Permalänk
Avstängd

Usa är ju jättebra exempel. De "lyckades bra" genom att skövla samtliga naturtillgångar i landet, massmörda indianer samt ta in negerslavar från afrika. Vilka tror Du ryker först / beskylls i USA när det börjar tryta? Jo, svartingarna...

Vet hut, gammarayburst! Lär dig stava och lär dig historia!

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Medlem

Indianerna kunde inte stoppa invandringen. nu lever de i reservat

Permalänk
Inaktiv

Det jag tycker är största felet på invandrade svenskar/färgade/negrer (och NEJ, jag menar inget rasistiskt med det) är att dom är...tja...rasistiska mot oss, på ett sätt?

Om man säger nåt dumt till en sådan (som man skulle kunna säga till vem som helst) så tar dom det direkt som att man säger det till dom pga deras hudfärg eller liknande.
Det stör mig nåt så enormt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gryzor
Usa är ju jättebra exempel. De "lyckades bra" genom att skövla samtliga naturtillgångar i landet, massmörda indianer samt ta in negerslavar från afrika. Vilka tror Du ryker först / beskylls i USA när det börjar tryta? Jo, svartingarna...

Du är inte lite ohyffsad, och kan uppenbarligen inte hålla dig till till sakligheter. Jag pratade inte om USA's historia med tragedier som utrotandet av indianer och bruket av slavar från Afrika. Sådant är givetvis oförlåtligt men Europa har inte helt rena fingrar heller om man säger så. Nej vad jag menade och min poäng var att USA, bortsett från sina stora synder, har lyckats bra på så sätt att dom har gått från ingenting till världens mäktigaste land på några hundra år. Och jag tror inte det berodde uteslutande på slaveriet och indianerna...... utan mestadels på att de som kom dit och byggde landet var alla invandrare från olika länder, som alla hade det dåligt hemma och ville få en chans till ett bättre liv. Så dom kom dit med en kämparanda, och deras olika kulturella bakgrund tror jag kompletterade varandra och hjälpte dom. Sen har USA även i modern tid haft mycket invandring och har en stor del invandrare i landet, och jag tror det har hjälpt dom då också.

Jag förstår inte varför jag ska "veta hut" för att tycka detta. Att det dessutom kommer från dig, som i inlägget tidigare sagt att det vore bäst för alla om invandrarna i Sverige åkte hem, gör ju att jag ännu mindre kan ta dig på allvar. Om det är någon av oss som borde veta hut är det du, för att ha sagt så i en tråd som handlar om invandring i Sverige och där trådskaparen själv är invandrare. Har du sådana åsikter ska du hålla dom för dig själv.

Jag är inte för USA, och som sagt vet jag att dom har enormt mörka delar i sin historia särskilt med utrotandet av indianer, slaveriet och sedan förföljelsen av svarta som inte slutade förrens slutet av 1900 talet. Och just rasismen och förföljelsen av de svarta i landet tycker jag är bland det vidrigaste och mest brutala övergrepp ett modernt samhälle gjort i historien. Vet inte vad du tycker men av vad du sagt tidigare låter det inte som du gråter över det direkt. Hur som helst har väl knappast detta något med mitt argument att göra, att amerikaner har lyckats bygga världens mäktigaste land pga mångfald. Och inte genom att sparka ut vissa grupper som du förespråkar.

Och "lär dig stava"? Om du ville få mig att skratta lyckades du nästan, detta är ett forum där man SKRIVER, och du borde inse att om man ska påpeka stavfel bör dom vara ganska grova och många. Beter man sig som en grammatisk moraltant blir man inte seriöst bemött, iaf inte av mig.

Kom med saklig kritik nästa gång innan du gör påhopp så slipper jag skriva så mycket i onödan.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Citat:

Errrgh...

Citat:

Åk hem, vorde väl det bästa för oss alla? Verkar som om man kallar alla för rasister som inte är PK, rätt trist..

Du är inte bara en klant på tangentbordet själv utan är dessutom helt orealistisk i din argumentering. PK = att bli kallad för rasist för att man uttrycker sig likt dig, mnjae, inte det minsta PK, du är ju rasist. Så vet hut, sätt dig och skäms din trams.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Du är inte bara en klant på tangentbordet själv utan är dessutom helt orealistisk i din argumentering. PK = att bli kallad för rasist för att man uttrycker sig likt dig, mnjae, inte det minsta PK, du är ju rasist. Så vet hut, sätt dig och skäms din trams. [/B]

Va? Är jag RASIST nu? Så ohyggligt oförskämt att säga något sådant! Är rätt övertygad om att rasism, innebär att man särbehandlar ett folkslag pga. deras RAS (vi har ett par, vita, svarta, bruna och gula!).

