"Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"

Permalänk
Medlem

Ja, börja med ett HD5770, och köp ett till sedan.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk

Okej, tack. Och tycker du att jag ska köra på andra minnen då? Typ Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz - Inet.se ?

Permalänk
Medlem

Bättre att köpa:
Gigabyte GA-790XT-USB3ATX, AM3 - Inet.se
A-Data 4GB (2x2GB) Extreme Vitesta 1600MHz - Inet.se
och
AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition 125W - Inet.se

istället för uppgraderingspaketet. Då har du ändå 230 kr över att köpa Dirt 2 för, eller så väljer du detta HD5770, och får Dirt 2 på köpet iallafall...

PowerColor Radeon HD5770 PCS+ 1GB (OC) DiRT2 KAMPANJ - Inet.se

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk

Tack så mycket för hjälpen!

Permalänk

Nu börjar det närma sig datorköp och tänkte göra sista kollen med er om det finns något som man kan tänkas byta ut eller köpa till något extra?

Hitta lägsta priskombination

Tänkte bygga ihop datorn själv.
Behöver jag köpa till några extra kablar (förutom esd armband) eller följer det med ?

Permalänk

Tja hur ser detta ut ska spela pel som Co4, BC2, Cs 1.6.

Samsung SH-S223 186:-

AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3,4GHz Socket AM3 125W Box 1 689:-

Gigabyte Radeon HD5850 OC HDMI DisplayPort Dual-DVI 1GB 2744:-

OCZ Platinum XTC LV DDR3 PC10666/1333MHz CL7 2x2GB 995:-

Fractal Design Tesla 550W 695:-

Zegamax Luna Type W (Silver/Transparent) 470:-

Gigabyte MA785GMT-USB3 864:-

Samsung SpinPoint F3 HD502HJ 16MB 500GB 416:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av zray12345:

Tja hur ser detta ut ska spela pel som Co4, BC2, Cs 1.6.

Samsung SH-S223 186:-

AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3,4GHz Socket AM3 125W Box 1 689:-

Gigabyte Radeon HD5850 OC HDMI DisplayPort Dual-DVI 1GB 2744:-

OCZ Platinum XTC LV DDR3 PC10666/1333MHz CL7 2x2GB 995:-

Fractal Design Tesla 550W 695:-

Zegamax Luna Type W (Silver/Transparent) 470:-

Gigabyte MA785GMT-USB3 864:-

Samsung SpinPoint F3 HD502HJ 16MB 500GB 416:-

Ser jättebra ut! inget som skulle behövas förbättras.
Man skulle ifs kunna göra den mer uppgraderingsbar, men det är ju en kostnad som du kanske inte vill betala?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Ny Dator 10k

Tja,

Funderade på något i stil med följande paket:

Inet Taurus Extreme Gamer GTX460 - Inet.se

Funderar dock på att bygga själv för att spara lite alt uppgradera, vad borde jag i så fall byta ut (slut pris fortfarande ca 10-11k)?
Har funderat på att tex byta grafik kort till Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC eller liknande för att få ut lite mer utan att gå över 11k...

Några tips?

Permalänk
Medlem

Speldator 8K

En kompis byggde ihop detta paket. jag tyckte det såg bra ut. Men har ni något att påpeka? Ska spela med den.

http://i27.tinypic.com/2roncbm.png

Tack i förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajms:

En kompis byggde ihop detta paket. jag tyckte det såg bra ut. Men har ni något att påpeka? Ska spela med den.

http://i27.tinypic.com/2roncbm.png

Tack i förhand.

Jodå. men ska du ha ett moderkort med två pci express, så ta en med två i x16, inte x16/x8, som detta:
Gigabyte GA-790FXTA-UD5 - Inet.se

Blir det för dyrt, kan du lika gärna ta detta, som då bara har en pci express port: Asus M4N68T - Inet.se

Ska du överklocka btw? isf kan ju ett annat moderkort vara bra till hands, även 1600mhz minnen.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabbeN:

Jodå. men ska du ha ett moderkort med två pci express, så ta en med två i x16, inte x16/x8, som detta:
Gigabyte GA-790FXTA-UD5 - Inet.se

Blir det för dyrt, kan du lika gärna ta detta, som då bara har en pci express port: Asus M4N68T - Inet.se

Ska du överklocka btw? isf kan ju ett annat moderkort vara bra till hands, även 1600mhz minnen.

