inte på allvarligt säga att Diablo-spelen (RPG) har lika mkt repetition som CS. Ens karaktär i CS utvecklas knappast något, bara reflexerna som blir bättre och förmågan o plocka headshots.

Permalänk

Fast spelupplevelsen lär ju förändras från dag 1 där du blir ägd av alla till dag 100 när du själv lyckas ha ihjäl några noobs

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Fast spelupplevelsen lär ju förändras från dag 1 där du blir ägd av alla till dag 100 när du själv lyckas ha ihjäl några noobs

Ja eller hur? Och där emellan lär man ha både dåliga och bra dagar. Det sker mycket taktiksnack och flera situationer kan ofta sluta i gapskratt. Hur mycket taktiksnack blir det i diablo? "Han droppade boots, nån som vill ha? Nehepp..."

Krävs ju inte direkt några skills i diablo heller... Följ en skillträdsmall och sen har man sin gubbe. Ska vi tävla? Nej oj juste, du är level 85 och jag e level 25... Vilken kul match det blev då.

Nej okej, nu låter jag rätt spydig, men det känns som att jag kommer nog bara spela igenom D3 en gång. Men det beror ju förstås på hur mycket dom kommer fortsätta att mata spelet med för att hålla igång det.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Avstängd

PCGamer hade intervjuat killarna som tillverkar Diablo III. Häxdoctorn ska inte vara nån ersättare till Necron som en del tror och hur många av de gamla karaktärerna från Diablo II som skulle vara med i i det nya spelet ville dom inte tala om. Hoppas att min favorit Assassin blir kvar i alla fall.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Saknas bara att witch doctor kan börja säga "tchas dingo" och "da be good choice món"

Typisk grej som blizzard gör att baka in lite influenser från sina andra spel

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Saknas bara att witch doctor kan börja säga "tchas dingo" och "da be good choice món"

Typisk grej som blizzard gör att baka in lite influenser från sina andra spel

Haha, "I feel you mon".

Nej, men jag tror faktiskt att det kommer vara en rolig klass, men jag tycker bannemej att dom får släppa en klass till nu, det har gått ett bra tag nu, om inte annat kan det åtminstone komma något nytt på sidan...

Permalänk

Hmm.. har de inte gjort det? Tyckte det här såg ut som en assassin men jag kanske har fel:

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Vapnen påminner om assassin men han verkar vara ganska fet =P för fet för en assassin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Hmm.. har de inte gjort det? Tyckte det här såg ut som en assassin men jag kanske har fel:

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/893/893964/diablo-iii...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Vapnen påminner om assassin men han verkar vara ganska fet =P för fet för en assassin.

What?! Ni verkar inte så insatta. Det är den kvinnliga versionen av Barbarian.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Om man gillar o följa storyn i ett spel , det betyder automatiskt att man kollar på filmer (vilka filmer?) 10ggr? Bra resonemang där haha.

Du spelade bara igenom D2 en gång då eller?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Ska köpa nästa revision av Macbook Pro, till stor del för att Blizzard släpper SC 2, Diablo 3 och WoW:WoTLK.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Ska köpa nästa revision av Macbook Pro, till stor del för att Blizzard släpper SC 2, Diablo 3 och WoW:WoTLK.

Tack för att du delar med dig av dina inköpsplaner?
Ingen att prata med?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

säger bara ska 3an leva upp till ett spel så är det väll 1an iaf ?? utan det så skulle det aldrig blivit en 2a och ärligt talat tycker jag bättre om 1an är 2an... 2an är alldeles för rörig...

för möe bös me socets å skit hoppas dom slopar det i 3an ...

ja säger bara back to the basics!

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Ska köpa nästa revision av Macbook Pro, till stor del för att Blizzard släpper SC 2, Diablo 3 och WoW:WoTLK.

When you put it that way Känns ju lockande med en MBP!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Du spelade bara igenom D2 en gång då eller?

2ggr, mage och med amazon . Sen beror det på vad du menar med spelade genom D2. Om du menar lvl1+ eller att döda slutbossarna om och om. Det är lite skillnad, men du fattar väl inte.

Permalänk
Medlem

Gott Folk, på Diablo 3 kommer det endast finnas 5 klasser. Alltså kommer dom ta bort 3 klasser

http://www.blizzard.com/diablo3/faq/#1_6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johanbra
Gott Folk, på Diablo 3 kommer det endast finnas 5 klasser. Alltså kommer dom ta bort 3 klasser

http://www.blizzard.com/diablo3/faq/#1_6

Kommer nog fler i en expansion skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
tror det blir

den brutale (barb)
witch doctor (druid/nec)
den smidige (pala/amaz-typ)
sork (sorc)
slutligen någon assassinliknande karaktär

_____________________________________________________
Karaktärer

Mitt förlag:
Barb
Witch D
Stalker (amz + assas/(roug 1:an))
Cleric/enchanter? (pala + magic/druid)

Sorcen är fan svår: Tråkigt att bara köra en Sorc igen.
kanske blir i annan tappning? Elementalist?.......

Hoppas dom har likande skill tree som i Titan quest, där man kan utveckla en magi åt två olika håll som man kan görs sin magi unik beroende på hur man tycker om att spela!

EX. 1 Fireball gör 10 dmg med 3 square splash dmg. lvl 1

Riktning A:
lvl 2 = 1 Fireball gör 20 dmg med 6 square splash dmg.
lvl 5 = 1 Fireball gör 50 dmg med 15 square splash dmg.

Riktning B:
lvl 2 = 2 fireballs gör 10 dmg/st med 3 square splash dmg/st
lvl 5 = 5 fireballs gör 12 dmg/st med 5 square splash dmg/st
______________________________________________________

Enchantments:

Hoppas dom har kvar stenarna. Gillade även "ingredienserna" från olika monster som man hade i Titans Quest. Coolt att dräpa en boss för att sedan plocka en tand eller dylikt och sätt in i vapnet
______________________________________________________

Bossar:

Hoppas starkt på dom sju synderna, väldigt passande tema med väldigt stora möjligheter för utveckling. Det finns även sju dygder som skulle kunna utvecklas. Men även att man fortsätter med diverse andra Demoner och änglar, finns hur mycket som helst om man läser på lite.
Men naturligtvis ska Diablo vara med, det är ju trots allt det spelet heter

Synderna:
http://sv.wikipedia.org/wiki/De_sju_d%C3%B6dssynderna
_______________________________________________________

Gameplay/story/övrigt:

Hoppas dom försöker hitta tillbaka lite till första diablo, det var mycket bättre stämning och lite läskigare. Dock var dom olika miljöerna i 2:an bättre, lite tråkigt att vara kvar på samma ställe som i 1:an.
_______________________________________________________

Hoppas inte ögona blöder nu för det lite väl långa inlägget

Permalänk
Medlem

Tvärtom nCore, intressant läsning

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nCoreSWE
Hoppas inte ögona blöder nu för det lite väl långa inlägget

Nae, bara ännu ett hoppas/tror-inlägg i denna 900 inläggs långa tråd.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Hoppas också att Diablo är den svåraste bossen. Inte som i 2an LoD, där är han långt ifrån den svåraste. Tog bara 100år att komma fram till honom jämför med andra.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Gud... Jag läste fan i mig igenom all dynga som ni skrivit. Jag måste skaffa mig ett riktigt jobb... :S

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Gud... Jag läste fan i mig igenom all dynga som ni skrivit. Jag måste skaffa mig ett riktigt jobb... :S

Haha
Vi är säkert några som har jobb, men inget o göra på jobbet än att slösurfa och ge sig in i meningslösa diskussioner.