Hur FAN får Du det till att jag är RASIST?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Jag förstår inte varför jag ska "veta hut" för att tycka detta. Att det dessutom kommer från dig, som i inlägget tidigare sagt att det vore bäst för alla om invandrarna i Sverige åkte hem, gör ju att jag ännu mindre kan ta dig på allvar. Om det är någon av oss som borde veta hut är det du, för att ha sagt så i en tråd som handlar om invandring i Sverige och där trådskaparen själv är invandrare. Har du sådana åsikter ska du hålla dom för dig själv. [/B]

Ja? Jag anser att bombandet i Storbrittanien och andra platser inte är speciellt "roligt". Jag anser även att det bara är en tidsfråga innan precis samma sak kommer att inträffa här. Om det nu "är så bra hemma", åk för fan dit då och sluta bråka här.

En sak till, om jag "ska hålla åsikter för mig själv", bara för att de inte passar dig, är Du ute på rejält hal is. Vi har yttrandefrihet i detta land och det Du pysslar med här är förtryck av det fria ordet. Jag är inte otrevlig, ful i munnen eller försöker provocera -- jag har helt enkelt andra åsikter än dig. Försök vara lite mer FÖRSTÅENDE, ha en högre ACCEPTANSTRÖSKEL och mindre EGENMÄKTIG, tack

Haha! Detta är ju banne mig roligt

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk

Jaja alla invandrare är terrorister... och snart kommer väl ett jumbojet krascha i world trade center i stockholm, bara för att vi har invandrare i Sverige? Den här debatten är inget jag tänker pyssla med kan du ha klart för dig. Jag förtrycker inte yttrandefriheten, men det du ägnar dig åt är snudd på angrepp mot folkgrupp, och du kan väl själv föreställa dig att de invandrare som läser i den här tråden blir stötta av det du skriver? Inte lite ohyffsat att komma med moralpredikningar om yttrandefrihet i din sits.

Dessutom gäller sweclockers regler här, och grundregeln är, citerar, "Var god skriv ej inlägg som kan verka stötande mot andra individer." Om det nu inte är tillräckligt uppenbart av sig självt finns det att läsa rätt behändigt precis intill där du skriver dina meddelanden, något som du inte tycks ha noterat. Troligare är väl kanske att du skiter i det, hur som helst är det du som är ute på hal is då du kan bli bannad från swec för det du skrivit. Jag har faktiskt inte agerat minimoderator förrens nu, men tyckte faktiskt det behövdes.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Inaktiv

Varför se nya annorlunda perspektiv som ett hot? Varför se annorlunda människor som ett hot? Det är uppenbarligen en tillgång med mångfald, i alla fall för oss som fattar vinken!

Permalänk
Avstängd

Tydligen är det "Ha politiskt korrekta åsikter eller bli BANNAD!" som gäller. Precis som i övriga landet, är man "rasist" om man säger något ÖVERHUVUDTAGET om invandrare, men åt andra hållet skall det gälla regler och gudarna vet vad. Lägger ned detta, blir så jävla trött...

Visa signatur

Permalänk
Geeks
SweClockers

Antingen så har vi en städad debatt eller ingen debatt alls. Ska det bli pajkastning och rasistanklagelser till höger och vänster är det lika bra att låsa tråden direkt. Skärpning, på båda sidor tack.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Jag har aldrig kallat dig rasist gryzor. Dock är du uppenbart främlingsfientlig. Och att jag sa att du kan bli avstängd (har spelat för mycke wow så råkade skriva bannad förrut) beror på att dina uttalanden kan uppfattas som stötande för de invandrare som besöker tråden. Swec's regler finns inte för att begränsa yttrandefriheten utan för att öka trivseln på forumet. Det fattar du väl själv att ni inte får kritisera invandrare hej vilt, klart du inte måste säga att du mottar dom med öppen famn men har du kritik får du framföra den på ett betydligt mer konstruktivt sätt så folk ens kan fundera på att ta dig på allvar. Du var provocerande och det verkade helt klart medvetet, och det är aldrig bra om man ska ha en konstruktiv debatt.