Vad är skillnaden mellan x16 och x16/8 förutom priset?

Har inga planer på att klocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godismagge:

Nu börjar det närma sig datorköp och tänkte göra sista kollen med er om det finns något som man kan tänkas byta ut eller köpa till något extra?

Hmmm... Riktigt bra bygge! Klart att du kan köpa ett HD5770-kort till, men det kanske kommer senare?

Och en Scythe Yasya skulle ju inte skada om du vill klocka lite...

Skrivet av godismagge:

Behöver jag köpa till några extra kablar (förutom esd armband) eller följer det med ?

Om du vill köra CrossFire så följer det inte med CrossFire-brygga till alla grafikkort och då kan man behöva köp till det (80 kr tror jag ungefär)

Skrivet av matte82:

Tja,

Funderade på något i stil med följande paket:

Inet Taurus Extreme Gamer GTX460 - Inet.se

Funderar dock på att bygga själv för att spara lite alt uppgradera, vad borde jag i så fall byta ut (slut pris fortfarande ca 10-11k)?
Har funderat på att tex byta grafik kort till Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC eller liknande för att få ut lite mer utan att gå över 11k...

Några tips?

Tycker faktiskt att du ska upp på HD5870 i den budgeten - så här:

Hitta lägsta priskombination

Skrivet av Dajms:

Vad är skillnaden mellan x16 och x16/8 förutom priset?

Hmmm... Det kortet som BabbeN föreslog stöder inte SLI och då är det onödigt med så kraftfullt moderkort i och med att det ligger ett GTX 460 i paketet.

Med tanke på omgivning så är detta moderkort mer lämpligt:

Gigabyte GA-870A-UD3 - Inet.se

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk

speldator 10k + skärm

Tja,

börjar närma sig ett dator köp, eftersom min nuvarande dator inte hänger med.

är inte direkt så insatt i datorer, vet några få saker, och jag ska bygga den själv med hjälp av en kompis.

Hade tänkt mig en för sammanlagt 10-11k med skärm, det här är delarna jag valt ut, nåt jag skulle kunna ändra, nån kabel eller nåt jag måste köpa till?

Hitta lägsta priskombination

Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Ytterligare ett inlägg angående datorköp, denna gången fokuserade jag på Intel som bas,

Den blev lite dyrare än min föregående AMD build, men enligt CPU benchmarks ska en i5 prestera bra mycket mer än en Phenom II 965 BE. Några sista invändningar innan jag beställer denna skönhet?

Tacksam för svar.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av xJom:

Hmmm... Riktigt bra bygge! Klart att du kan köpa ett HD5770-kort till, men det kanske kommer senare?

Och en Scythe Yasya skulle ju inte skada om du vill klocka lite...

Om du vill köra CrossFire så följer det inte med CrossFire-brygga till alla grafikkort och då kan man behöva köp till det (80 kr tror jag ungefär)

/xJom

Hej.
Först och främst tack för att du tog dig tid att kika igenom paketet!
Ja kanske köper till ett till HD5770-kort senare om det skulle visa sig behövas, spelar inte så jätte mycket så tror nog att jag klarar mig.
Överklockning är inte aktuellt i dagsläget så sparar nog de kronorna till ett eventuellt senare tillfälle.
Tänkte även köpa till en skärm och tangentbord någon ni kan rekommendera?
Har kikat på en : Benq G2420HD som verkar vara en helt okey skärm till ett bra pris.
Tangentbord har jag ingen aning vad som är bra, vill ha ett tangentbord som är skönt att skriva på och som inte kostar allt för mycket (max runt 300kr), några tips ?

Permalänk
Skrivet av BabbeN:

Ser jättebra ut! inget som skulle behövas förbättras.
Man skulle ifs kunna göra den mer uppgraderingsbar, men det är ju en kostnad som du kanske inte vill betala?

Nej det vill jag nog inte. Men delarna är kompatibla med varandra eller??

