Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Sju år i Tibet

4/10

Välgjord, men alldeles för pro-lamaism för min smak. Den som tror att Tibet var ett paradis av frid och fröjd innan Kineserna marcherade in bör nog ta och slå upp ordet "Feodalsamhälle". Löjligt sockersöt.

Permalänk
Medlem

Troy - Directors Cut
Fick hem denna 30 minuter längre version på HD DVD härom dagen.
Känns som om större delen av de extra minuterna var blod och kött som flög runt. Tolka mig inte fel nu, jag gillar kött och blod - Men det tillförde väl inte jättemycket till själva handlingen.
Galet bra utgåva iallafall. Bild och ljud i toppklass.

Permalänk
Medlem

Skulle se på Im a legend men det var fel på filen så det stängdes av efter typ 10 min Den verkade i alla fall bra.

Såg på the heartbreak kid istället

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem

Fargo - 8/10. Gick på 3:an igår, var faktiskt grym som fan. Filmen var så rolig på nåt sätt, hur alla betedde sig, hur de snackade osv... Rekommenderas!!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Führens Elit - 8/10. Bra story och mycket spännande i vissa scener. Välgjord och intressant synvinkel på det hela. Nazistporr för de som är intresserade av ämnet.

Arn - 6/10. Tja. Kunde vart bättre. Jag kan inte sätta fingret på exakt vad, men jag tyckte inte filmen var jättebra. Bara bra.

Permalänk
Medlem

Death Proof. Jag älskade den, den är totalt (nåja) oförutsägbar och bryter mot flera dramaturgiska regler. Själva idén är lite fånig men det är ju tanken. Och så underlättar det att jag både är Tarantinofan och biltokig. 8,5/10.

Jag måste se Planet Terror sen. Den lär ju inte vara i närheten lika bra, men ändå.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Arn-Tempelriddaren 5/10

Följde inte böckerna! Kan ju vara förståeligt att man får korta ned, men att helt ta bort delar samt ändra historien känns lite fel. Och vafan tänker det när de tar en Blond tjej att spela Cecilia Rosa och en brunett till Cecilia Blanca? Hört talas om hårfägningsmedel?

Visa signatur
Permalänk

Invasion

Må säga att upplägget är rätt bra i sig, dock så tycker jag det var lite för mnycket babbel i filmen osv. hade den gjorts av någon mer seriös så hade denna hamnat högt. nu ligger dne på en 5/10 går att se på men finns klart mer filmer att se före denna iaf.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Die Hard 4.0 7/10
Ganska underhållande.

Visa signatur
Permalänk

The Breakfast Club
http://www.imdb.com/title/tt0088847/

Bra och trevlig, men kändes en smula föråldrad 7/0

Permalänk
Medlem

3:10 to Yuma - Westernfilm från 2007 med Christian Bale och Russel Crowe.
Riktigt fin rulle med bra skådespelare som skötte sitt jobb. 8/10

http://www.imdb.com/title/tt0381849/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Death Sentence
Hade inte så stora förväntningar på den men var rätt bra ändå. 7/10

Futurama Benders Big Score
Är väl ingen älskare av tv-serien heller kanske men tycker filmen var ganska tråkig. 5/10

I Am Legend
Riktigt bra film även om jag inte riktigt brukar gilla den här typen av filmer. 8/10

Irene Huss Tatuerad Torso
Klassisk svensk deckare liknanade Beck, Wallander osv. Ganska tråkig i min smak. 6/10

Permalänk
Medlem

Death Sentence - Halvpositivt överraskad. 7/10.

Cape Fear - Klassisk Scorsese från -91, De Niro är riktigt jävla elak. 8/10.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Shooter - 8/10

http://www.imdb.com/title/tt0822854/

Grym film, jag tyckte att den var skum att förstå i början men sen klarnade det.

I Am Legend - 8/10

http://www.imdb.com/title/tt0480249/

Mycket bra film, tycker dock att slutet var lite "trist".

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk

3 10 to Yuma

Grymt bra western.
9/10

Permalänk

Rescue Dawn
8/10. Som de övriga som sett denna film så rekomenderar jag den starkt. Mycket välgjord film (sen att Bale är med gör det ju inte sämre )

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

The Tripper - 3/10. Skitens skit, se inte den.