Visa signatur

3dmark11 P 5400

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Jag har aldrig kallat dig rasist gryzor. Dock är du uppenbart främlingsfientlig. Och att jag sa att du kan bli avstängd (har spelat för mycke wow så råkade skriva bannad förrut) beror på att dina uttalanden kan uppfattas som stötande för de invandrare som besöker tråden. Swec's regler finns inte för att begränsa yttrandefriheten utan för att öka trivseln på forumet. Det fattar du väl själv att ni inte får kritisera invandrare hej vilt, klart du inte måste säga att du mottar dom med öppen famn men har du kritik får du framföra den på ett betydligt mer konstruktivt sätt så folk ens kan fundera på att ta dig på allvar. Du var provocerande och det verkade helt klart medvetet, och det är aldrig bra om man ska ha en konstruktiv debatt.

Lägg ner. Det är inte din uppgift att bedöma vilka inlägg som är tillåtna eller inte. Överlämna det åt moderatorerna.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Okej sorry, ville bara svara på hans inlägg då jag uppfattade att det var riktat till mig.

Visa signatur

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Givetvis så har alla svenska medborgare samma rättigheter. Det är så uppenbart så att det inte ens behöver diskuteras. Angående invandring så tycker jag inte att den svenska politiken på den punkten varit direkt klockren, men det är en annan fråga.

Permalänk
Medlem

De invandrare som kommer till Sverige och inte kan sköta sig. som gör inbrott, mördar, rånar osv. De har inget här i Sverige att göra även om de har Svenskt medborgarskap. Jag säger inte att Svenskar inte gör sånna saker. Men eftersom en del invandrare göra sånna saker så dras ju alla över en och samma kant. Då är det ju svårt att inte ha fördomar? Någon mer som håller med mej lr är jag helt ensam?

Är du en bra människa och föjer Svensk lag, Självklart ska man då få stanna i Sverige. Men bryter man lagarna så kan man lika gärna åka hem till sitt hemland, då har man inget här i Sverige att göra.

Punkt slut

Edit: Hoppas inte detta inlägg bryter mot några regler. Redigera lr ta bort inlägget isf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Det jag tycker är största felet på invandrade svenskar/färgade/negrer (och NEJ, jag menar inget rasistiskt med det) är att dom är...tja...rasistiska mot oss, på ett sätt?

Om man säger nåt dumt till en sådan (som man skulle kunna säga till vem som helst) så tar dom det direkt som att man säger det till dom pga deras hudfärg eller liknande.
Det stör mig nåt så enormt.

Håller med till 100%.

Permalänk

Ganska kul att att sveriges 27 mest eftersökta brottslingar var invandrare, eller svenskt med ickesvenkt utseende eller vad man vill kalla det. De som hade svenskt utséende hade gjort ekonomiska brott. Invandrarna; våldsbrott, narkotikabrott, mord osv.

Inte för denna tråd har något med den disskusionen att göra.

Permalänk
Avstängd

Lite, BRÅ:s (brotssförebyggande rådet) rapport visar att över 80% av anmälda våldsbrott och våldtäkter begås av 10% av befolkningen, nämligen invandrare. Rapporten från BRÅ heter 'Rapport 2005:17', publikationsnummer 91-38-32228-5.

Ja, BRÅ är en statlig instans.

EDIT: Otippat att folk börjar lessna och vill att daltet ska sluta. Sverige behöver bli mer som andra länder och inte en fristad, där alla som säger "oj, dum invandrare som gör si och så!" blir stämplade (precis som jag blev innan) som rasister. Vi måste börja jobba för att folk skall gå säkra på gatan igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Lite, BRÅ:s (brotssförebyggande rådet) rapport visar att över 80% av anmälda våldsbrott och våldtäkter begås av 10% av befolkningen, nämligen invandrare. Rapporten från BRÅ heter 'Rapport 2005:17', publikationsnummer 91-38-32228-5.

Ja, BRÅ är en statlig instans.

EDIT: Otippat att folk börjar lessna och vill att daltet ska sluta. Sverige behöver bli mer som andra länder och inte en fristad, där alla som säger "oj, dum invandrare som gör si och så!" blir stämplade (precis som jag blev innan) som rasister. Vi måste börja jobba för att folk skall gå säkra på gatan igen.

Och vad bevisar du med detta? Det kan lika gärna tolkas som att svensken i gemmen är xenofob och därför är mycket mer benägen att brott begångna av invandrare.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Och vad bevisar du med detta? Det kan lika gärna tolkas som att svensken i gemmen är xenofob och därför är mycket mer benägen att brott begångna av invandrare.