Permalänk
Medlem
Skrivet av zray12345:

Nej det vill jag nog inte. Men delarna är kompatibla med varandra eller??

Ja.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

satte ihop några delar från koplett hur ser de ut??

CM Storm Scout Midi Tower

Chieftec Super Series 650W PSU

ASUS P7P55D-E LX, P55, Socket-1156

Intel Core™ i5 Dual Processor i5-650 Dual Core, 3.2Ghz

XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S DVDRW 24x

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3

Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Nu är det dags att köpa en ny dator innan vinterkylan kommer.

Grafikort: ASUS HD5850 1GB PCI-E (EAH5850/2DIS/1GD5)

Processorer: AMD Phenom2 X6 1055T

Minne: Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800

Burk: Lian Li Lancool PC-K62, Svart,( Om inte mitt 550w nätagg räcker till så blir det en Cooler Master Cosmos 1000 850W)

Moderkort: Asus M4A79XTD EVO DDR3

Hårddisk etc tar jag från den nuvarande datorn.
Undrar, hur ser det detta ut? Funkar sakerna med varandra etc?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Funderar på en ny dator. Spelar främst wow och vill ha en dator som ska klara av den nya expansionen som kommer snart utan att behöva köra på lägsta grafik och sega mig fram i storstäderna. Spelar just nu Wotlk med en gammal p4 så jag är trött på att stirra in i loading screens. Har god erfarenhet av intel och funderar därför på något av de paketen som trådskaparen har föreslagit. Räcker 5k paketet eller är det bäst att dra på lite extra när man ändå är i farten?

Visa signatur

Wainert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maackie:

Hejsan.

Nu är det dags att köpa en ny dator innan vinterkylan kommer.

Grafikort: ASUS HD5850 1GB PCI-E (EAH5850/2DIS/1GD5)

Processorer: AMD Phenom2 X6 1055T

Minne: Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800

Burk: Lian Li Lancool PC-K62, Svart,( Om inte mitt 550w nätagg räcker till så blir det en Cooler Master Cosmos 1000 850W)

Moderkort: Asus M4A79XTD EVO DDR3

Hårddisk etc tar jag från den nuvarande datorn.
Undrar, hur ser det detta ut? Funkar sakerna med varandra etc?

Tack på förhand

Nja, AMD's processorer tar bara dualchannel minne vilket kort sagt är att de bara klarar av att kordinera ihop två stickor så de jobbar tillsammans. Har du tre kommer varje sticka jobba själv, vilket man inte vill.
Så ta 4GB CL7 minnen, typ dessa: A-Data 4GB (2x2GB) Extreme Vitesta 1600MHz - Inet.se

Nätagget räcker.

Ska du spela? Isf rekomenderara jag Phenom II 965 eller 1090T BE ist för den klens hexa'core'n du har nu

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

bra?

Hej, jag hade tänkt att köpa http://data.fuskbugg.se/skalman01/Dator460.png

+ ett windows 7 home premium 64-bit.

och undrar nu om nån har några invändningar på eventuella ändringar?

Ska ha den till att redigeringa Tunga hd-video filmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the-real-DiRtY:

Hej, jag hade tänkt att köpa http://data.fuskbugg.se/skalman01/Dator460.png

+ ett windows 7 home premium 64-bit.

och undrar nu om nån har några invändningar på eventuella ändringar?

Ska ha den till att redigeringa Tunga hd-video filmer.

ta en 1055T/1090T BE då. skär ner lite på grafikortet, du behöver det knappt.
Sen 8GB 1600mhz CL7 minne är ju att föredra.

Processor: AMD Phenom2 X6 1055T - Inet.se eller AMD Phenom2 X6 1090T BE - Inet.se
Minne: A-Data 4GB (2x2GB) Extreme Vitesta 1600MHz - Inet.se två av de.
Grafik: XFX Radeon HD4650 1GB - Inet.se

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabbeN:

Nja, AMD's processorer tar bara dualchannel minne vilket kort sagt är att de bara klarar av att kordinera ihop två stickor så de jobbar tillsammans. Har du tre kommer varje sticka jobba själv, vilket man inte vill.
Så ta 4GB CL7 minnen, typ dessa: A-Data 4GB (2x2GB) Extreme Vitesta 1600MHz - Inet.se

Nätagget räcker.

