Går det att styra fläkten på detta nätagg?

Permalänk

Går det att styra fläkten på detta nätagg?

Har precis vart på resa i Grekland och kom hem idag till en stendöd dator. Nätagget har tokdött när jag vart borta och datorn har inte vart på, men jag antar att om åskan slår ner ändå så räcker det väl kanske med att det finns strömtillförsel till datorn för att oturen skall ha vart framme?

Struntsamma, agget har i alla fall tokdött av nåt skumt när vi vart borta och då jag har dåligt med pengar nu så drog jag iväg och köpte ett "billigt men bra agg". På datorbutiken blev jag då rekommenderad ett Ace Raw 520W-agg för drygt 400 spänn, så jag tog det. Det har ingen fysisk inställning för fläkten så jag frågade hur man kan höja speeden sen på fläkten och han sa att det gör du bara genom vanlig programvara.

Har testat Speed Fan och där funkar det inte alls. Kollade in specsen för agget på: http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105612

Och där står det "Temperaturstyrd fläkt = Nej". Ok, vad menar dom? Det finns alltså ingen möjlighet att manuellt ändra speeden på fläkten eller?

Permalänk

brukar inte gå att ändra fläkt hastigheten i nätagg med program

gör som jag, skafa en display med temp sensorer så du kan se värmen i nätagget o om displayen kan styra fläcktar också så koplar du bara in den till fläkten i agget

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo