Permalänk

Asus G1S, hjälp.

Hejsan! I fredags fick jag hem min Asus G1s och jag har tillbringat hela helgen framför den. Igår när jag satt och lirade lotro så fick jag blue-screen och det stod typ "dumpar fysiskt minne", sen startade datorn om sig. Jag förstod givetvis att det var något som inte stod rätt till så jag slängde in ultimatebootcd och körde igång memtest. Men memtest kunde inte hitta några fel.
Sedan tänkte jag att jag skulle testa datorn lite till.. så jag körde igång 3dMark 05 på den och där fick jag bara 6700 i score. Dom andra som köpt Asus G1s har fått ca 7700 i score med samma inställningar som jag körde.
Känns lite skumt detta...någon som har förslag på vad jag ska testa/göra?

PS. Kan tillägga att jag inte fått upp blue-screen mer än just den gången. Men det är en gång för mycket.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk

Fick samma sak på min stationära dator, självfallet skiljer sig allt från fall till fall och dator men testa ladda hem senaste drivrutinerna till din dator. Alternativt om det inte hjälper så kan man ju alltid testa att omformatera datorn om alternativ 1 skulle skita sig. För mig räckte det med att skaffa nya drivrutiner så gick datorn kalasbra igen Men som sagt, jag ska inte måla upp nån bild heller att jag kan allt om dator, jag är bara en hobbyamatör som lyckats få fel på det mesta på min dator, men man lär sig väl av sina misstag

Visa signatur

/ Skaunepauen, det är roligt att ha kul!