Ska du spela? Isf rekomenderara jag Phenom II 965 eller 1090T BE ist för den klens hexa'core'n du har nu

Tack för snabbt svar.

ska titta upp det då, Bara jag klarar dom komande spelen så är jag nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maackie:

Tack för snabbt svar.

ska titta upp det då, Bara jag klarar dom komande spelen så är jag nöjd

Det kommer du, maxa det mesta. Varje sig du tar 965 BE eller 1090T BE så är det inte det som kommer flaska, utan grafikortet. ;p Alltså OM ngt skulle flaska..

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabbeN:

Det kommer du, maxa det mesta. Varje sig du tar 965 BE eller 1090T BE så är det inte det som kommer flaska, utan grafikortet. ;p Alltså OM ngt skulle flaska..

Jaså? Har du tips på något bättre i samma prisklass, +/- några hundralappar ?

Permalänk

Hittade denna listan i en tråd om htpc.
Vad hade ni bytat ut i setupen? Känns som att det borde finnas mer prisvärda grafikkort men jag har inte direkt någon koll på dagens utbud om jag skall vara ärlig. Kommer inte direkt att spela några spel på den utan snarare köra lite tyngre program för bild och filmredigering. Budgeten är väll kring det som anges i listan, men blir det billigare är det inte direkt världens undergång...
Tacksam för all hjälp jag kan få.

Permalänk
Skrivet av BabbeN:

ta en 1055T/1090T BE då. skär ner lite på grafikortet, du behöver det knappt.
Sen 8GB 1600mhz CL7 minne är ju att föredra.

Processor: AMD Phenom2 X6 1055T - Inet.se eller AMD Phenom2 X6 1090T BE - Inet.se
Minne: A-Data 4GB (2x2GB) Extreme Vitesta 1600MHz - Inet.se två av de.
Grafik: XFX Radeon HD4650 1GB - Inet.se

För dåligt grafikkort, tror inte moderkortet klara av 1600mhz på ramen, den andra proccesorn är för dyr, är den andra märkvärt bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle|N:

Ytterligare ett inlägg angående datorköp, denna gången fokuserade jag på Intel som bas,

http://i.imgur.com/jVSeN.png

Den blev lite dyrare än min föregående AMD build, men enligt CPU benchmarks ska en i5 prestera bra mycket mer än en Phenom II 965 BE. Några sista invändningar innan jag beställer denna skönhet?

Tacksam för svar.

Haha komiskt, hade i princip satt ihop exakt samma paket till en kamrat tidigare idag! Hur klockvänligt är moderkortet? Söker det mest klockvänliga som går att få tag på, SLI kommer inte bli aktuellt heller om det kan få ner kostnaden något?
Funderar även på Cooler Master Sileo 500 istället men eg. kvittar det väl, vilket är lättast att bygga i måntro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mflinkfelt:

Hade tänkt mig en för sammanlagt 10-11k med skärm, det här är delarna jag valt ut, nåt jag skulle kunna ändra, nån kabel eller nåt jag måste köpa till?

Hitta lägsta priskombination

Nej, du måste ha 8xx-chipset för att köra HexaCore-processorerna. (Gäller även andra frågeställare nedan så leta vidare efter era svar!) Dessutom finner jag inte 1055T särskilt prisvärd. Satsa på 1090T, eller om den är för dyr - nöj dig med 965an.

Sedan bör du ta CL7-minnen.

Chassit är ju en smaksak, men jag tycker inte om Nine Hundred. Nine Hundred Two är ju lite förbättrad, men CM Dominator 690 är mycket bättre än Nine Hundred till ett lägre pris.

Sedan är GTX 460 bättre än HD5830 till samma pris.

Skrivet av Pelle|N:

Ytterligare ett inlägg angående datorköp, denna gången fokuserade jag på Intel som bas,

http://i.imgur.com/jVSeN.png

Den blev lite dyrare än min föregående AMD build, men enligt CPU benchmarks ska en i5 prestera bra mycket mer än en Phenom II 965 BE. Några sista invändningar innan jag beställer denna skönhet?