The Last Legion - 5,5/10. Värsta försöket att göra en ny Sagan om Ringen eller nåt, rätt så töntig film...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Resident Evil: Extiction
Efter att ha sett Resident Evil: Apokalypce som faktiskt innehöll små bitar av vad en RE film borde vara så hoppades jag att den 3:e filmen skulle bli bra. Så blev det inte, istället rensades filmen på allt som kan förknippas med spelen och allt som finns kvar är en typisk B-action film - 5/10

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Butterfly on a Wheel - 7/10. Rätt så okej thriller. Grym vändning i slutet...!

Talk to Me - 7,5/10. Don Cheadle = äg. Killen kan verkligen spela.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

L'empire des Loups - Vargarnas Rike svensk titel.

Bra och härlig thriller/action. Jean Reno är med, ni vet, Léon ;P

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Underdog

Mycket bättre film än väntat, helt okej. 7/10

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Death Sentence - Halvpositivt överraskad. 7/10.

Cape Fear - Klassisk Scorsese från -91, De Niro är riktigt jävla elak. 8/10.

Tycker också att Cape Fear var riktigt bra!! Bra skådisar!! Coolt också att de gammla skådisarna från första versionen av filmen (1962) var med! Legenderna Robban Mitchum och Gregory Peck!!

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Into the blue

6/10 bra film faktist. lite väl snabb i bland i vändningarna.
Samma huvudperson som är med i the fast and the furios och 2 fast 2 furios

säger nog 7/10 på den bara för skådespelskan

Good Luck Chuck 8/10

gillar den här typen av filmer helt klart

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Inaktiv

I Am Legend - 5/10

http://www.imdb.com/title/tt0480249/

Urk alltså, förstår inte vad folk ser i den här filmen? Riktigt seg, tråkig, fattig handling, händelselös och dåligt slut. Det som höjde filmen var scenerna och miljöerna.

Denna filmen hade kunnat vara så mkt bättre!

28 dagar senare och 28 veckor senare piskar denna filmen med hästlängder!

Permalänk

xXx: State of the Union

Ger den 0/10

Utan tvekan den sämsta film jag någonsin har sett. Manuset kunde likagärna vara skrivet av en 5-åring. Alldeles för mycket negrer som ska lyssna på hip-hop, hata den vite mannen och dodgea stridsvagnspil i just det, en annan stridsvagn.

Herre min gud säger jag bara

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Zoolander
Väldigt barnslig film, den blir för mycket ibland. Och jag tror den är gjord för den mindre skaran. Stundvis rolig men det räcker inte hela vägen.

4/10

War
En ny Jason statham film, Kan det blir mycket bättre?
Ja, ibland men annars mycket fint samspel av Jason och Jet Li.

Ger den 8/10

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Ichi the killer 9/10
(Koroshiya Ichi)

Klockren film av Takashi Miike med bisarr humor.
Jag är fruktansvärt usel på att förklara filmer, så jag tänker inte ens försöka
Måste ses, helt enkelt!

Trailern ifall någon skulle vara intresserad av att se den;
http://www.youtube.com/watch?v=coiVr5Pl4-s

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Death Proof. Jag älskade den, den är totalt (nåja) oförutsägbar och bryter mot flera dramaturgiska regler. Själva idén är lite fånig men det är ju tanken. Och så underlättar det att jag både är Tarantinofan och biltokig. 8,5/10.

Jag måste se Planet Terror sen. Den lär ju inte vara i närheten lika bra, men ändå.

Såg Death Proof idag. Klart cool! Gillade speciellt sista 5min och dialogerna med poliserna :):D

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk

Var i Thailand under julen. Såg på Alien vs Predator 2 på Siam Paragon....kan säga att den rockar kung. Fan vilken bra film...o den ska ses igen kan jag lova hehe.

10 av 10

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Var i Thailand under julen. Såg på Alien vs Predator 2 på Siam Paragon....kan säga att den rockar kung. Fan vilken bra film...o den ska ses igen kan jag lova hehe.

10 av 10

Har _VÄLDIGT_ svårt att tro att en uppföljare till en högst medelmåttig film kan bli en tia!

Rush Hour 3- Nä Chris Tucker är lite för mycket, och inte så rolig handling. Jackie Chan höjde dock betyget lite. 5/10

Shoot em up
Börjar lite segt och man tänker vafan, men så fattar man att de driver med genren så in i helvete. Underbar humor och Clive Owen är riktigt skön.
8/10

Visa signatur