Va? Är Du hög? Förstår inte ett ord av vad Du skriver och tro mig, det är inte bristande svenskakunskaper. Xenofobi är rätt allvarligt och "främlingar" är inte vad invandrare är, "främlingar" är trevliga medborgare jag inte haft förmånen att stifta bekantskap med än.

"Gemmen"?? Ska det vara gemén? Kvittar, går inte att förstå sig på dig ivartfall.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Va? Är Du hög? Förstår inte ett ord av vad Du skriver och tro mig, det är inte bristande svenskakunskaper. Xenofobi är rätt allvarligt och "främlingar" är inte vad invandrare är, "främlingar" är trevliga medborgare jag inte haft förmånen att stifta bekantskap med än.

"Gemmen"?? Ska det vara gemén? Kvittar, går inte att förstå sig på dig ivartfall.

Wikipedia ftw: http://sv.wikipedia.org/wiki/Xenofobi. Fast du kanske menar att du inte är främlingsfientlig utan bara tycker alla invandrare är otrevliga? Det är ju moget isåfall.

Dock förstår inte jag heller vad haffe menade i sitt inlägg.

Visa signatur

3dmark11 P 5400

Permalänk
Avstängd
Citat:

Wikipedia ftw: http://sv.wikipedia.org/wiki/Xenofobi. Fast du kanske menar att du inte är främlingsfientlig utan bara tycker alla invandrare är otrevliga? Det är ju moget isåfall.

Dock förstår inte jag heller vad haffe menade i sitt inlägg.

Wikipedia är ju ett sådant trovärdigt och genuint referensmaterial. Men bara för att roa dig, kan jag kontra med vad någon kluns skrivit ang. xenophobia på den engelska varianten av öhva?-uppslagsverket (en.wikipedia.org):

Citat:

As with all phobias, a xenophobic person is aware of the fear, and therefore has to believe at some level that the target is in fact a foreigner. This arguably separates xenophobia from racism and ordinary prejudice in that someone of a different race does not necessarily have to be of a different nationality. In various contexts, the terms "xenophobia" and "racism" seem to be used interchangably, though they have wholly different meanings.

Och det där stämmer faktiskt ganska bra med verkligheten. Otroligt, för att vara wikipedia.

Återigen, xenofobi har inget med invandrare att göra och tro mig - jag är inte xenofob. Vet inte vart han i sina dimmor fick det ifrån, sniffar nog för mycket lim.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Wikipedia är ju ett sådant trovärdigt och genuint referensmaterial. Men bara för att roa dig, kan jag kontra med vad någon kluns skrivit ang. xenophobia på den engelska varianten av öhva?-uppslagsverket (en.wikipedia.org):

Och det där stämmer faktiskt ganska bra med verkligheten. Otroligt, för att vara wikipedia.

Återigen, xenofobi har inget med invandrare att göra och tro mig - jag är inte xenofob. Vet inte vart han i sina dimmor fick det ifrån, sniffar nog för mycket lim.

Intressant att genast börjar prata runt istället för att svara på huvudfrågan.

Du kan inte använda BRÅs undersökning som bevis för någonting, eftersom alla bevis kommer från din tolkning.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Återigen, xenofobi har inget med invandrare att göra och tro mig - jag är inte xenofob.

Okej, jag råkade visst äga mig själv lite i mitt förra inlägg och drar tillbaka min wikipedia ftw kommentar. Grävde fram svenska akademiens ordlista i bokhyllan och slog upp xenofobi, och det betyder kort och gott "rädsla för främlingar". Så du hade rätt angående detta.

Visa signatur

3dmark11 P 5400

Permalänk
Avstängd
Citat:

Intressant att genast börjar prata runt istället för att svara på huvudfrågan.

Du kan inte använda BRÅs undersökning som bevis för någonting, eftersom alla bevis kommer från din tolkning.

Men snälla lilla hjärtat!? Det fanns ingen huvudfråga, eftersom det enda Du gjorde var att svamla och haspla ur dig fräcka ord som inte riktigt fungerade.

Sedan kan man naturligtvis använda BRÅs undersökning till precis vad man vill, tippar på att det inte passar dig, men personligen är jag rätt nöjd över att ha lite fakta och argument mot de som kallar mig "rasist", "xenofob" osv. när jag uppriktigt säger att jag är trött på alla invandrargäng som drar runt på stan och slåss, våldtar, säljer narkotika och whatnot. Ser dåligt med svenskar i de gängen? Verkar mest vara typ.. Iranier...

Sedan har läkare med invandrarbakgrund på sjukhuset räddat livet på nära och kära åt mig, men titta bara på England. Ett gäng arab-läkare som utförde bombattentat för en månad sedan, inget är heligt för dessa djur.

Du verkar inte riktigt vara rätt människa att ta diskussionen, om jag skall vara ärlig, Du saknar lite... röd tråd?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men snälla lilla hjärtat!? Det fanns ingen huvudfråga, eftersom det enda Du gjorde var att svamla och haspla ur dig fräcka ord som inte riktigt fungerade.

Sedan kan man naturligtvis använda BRÅs undersökning till precis vad man vill, tippar på att det inte passar dig, men personligen är jag rätt nöjd över att ha lite fakta och argument mot de som kallar mig "rasist", "xenofob" osv. när jag uppriktigt säger att jag är trött på alla invandrargäng som drar runt på stan och slåss, våldtar, säljer narkotika och whatnot. Ser dåligt med svenskar i de gängen? Verkar mest vara typ.. Iranier...

Sedan har läkare med invandrarbakgrund på sjukhuset räddat livet på nära och kära åt mig, men titta bara på England. Ett gäng arab-läkare som utförde bombattentat för en månad sedan, inget är heligt för dessa djur.

Du verkar inte riktigt vara rätt människa att ta diskussionen, om jag skall vara ärlig, Du saknar lite... röd tråd?

Du är verkligen inte rätt människa att prata om vem som kan och inte kan ta diskussionen. Du börjar med att lägga orden i min mun, jag har aldrig kallat dig för xenofob. Vidare tycker jag att du ska passa dig för att kalla ord du inte själv förstår för 'svammel'. Är det ett sätt för dig att försvara din ståndpunkt trots att du inte förstår kritiken som har riktats mot den?

Du har vidare ingen fakta. Du har pekat på att BRÅ konstaterar att 80% av alla anmälda brott är begågna av invandrare. Det betyder inte att invandrare står för 80% av brottsligheten, som är din slutsats. För att visa det absurda i ditt argument ställer jag frågan, hur många brottslingar är män? Är det 90-95% eller så? Vore det isåfall inte bättre att avskaffa män, ifall det är brottsligheten du är orolig för.

Vidare känns det som att din argumentation till stora delar består av Guilt-by-association. Jag hamnade i slagsmål med en etnisk svensk en gång, på samma sätt var alla som trakasserade mig när jag gick på högstadiet etniskt svenska. Betyder det då att jag med din logik får dra slutsatsen att den etniska svensken är våldsbenägen och gärna trakasserar när han får chansen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vart var det jag läste att enligt undersökningar så slutar de flesta längre forumtrådar i "typ" 50%+ av fallen i en diskution om rasism?

Var nog inte en speciellt säker källa men var ett rätt kul påpekande

Denna tråd har iofs statistiskt bättre grunder för att skapa en sådan diskution däremot.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Du är verkligen inte rätt människa att prata om vem som kan och inte kan ta diskussionen. Du börjar med att lägga orden i min mun, jag har aldrig kallat dig för xenofob. Vidare tycker jag att du ska passa dig för att kalla ord du inte själv förstår för 'svammel'. Är det ett sätt för dig att försvara din ståndpunkt trots att du inte förstår kritiken som har riktats mot den?

Du har vidare ingen fakta. Du har pekat på att BRÅ konstaterar att 80% av alla anmälda brott är begågna av invandrare. Det betyder inte att invandrare står för 80% av brottsligheten, som är din slutsats. För att visa det absurda i ditt argument ställer jag frågan, hur många brottslingar är män? Är det 90-95% eller så? Vore det isåfall inte bättre att avskaffa män, ifall det är brottsligheten du är orolig för.

Vidare känns det som att din argumentation till stora delar består av Guilt-by-association. Jag hamnade i slagsmål med en etnisk svensk en gång, på samma sätt var alla som trakasserade mig när jag gick på högstadiet etniskt svenska. Betyder det då att jag med din logik får dra slutsatsen att den etniska svensken är våldsbenägen och gärna trakasserar när han får chansen?

Suck? Har Du ens gått ut skolan än? Du är så lowend att jag inte bemödar mig svara, dina pinsamma ord får tala för sig själv.

Kram, hjärtat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Suck? Har Du ens gått ut skolan än? Du är så lowend att jag inte bemödar mig svara, dina pinsamma ord får tala för sig själv.

Kram, hjärtat.

Skärp dig och svara människan.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Jo där gjorde du bort dig rejält gryzor.

Visa signatur

3dmark11 P 5400