Inga direkta invändningar, ser inte om minnet har CL7-latens, och jag skulle personligen välja P55A-UD3, eller möljigen USB3-varianten.

Skrivet av godismagge:

Hej.
Först och främst tack för att du tog dig tid att kika igenom paketet!
Ja kanske köper till ett till HD5770-kort senare om det skulle visa sig behövas, spelar inte så jätte mycket så tror nog att jag klarar mig.
Överklockning är inte aktuellt i dagsläget så sparar nog de kronorna till ett eventuellt senare tillfälle.
Tänkte även köpa till en skärm och tangentbord någon ni kan rekommendera?
Har kikat på en : Benq G2420HD som verkar vara en helt okey skärm till ett bra pris.
Tangentbord har jag ingen aning vad som är bra, vill ha ett tangentbord som är skönt att skriva på och som inte kostar allt för mycket (max runt 300kr), några tips ?

Då är det perfekt. Skärmen är helt klart prisvärd. Tangentbordet som de allra flesta väljer nu (efter SweC recension) är Sidewinder X4, visserligen lite gaming-inriktat, men inte desto mindre skönt att skriva på.

Microsoft Sidewinder X4 Keyboard (Nordisk) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Tangentbord

är det för dyrt så duger detta:

Logitech Classic Keyboard 200 (SV) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Tangentbord

Skrivet av wainer:

Funderar på en ny dator. Spelar främst wow och vill ha en dator som ska klara av den nya expansionen som kommer snart utan att behöva köra på lägsta grafik och sega mig fram i storstäderna. Spelar just nu Wotlk med en gammal p4 så jag är trött på att stirra in i loading screens. Har god erfarenhet av intel och funderar därför på något av de paketen som trådskaparen har föreslagit. Räcker 5k paketet eller är det bäst att dra på lite extra när man ändå är i farten?

Tycker det här är mer lagom - Hitta lägsta priskombination

Men min bedömning är att 5k-datorn räcker om du inte har en 1920X1xx0-skärm.

Skrivet av BabbeN:

Nja, AMD's processorer tar bara dualchannel minne vilket kort sagt är att de bara klarar av att kordinera ihop två stickor så de jobbar tillsammans. Har du tre kommer varje sticka jobba själv, vilket man inte vill.
Så ta 4GB CL7 minnen, typ dessa: A-Data 4GB (2x2GB) Extreme Vitesta 1600MHz - Inet.se

Nätagget räcker.

Ska du spela? Isf rekomenderara jag Phenom II 965 eller 1090T BE ist för den klens hexa'core'n du har nu

Precis - AMD tar bara dual-channel. Dessutom måste du också ha 8xx-chipset för HexaCore, eller undvika HexaCore och köra vidare på 7xx-chipset med en 965a.

Skrivet av BabbeN:

ta en 1055T/1090T BE då. skär ner lite på grafikortet, du behöver det knappt.
Sen 8GB 1600mhz CL7 minne är ju att föredra.

Processor: AMD Phenom2 X6 1055T - Inet.se eller AMD Phenom2 X6 1090T BE - Inet.se
Minne: A-Data 4GB (2x2GB) Extreme Vitesta 1600MHz - Inet.se två av de.
Grafik: XFX Radeon HD4650 1GB - Inet.se

Samma där, med 8xx-chipset till HexaCore.

Skrivet av andreaseee:

Hittade denna listan i en tråd om htpc.
Vad hade ni bytat ut i setupen? Känns som att det borde finnas mer prisvärda grafikkort men jag har inte direkt någon koll på dagens utbud om jag skall vara ärlig. Kommer inte direkt att spela några spel på den utan snarare köra lite tyngre program för bild och filmredigering. Budgeten är väll kring det som anges i listan, men blir det billigare är det inte direkt världens undergång...
Tacksam för all hjälp jag kan få.
http://forumbilder.se/images/142201012253052a8.jpg

Gå upp på 635an. Sedan är jag högst tveksam till om du får in ett HD5870 i den lådan... Men jag har inte kollat upp måtten än.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.